Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חניכי המכינות הקדם צבאיות עוטפים את העוטף

חניכי המכינות הקדם צבאיות  עוטפים את העוטף
קרדיט קקל

לכבוד ט"ו בשבט החליטו במכינות הקד"צ בישראל ובקק"ל על שיתוף פעולה למען היערות ותושבי עוטף עזה. ביום חמישי האחרון הגיעו לעוטף עזה מעל ל-700 חניכי מכינות קדם-צבאיות מכל הארץ לפעילות שמירה על היערות ולאחר מכן להפנינג עם משפחות מהאזור.

 

מכינות הקד"צ בישראל ובקק"ל מכריזות על שיתוף פעולה למען היערות ותושבי עוטף עזה
קרדיט קקל

בשבוע שעבר קיימו מעל ל-700 חניכי מכינות קד"צ מכל הארץ יום פעילות למען תושבי עוטף עזה. יחד עם קרן קימת לישראל, יצאו החניכים ליערות בארי ושוקדה וביצעו עבודות תחזוקת יער – הוצאת גזם העלול לגרום לשריפות, ניקוי חניונים ואתרי תיירות, פינוי עצים שרופים וכדומה. לאחר מכן המשיכו החניכים אל היכל התרבות במועצת אשכול  שם קיימו הפנינג עם משפחות מהאזור  ששיאו היה בהופעה של נצ'י נצ' ואומנים מקומיים נוספים, שאותה ארגנו חניכי המכינות. לצד ההופעה פעלו דוכנים של עסקים מקומיים במטרה לקדם את עסקי הדרום.

קרדיט קקל

הרעיון נולד כאשר חניכי מכינת פארן שבערבה החליטו לכבוד חג ט"ו בשבט לעשות פעילות למען עוטף עזה והיערות שנפגעו במהלך טרור העפיפונים בשנה האחרונה. החניכים פנו לקרן קימת לישראל, שהצטרפת ליוזמה כחלק ממחויבותה לסיוע לאזור עוטף עזה. כיוון שלפי תורת היער, לא נוטעים עצים בשטח שרוף, אלה מאפשרים תחילה ליער ולעצים שיקום עצמי והתחדשות טבעי, החליטו להפוך את היוזמה ליום פעילות למען יערות העוטף.

המכינות המשתתפות הגיעו מכל הארץ: פארן, חצבה, צהלי, מעגן מיכאל, יונתן, מגדלור, תבור מורן, תבור הר ציון, העמק, אדרת, סופה, הירושלמית, גל עכו, חולית, דרך ארץ כמהין. את היום ליוו אנשי קק"ל מהמרחב וממחלקת החינוך של קק"ל שריכזו את הפעילות בשטח.

דניאל גיגי, מנהל מרחב דרום בקק"ל ציין: "שמחנו לשמוע על יוזמת חניכי המכינות שהגיעו ועבדו ביער. בט"ו בשבט אנשים מחפשים איפה אפשר לטעת עצים חדשים אבל הפעילות של המכינות מראה שגם לשמור על הקיים חשוב לא פחות. בפעילות שלהם הם הוציאו עצים המסכנים את היער ועל ידי כך הורידו משמעותית את הסיכוי לשריפות עתידיות. אני מודה לחגית אוחנה, מנהלת מחלקת החינוך ולגלית בוזגלו, רכזת קהילה ויער נגב מערבי, על שיתוף הפעולה ועל האירוע המשמעותי הזה".

גלי שריג, חניכה ממכינת ערבה-פארן שיזמה את האירוע סיפרה: "החלטנו לקיים את האירוע לכבוד עוטף עזה בגלל החודשים הקשים שעברו על העוטף והיערות. לאחר גל טרור העפיפונים ובלוני התבערה היה לנו חשוב לעשות משהו ובמכינה מעודדים אותנו לעשייה. הפריע לנו שישנם תושבים שחוו תקופה לא נעימה יום-יום וחשבנו שצריך לעשות משהו עבורם. בנוסף, זו התקופה היפה ביותר בשנה באזור והמטרה שלנו היא לעזור לשמר את המקום ובתקווה למנוע שריפות עתידיות. לאחר העבודות ביער המשכנו לקיים גם אירועים למען התושבים עצמם. היה כיף, מעצים ואני מאמינה שכל חניכי המכינות מכל הארץ יצאו מאוד נרגשים מהעבודה למען העוטף".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...