Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חשיבות UI לשיפור יחס המרה

חשיבות UI לשיפור יחס המרה
קרדיט PIXABAY

יחס המרה טוב הוא משאת נפשו של כל מי שמבצע שיווק באמצעות האינטרנט. למי שלא מכיר את המונח, יחס המרה מתייחס לכמות האנשים שמבצעים פעילות אקטיבית מסוימת באתר אינטרנט מתוך סך המבקרים באתר. פעילות זו יכולה להיות מילוי פרטי קשר בטופס, הרשמה לניוזלטר של העסק, קנייה של מוצר (במקרה שמדובר בחנות וירטואלית) וכיוצא בזה. בעל האתר יכול להגדיר כל פעולה כיעד המרה – גם לחיצה על כפתור מסוים בדף הבית או כניסה לעמוד ספציפי באתר שאותו הוא בוחר לקדם. 

יחס ההמרה הוא כה חשוב כי הוא מבטא בעצם את רמת היעילות העסקית של האתר. אתר שיש אליו כניסות רבות אך לא מתבצעות בו שום המרות – הוא למעשה אתר שאינו נוחל כלל הצלחה. המטרה של האתר, בסופו של דבר, היא לקרב גולשים למצב שהם לקוחות ולהעביר אותם שלבים בתוך מסע הקנייה שלהם. מסע זה יכול להתחיל או להסתיים מחוץ לעולם הווירטואלי, אך לאתר האינטרנט יש חשיבות רבה בתוכו.

מהו בעצם UI

כדי לשפר את יחס ההמרה באתר יש כמה דרכים שנעשה בהן שימוש בעולם השיווק הדיגיטלי. אחד הדברים שהמומחים בתחום שמים עליהם דגש במיוחד הוא נושא ה-UI. המונח UI מתייחס לאיכות ממשק המשתמש שבאתר. המושג הזה בדרך כלל הולך ביחד עם ה-UX – שהיא איכות חווית המשתמש באתר. ממשק המשתמש וחוויית המשתמש הם בעצם מפתחות לחוויה עצמה שעובר הגולש באתר. שני התחומים נושקים וקשורים זה בזה. כל חברת UI, לדוגמה, מתמחה בתכנון ושיפור גם של ממשק המשתמש וגם של חוויית המשתמש.  

איך משפרים את ממשק המשתמש

כדי לשפר את ממשק המשתמש באתר יש לדאוג לכך שהעיצוב של האתר יהיה נוח וברור. הגולש צריך להרגיש בנוח באתר וצריך להבין למה משמש כל אלמנט בעיצוב ובמבנה של האתר. ישנם אתרים רבים שבהם ישנו גיבוב של אלמנטים גרפיים ותכנים וכלל לא ברור לגולש מה הוא צריך לעשות ואיפה הוא יכול למצוא את המידע שמעניין אותו. 

לעומת זאת, אתר עם ממשק משתמש טוב הוא אתר שבו הגולש מבין כל הזמן היכן באתר הוא נמצא, במה עוסק הדף שהוא קורא, איך לנווט ולמצוא את התוכן שמעניין אותו בצורה נכונה וכדומה. 

ההשפעה על יחס ההמרה באתר

הסיבה המרכזית לכך שממשק המשתמש משפיע על יחס ההמרה באתר – היא שהגולש לא יחוש מוטיבציה לבצע פעולה באתר שאותו קשה לו להבין ושהוא "לא מסתדר" איתו. זאת מעבר לכך שסביר גם כי הגולש ימהר לצאת מהאתר ולחפש אתרים ברורים, נוחים ומובנים יותר. זה דבר שמובן גם על ידי כל חברת בניית אתרים שמכבדת את עצמה.

איכות ממשק המשתמש משפיעה גם באופן ישיר על התפיסה של העסק עצמו, ולא רק של האתר שלו. אתרים גרועים נתפסים כאתרים שלא נעשתה בהם השקעה. דבר זה מרמז על כך שאולי החברה שהאתר מייצג אותה אינה כל כך איכותית בעצמה. כאשר הדימוי של החברה יורד בעיני הגולש – הדבר מפחית באופן משמעותי את הסיכוי שהוא ישאיר פרטים, יירשם לניוזלטר או ירכוש מוצר באותה חנות. 

לסיכום 

לסיכום, יחס ההמרה של כל אתר הוא המפתח להצלחה שלו. אתרים שנראים טוב, מובנים היטב מבחינת התוכן שלהן והניווט בהם וכאלו שהממשק שלהם גורם לחוויית משתמש חיובית – יובילו לזמן שהייה ארוך יותר של גולשים באתר וגם הסיכוי שלהם להצליח לגרום לגולש לבצע המרה באתר גבוה בהרבה. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...