Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חתן פרס נובל, פרופ' אהרון צ'חנובר, ביקר באופקים

חתן פרס נובל, פרופ' אהרון צ'חנובר, ביקר באופקים
צילום דוברות עיריית אופקים

חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' אהרן צ'חנובר, ביקר ביום שלישי באופקים. פרופסור צ'חנובר, החבר בעמותת חתני פרס נובל למצוינות בחינוך, נפגש עם ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, מנכ"ל העירייה, יורם נחמן, מנהלת אגף החינוך, רחל אוחנה, מנהל האגף לפיתוח אורבני, אבי ביתן, ומנהלת האקוסיסטם והמצוינות בעיר, יהלי יאבו.

לאחר מכן, המשיך פרופסור צ'חנובר לסיור במרכז המדעים תפוח פיס באופקים, שם קיבל הסברים מפי מנהלת המרכז, רותי נעמני והשותפים למהלך העירוני (מכינת אופקים למדע, מרכז המצוינות בצלאל) אודות התכנית העירונית לפיתוח מערכת החינוך. תלמידי המרכז הציגו בפני פרופ' צ'חנובר את נבחרות הרובוטיקה (הבוגרת והצעירה), את פרויקט "דבוראים צעירים", את חדר החלל ואת הכלים הטכנולוגיים החדשניים שבמרכז. לסיום האירוע הכינו התלמידים לפרופ' צחנובר הפתעה בדמות פלקט עץ מעוצב בחיתוך לייזר ודבש תוצרת המקום. בתום המפגש סיכמו הצדדים על המשך עשייה משותפת, שיתופי פעולה וחיבור הטכניון לקידום האקדמיה והמצוינות בעיר.

צילום דוברות עיריית אופקים

"ניצוץ המדע מותנע באופקים כבר בגנים, ממשיך בבתי הספר היסודיים וחטיבות הביניים וכמובן בבתי הספר התיכונים", אמר לאחר הביקור ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "זאת במטרה לחשוף את בני כל הגילים לתכניות המצוינות, לקדם את מיומנויות המאה ה-21 בקרב כל ילדי אופקים, ולהכין אותם בצורה המיטבית לאתגרי המחר. סיכמנו לקדם שיתופי פעולה חינוכיים ומדעיים בין המוסדות האקדמיים המכובדים בהם פרופ' צ'חנובר חבר, לבין אגף החינוך בעיר, לשם קידום האקדמיה ברשות – קשרים אלה יניבו ויתרמו לנו רבות בעתיד בפיתוח נושא המדעים בפרט ונושא המצוינות בכלל. אני מודה לפרופ' צ'חנובר על הביקור, ולמנהל החינוך, ביה"ס עמל אמירים והמרכז למדעים על הארגון".

״שמחנו לארח את פרופ' צחנובר ונהנינו מהביקור", הוסיפה אור כלפון, תלמידת כיתה י׳ 3 בבית הספר עמל אמירים, השותפה לנבחרת הרובוטיקה. "למדנו המון מכל מה שנאמר, במיוחד שתמיד ניתן להתחיל ללמוד מאפס נושאים חדשים, או למצוא מקצוע שמרגיש כמו תחביב – ואז כל יום ירגיש לנו כמו היום הראשון בעבודה״.

אהרן צ'חנובר, ביוכימאי, הוא המדען הישראלי הראשון שזכה בפרס נובל. ביחד עם אברהם הרשקו ואירווין רוז הוענק לו פרס נובל לכימיה לשנת 2004 על גילוי אחד מהתהליכים המחזוריים החשובים ביותר בתא שמאפשר את פירוק החלבונים. כמו כן קיבל את פרס ישראל בחקר הביולוגיה לשנת תשס"ג (2003).

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מבצע דוגו לא נפסק - גם כשאנחנו רחוקים מביתנו
תושבי מושב שוקדה לא ויתרו גם השנה על מבצע דוגו,...
מלחמת חרבות ברזל - כל הידיעות
ימים לא פשוטים עוברים על העם שלנו - עם זאת...
מי בדלת? המערכת שתכין אתכם לכל מבקר
מערכות בקרת גישה או כפי שהן מוכרות יותר במושג בקרות...
זמן נהדר להנות מהמדבר
הודעה לעיתונות: מסלולי פריחות בעיר ערד והסביבה פריחת השקדיות | פריחת אירוס...
מאוחדת ועמותת עמך למען אוכלוסיית ניצולי השואה
סדרת הרצאות והדרכות בנושאי בריאות, המיועדות לאוכלוסיית ניצולי השואה, יועברו...
בוא תאיר איתי"- מסע חנוכה לזכרה של תאיר פוקר ז"ל
תושבי שוקדה קיימו השבוע מסע קהילתי לזכרה של ילדת המושב...
טקס הענקת מלגות מטעם בנק לאומי במכללה האקדמית ספיר
השבוע (ב') נערך טקס הענקת מלגות מטעם בנק לאומי במכללה...
מכשירים את דור המתנדבים של העתיד
בסמינר ההכשרה של עמותת מאירים – מפיצים טוב

סמינר הכשרה בהשתתפות 150 חניכים של עמותת מאירים – מפיצים...
מוסיפים אור: תלמידי מקיף כללי אמית גוטוירט הדליקו נרות עם חיילי פלוגת הצמ"ה
לכבוד חג החנוכה, הגיעו תלמידי שכבת י"א במקיף כללי אמית...
הנהלה חדשה נבחרה לארגון הקבלנים בנגב
הנהלה חדשה נבחרה היום (יום ג', 20/12) לארגון הקבלנים בנגב....