Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

טיפול בהשמנת יתר – הכל השתנה

טיפול בהשמנת יתר – הכל השתנה
קרדיט Freepik.com

בשנים האחרונות נפל דבר בתחום טיפול בהשמנת יתר. מהפכה של ממש, בדמות טיפול תרופתי בהשמנה. אל סל הכלים של אנשים עם עודף משקל הצטרפו תרופות להורדה במשקל אשר משנות את כללי המשחק, ומצליחות לחולל מהפך בחייהם של אנשים רבים. מדובר בטיפול פורץ דרך אשר מאפשר לאנשים לרדת במשקל בצורה מהירה, מבוקרת בטוחה ויעילה, ולשמור על המשקל החדש לאורך זמן. אז איך זה מתבצע?

קרדיט Freepik.com

טיפול בהשמנת יתר – הדור החדש

טיפול בהשמנת יתר היה מאז ומתמיד תהליך מורכב הכרוך בתסכול רב, נדנדת משקל אינסופית ולעתים גם ניתוחים מורכבים אשר ע"פ הנתונים חמישית מהם נכשלים. הדור החדש של טיפול בהשמנת יתר כולל תרופות לירידה במשקל אשר יכולות לסייע בדיכוי התיאבון, השראת תחושת שובע והפחתה בספיגת המזון, אשר מובילים לירידה משמעותית במשקל. גם אנשים אשר עברו ניתוח בריטארי יכולים להסתייע בטיפול בהשמנת יתר באמצעות תרופות כדי למנוע עליה מחודשת במשקל ולחסוך סיכון לניתוח חוזר. טיפול בהשמנת יתר הכולל תרופות הרזיה צריך להינתן במסגרת תכנית רב תחומים הכוללת פיקוח רפואי ושינוי תזונתי, אשר מגבירים משמעותית את הצלחת הטיפול ומפחיתים תופעות לוואי וסכנות בריאותיות הקיימות בטיפול לא מפוקח.

למה זה חשוב?

השמנת יתר נמצאת במגמת עליה בעולם ובישראל, ונחשבת היום לגורם המוות החמישי בשכיחותו. עודף משקל והשמנת יתר הם גורם סיכון להתפתחות מחלות רבות כגון סכרת, מחלות לב וכלי דם, סוגי סרטן שונים, דום נשימה בשינה, מחלות מפרקים ועוד. למעשה מחקרים מראים כי אנשים עם השמנת יתר מפסידים בממוצע 8 שנים בריאות מחייהם בהשוואה לאנשים שאינם שמנים. טיפול בהשמנת יתר הוא צעד הכרחי לשיפור הבריאות וע"פ הנתונים אפילו הורדה של 5% בלבד מהמשקל משפרת משמעותית את המצב הרפואי ומקטינה באופן דרמטי את הסיכון למחלות נילוות. מבחינה נפשית ורגשית השמנת יתר עלולה לתרום למצבי תסכול וריחוק חברתי, בעיקר בילדים ובני נוער אבל לא רק, וכתוצאה מכך עלול להתפתח מעגל רשע של אכילה רגשית ועליה נוספת במשקל. הבעיה היא שדיאטות הן שיטה שנועדה כמעט מראש לכישלון, ומחקרים מראים כי כ-80% מהאנשים שיורדים במשקל מעלים אותו בחזרה לאחר הדיאטה. לעומת זאת טיפול בשמנת יתר בסיוע תרופות הרזיה, שניתן במסגרת תכנית מקיפה הכולל ליווי של צוות רב מקצועי, הינה שיטה יעילה מאד לרדת במשקל ולשמור עליו לאורך זמן.

איך מתחילים?

אנשים סבורים בטעות שהצעד הראשון לטיפול תרופתי בהשמנה הוא פניה לרופא שירשום מרשם לתרופת הרזיה ובא לציון גואל. מדובר בטעות. טיפול ללא מעטפת תמיכה מקיפה הוא הרבה פחות יעיל ולעתים גם מסוכן. למעשה סקר של משרד הבריאות העלה כי מחצית מהאנשים אשר מתחילים טיפול בהשמנת יתר עם תרופות להורדה במשקל ללא ליווי, מפסיקים את התהליך לאחר 3 חודשים. אז איך לרדת במשקל באופן יעיל ובטוח? באמצעות פניה למרפאה לטיפול בהשמנה. המרכז הרפואי ד"ר רז הינו מרכז מנוסה ומיומן המלווה מטופלים רבים בתהליך הרזיה יעיל ומבוקר, בפיקוח רפואי בזמינות 24/7, ניטור תופעות לוואי, שילובי תרופות ייחודיים ושינוי תזונתי אשר מעניק כלים מהפכניים לכל החיים. זוהי הדרך הנכונה לרדת במשקל, ולהישאר רזים ובריאים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הדרך הכי קלה ואלגנטית שיש לשמח יולדת
כולנו מכירים את הרגעים האלה: אנחנו מקבלים הודעה על כך...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...