Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חקירה במשטרה בגין פסילה של קצין משטרה

חקירה במשטרה בגין פסילה של קצין משטרה
מקור freepik

למשטרת ישראל  סמכויות רבות הקשורות לדיני התעבורה. אחת מהסמכויות בעלות המשמעות הרבה ביותר היא ביצוע שלילה מנהלית של רישיון הנהיגה לפרקי תקופה שונים, וזאת ע\"י קצין משטרה בכיר. אותה השלילה מהווה פעולה מקדימה לקראת ביצוע חקירה במשטרה של הנהג וכל המעורבים במקרה, וחשוב להגיע אליה מוכנים לאחר קבלת ייעוץ מעורך דין מנוסה. באלו מקרים אתם עלולים לקבל פסילה מנהלית והזמנה לחקירה משטרתית? מה עלולות להיות ההשלכות של העניין? וכיצד עורך דין מקצועי יוכל לעזור לכם בנושא? להלן כל המידע.

חקירה במשטרה בגין פסילה של קצין משטרה
מקור freepik

חקירה במשטרה בעקבות פסילה מנהלית – כיצד ניתן להתמודד?

הזמנה לחקירה משטרתית בעקבות פסילה של קצין משטרה מתבצעת בדרך כלל כאשר מדובר בעבירות תנועה חמורות שהסתיימו עם נפגעים או פגיעה קשה ברכוש, ובעיקר כאשר מדובר בעבירה משולבת (למשל, מעבר ברמזור אדום תוך כדי נהיגה בשכרות ופגיעה בעובר אורח). מדובר בהליך מלחיץ ולא נעים, שכן חוקרים מקצועיים ומנוסים יודעים כיצד להפעיל לחץ על הנחקרים, שמצידם אינם תמיד בקיאים בדברים שכדאי להם להגיד לטובתם ומתי לא להגיד דבר. המשמעות של כל מילה (או שתיקה) עלולה להיות משמעותית להמשך, בדרך להרשאה או זיכוי. הדרך להתמודד עם חקירה במשטרה בצורה הטובה ביותר היא באמצעות התקשרות עם עורך דין מקצועי לענייני תעבורה שמנוסה בליווי נחקרים ומונע מהם מלהגיד דברים שישמשו כנגדם במשטרה ובבית המשפט.

שימוע לעומת חקירה

יש לציין כי מלבד חקירה, המשטרה מחוייבת לקיים גם שימוע, וזאת בתוך 3 ימים מרגע המקרה עצמו. השימוע מאפשר לכל מי שרישיונו נפסל על ידי קצין משטרה להגן על זכותו לקבלת הרישיון בחזרה, כשבמהלך השימוע רשאי הנהג להיות מיוצג ע\"י עורך דין שיטען במקומו. עורך הדין יכול להביא טיעונים שונים ומגוונים על מנת לשכנע את הקצין \"לוותר\" לנהג, וזאת באמצעות סיפורי רקע, חומרי ראיות סותרים, התנהלות לקויה של המשטרה, והיסטוריה תעבורתית. חשוב להדגיש כי השימוע הוא אינו חקירה אלא הזדמנות של הנהג לטעון בפני הקצין ששלל את רישיונו כל טיעון אפשרי לזכותו. החקירה היא שלב נפרד ואינה קשורה לפסילת הרישיון אלא מהווה הליך מקדים לקראת הגשת כתב אישום.

מה עושים במקרה והשימוע לא סיפק את התוצאות המצופות?

במידה ומעוניינים לבטל את פסילת הרישיון לאחר השימוע, יש לעשות זאת אל מול בית המשפט לתעבורה בהגשת בקשה מתאימה ומנומקת כהלכה. במידה ולאחר חקירה במשטרה מוחלט גם על הגשת כתב אישום, ניתן לנהל שתי ערכאות נפרדות או לאחד תיקים על מנת שיובאו לדיון שתי הסוגיות, האישום הפלילי לצד הפסילה המנהלתית. בשני המקרים הדבר צריך להתבצע באמצעות ליווי של עורך דין תעבורה מנוסה אשר יוכל ללוות אתכם החל משלב הגשת הבקשה ועד לדיון עצמו, ובמקרה הצורך אף במהלך העירעור על החלטת השופט מול בית המשפט המחוזי וזאת תוך 7 ימים מרגע הפסיקה.

מאמר זה נכתב על ידי ניר שלום, לעורך דין ניר שלום יש ניסיון של למעלה מעשור בתביעות תעבורה, דיני תעבורה ובנוסף תעודת חוקר תאונות דרכים מה שמביא להכרעות רבות אל מול המכון הרפואי לבטיחות בדרכים.

מעוניינים לשמוע עוד? צרו קשר עוד היום 077-9976882

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...