Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

חולמים להיות עצמאיים? ריכזנו עבורכם את כל מה שחייב לדעת

חולמים להיות עצמאיים? ריכזנו עבורכם את כל מה שחייב לדעת
קרדיט pixabay

החלום בדמות יציאה לדרך עצמאית הוא חלום ששמור ללא מעט ישראלים. אם גם אתם תמיד חלמתם לנהל עסק ולהניע את הקריירה שלכם לעבר נתיב מצליח ומשגשג, חשוב לדעת כי ללא תכנון וליווי מקצועי תתקשו מאוד לתפעל את העסק. זה לא סוד שהחיים כעצמאיים במדינת ישראל יכולים להיות קשים ומורכבים מאוד, ועל כן בשביל למזער את הסיכוי לסגירה של עסק עוד בשנה הראשונה רצוי לבצע מספר פעולות שיבטיחו כי תוכלו לבנות את הבסיס לצמיחה. אם רוח היזמות בוערת בכם, ריכזנו במיוחד בעבורכם את כל מה שחייב לדעת בדרך להגשמת חלום. 

חולמים להיות עצמאיים? ריכזנו עבורכם את כל מה שחייב לדעת
קרדיט pixabay

זהות העסק

שאלה חשובה שאותה אתם נדרשים לשאול את עצמכם היא זהות העסק – האם מדובר בעסק קטן שמספק שירות לקהל מצומצם ועל כן הוא עסק פטור או לחילופין עסק מורשה או חברה בע"מ, במידה ומדובר בהיקף עסקי גדול. זהות העסק היא זו שתקבע לא רק את התמהיל השוטף של הניהול אלא גם את אופציות התשלום, כאשר היום ניתן להיעזר בחברות המספקות חשבונית ירוקה למשל, אשר מאפשרת לכם כעצמאיים להתחיל ולנהל את התמהיל הכלכלי (בהתאם לזהות העסק) אונליין וללא התעסקות מיותרת. השירות שאותו אתם מקבלים מהווה דרך מצוינת לחסוך בעלויות כמו גם ליצור תזרים כלכלי שיאפשר לכם לקבל החלטות בנוגע להגדלת התמהיל העסקי ובכך גם לשנות את הזהות מעסק פטור למורשה ועד לחברה בע"מ.

בחינת כדאיות כלכלית

אחד השלבים הראשוניים לטובת פתיחה של עסק עצמאי היא קודם כל בחינה של כדאיות כלכלית. מאחר ואתם פותחים עסק למטרות של רווחיות, חשוב לבחון מהו תמהיל השירות שאתם מציעים וכיצד תתמחרו אותו בשביל להוביל בסופו של דבר ליצירה של עסק שיניב בעבורכם רווחים ועוד בחודש הראשון. לא מעט יזמים בטוחים כי הרעיון שלהם הוא רעיון מנצח, אולם בפועל הם מגלים כי התחרותיות בשוק לצד הניהול עצמו של העסק מקשה על ניהול נכון. על כן, יצירת קשר עם יועץ עסקי בעל ניסיון מהווה את הדרך האידיאלית לטובת בחינה של כדאיות כלכלית ובניית תוכנית עסקית שתאפשר לכם לזהות את המטרות שלכם וכן את הסיכונים הכרוכים גם בהיבט העסקי אבל גם בהיבט הכלכלי.

גיוס הון ראשוני

בשלבים הראשונים של פתיחת העסק אתם נדרשים לבצע גיוס של הון ראשוני, בין אם מדובר בהלוואה מהבנק או בכספים שאותם אתם מקבלים דרך חברים או בני משפחה לטובת דחיפה ראשונית. את תהליך גיוס ההון נדרש לבצע באופן מסודר ועם ליווי אישי מצד יועץ פיננסי, לטובת קבלת החלטות נכונות ונבונות המבוססות על ראייה ארוכת טווח, וזאת מתוך מטרה לנהל את הכספים ואת ההון הראשוני באופן המקצועי והטוב ביותר.

הליכים בירוקרטיים

חלק בלתי נפרד מתהליך של הקמת עסק כולל כמובן את הרשויות – מע"מ, מס הכנסה וביטוח לאומי. מדובר בגופים שיהיו שותפים מלאים לעסק שלכם, ועל כן יש לבצע את כל ההליכים הבירוקרטיים הנוגעים לרישום העסק עוד בשלבים הראשונים. כל עיכוב ולו הקטן ביותר עשוי להוביל אתכם לחשיפה לקנסות ועל כן איתור של רו"ח שילווה אתכם עוד בשלב הזה וכן בתחום של ניהול הכספים הוא שלב חיוני שיבטיח כי הניהול הכלכלי של העסק אל מול השותפים (שהם כאמור גופי המדינה) יתבצע על הצד הטוב ביותר.

שיווק ופרסום

על מנת להתניע את העסק נדרש להשקיע כספים בנתיבי שיווק ופרסום, כאשר היום ניתן לבצע שילוב של אפיקי פרסום מסורתיים, כמו למשל פרסום בעיתון לצד פרסום באינטרנט, כמו קידום אורגני. שילוב של נתיבי פרסום ושיווק אפקטיביים הוא זה שיבטיח כי ההשקעה הכספית הראשונית תוחזר, וזאת בשל הגדלת היקף הלקוחות וכן חשיפה ללקוחות הן כאן בישראל והן בעולם.

לסיכום, פתיחה של עסק עצמאי הוא אתגר משמעותי שאותו צריך לבצע בצורה סדורה ועם שימת דגש על תוכנית עסקית וכן אמצעים טכנולוגיים, כמו היכולת להוציא חשבוניות ולעקוב אחר ההוצאות באמצעות חשבונית ירוקה, נוסף על שיווק וקידום העסק באופן דיגיטלי או מסורתי, כחלק מיצירה של עסק משגשג ומצליח. 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...