Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בחיות מחמד – מה חשוב לדעת?

טיפול בחיות מחמד – מה חשוב לדעת?
צילום: שאטרסטוק

רכישת חיית מחמד וגידולה, אינם עניין של מה בכך. לעתים קרובות, אנשים חסרי ניסיון בטיפול בחיות, מעריכים לא נכון את מידת ההשקעה השוטפת שהדבר ידרוש. אז בואו נעשה קצת סדר: 

טיפול בחיות מחמד - מה חשוב לדעת?
צילום: שאטרסטוק

לבחור וטרינר

אחד הדברים הראשונים שכדאי לעשות כשמתחילים לגדל חיית מחמד, הוא למצוא וטרינר שעוסק בחיות אלה. לרוב, בערים הגדולות וסביבן תמצאו לא מעט בעלי מקצוע. הדבר נכון לא רק במרכז. גם חיפוש עם הביטוי וטרינרים אשקלון, יספק די תוצאות. 

מים ואוכל 

טיפול בצרכים הבסיסיים של מזון ומשקה הם פשוטים מחד, אך חשובים מאוד מאידך. מה לתת (לגבי אוכל במיוחד), כמה לתת, מתי וכיצד, הם דברים שצריך לברר מראש ולשים לב אליהם בהמשך, באופן שוטף. מבחינת התייעצות בנושאים בסיסיים כאלה עם וטרינר אשקלון או כל מקום אחר בארץ לא ישנו – מדובר בידע נפוץ, שיש ברשות כל וטרינר. 

טיולים

בעלי חיים שונים, דורשים מידות שונות של פעילות. כליאתם לזמנים ארוכים בכלוב או בכלל בחללים הסגורים של דירה, לרוב לא עושה להם טוב. הדבר תלוי בסוג החיה. כשמדובר בכלבים, בוודאי חשוב להוציא אותם בדרך קבע. טיולים כאלה, ישפרו גם את מצבם הבריאותי וגם את מצב רוחם. מדובר על הליכה באזור המגורים אך כמובן גם על טיולים ארוכים אליהם אתם יוצאים. אם תיקחו את הכלב איתכם, סביר שתמצאו במידת הצורך (מקרי חירום) וטרינרים איכותיים בכל מקום – וטרינר בגן יבנה, במטולה, באילת – אתם מכוסים. 

הגנה ממחלות ומזיקים

לבעלי חיים מסוגים שונים, ישנם "מטרדים" שונים שדורשים טיפול. אצל כלבים, ישנו סיכון שחשוב תמיד לקחת בחשבון, של קרציות ופרעושים. ניתן למנוע זאת מראש, בעזרת תספורות מתאימות וטיפולים שונים. עוד נפוץ (ולעתים חובה) נושא מתן החיסונים, דוגמת חיסון כלבת כל שנה.

הדבקה בתולעים שונות (כתולעת הפארק או תולעי מעיים) ניתנת למניעה – שאלו את הוטרינר כיצד. 

"קוסמטיקה" שימושית

לבעלי חיים לא אכפת במיוחד מ"קוסמטיקה", תספורת וכדומה, אבל לנו עשוי להיות אכפת מאוד. לשם מניעת ריח רע מפה אצל כלב לדוגמה, כדאי לצחצח לו שיניים (יש משחות שיניים מיוחדות לכך). גם טיפולי שיניים אצל הוטרינר, יסייעו לצמצם ריח רע מהפה ודלקות חניכיים. תספורות הן לא רק אמצעי עזר כנגד פרעושים, אלא כמובן גם דבר אסתטי, עבור בעלי הכלב ואמצעי לצמצום השיער שנושר בדירה. 

ערנות למצבים חשודים 

חשוב כמובן להיות ערים לנורות אזהרה מיוחדות, לגבי מצבו הבריאותי או הנפשי של בעל החיים. שינוי פתאומי בהתנהגות או בהרגלי האכילה, עשוי להעיד למשל על משהו שמלחיץ אותו. במקרה כזה חשוב להתייעץ כמובן בהקדם עם איש מקצוע. מבחינת קלות איתור וטרינר אשקלון או כל עיר אחרת גדולה מספקים מענה אידיאלי, אבל גם בישוב קטן, תמיד תהיו קרובים מספיק וטרינר. 

היערכות לשינויים

לא בדיוק טיפול שוטף, אבל בכל זאת דבר שתצטרכו לעשות שוב ושוב, הוא היערכות לשינויים קרובים. אלה עשויים להיות למשל שינויים במזג האוויר, בהתאם לעונות השנה המתחלפות. 

אלה עשויים להיות גם שינויים במקום המגורים – מעבר מבית פרטי עם חצר לדירה עם מרפסת קטנה, עשוי להיות למשל שינוי גדול, עבור בעל חיים שאינו מוחזק בכלוב. עוד סוג שינוי שעשוי לדרוש הסתגלות והיערכות מיוחדת, הוא שינוי בהרכב המשפחה, בין אם זה תינוק חדש בבית או בעל חיים נוסף. כמו כן, ככל שגילו של בעל החיים עולה, הטיפול בו עשוי להשתנות. זאת, בין אם מדובר בשינוי גודל בשנים הראשונות או פשוט בהזדקנות בשנותיו האחרונות. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...