Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

זריקות להרזיה – טיפול חדשני ויעיל להשמנת יתר

זריקות להרזיה – טיפול חדשני ויעיל להשמנת יתר
Freepik.com

אם אורח חייכם מתבטא בתזונה עתירת קלוריות, העדר פעילות גופנית, סטרס תדיר ואולי גם שימוש תרופתי בסטרואידים, נוגדי דיכאון או אינסולין – ייתכן שגם אתם כמו רבים בישראל ובעולם סובלים מהשמנה. הטיפול העדכני לבעיה מתבטא במתן זריקות להרזיה, המאפשרות למטופלים לרדת במשקל בהצלחה ובבטחה, תוך שיפור מיטבי בבריאות ואיכות חייהם.

Freepik.com

הדיאטות לא עוזרות: האם ישנה דרך אחרת? 

במציאות החיים המודרנית, רבים בארץ וברחבי העולם סובלים כיום מהשמנה. בין אם מדובר בבעיה התנהגותית או סביבתית ובין אם כתוצר של מחלה הנובעת, בין היתר, משיבוש פיזיולוגי-הורמונלי-גנטי של איזון מנגנוני הרעב והשובע של הגוף, נדרש לה פתרון אפקטיבי שיבלום היווצרות של בעיות ומחלות נלוות, בראשן מחלות הלב, כלי הדם, סוכרת וסרטן.

מתוך מודעות לסכנות ההשמנה והצורך לשמור על הבריאות (והגזרה), רבים נשאבים לתוך לופ אינסופי של דיאטות שונות, מהן תתרחש ירידה ולאחריה עלייה חוזרת במשקל. חלק מהסובלים יפנו לניתוח בריאטרי, הנחשב לפתרון מתאים לבעלי עודף משקל קיצוני וחלקם האחר יכולים כיום לפנות גם לחלופה שעשויה להיות יעילה יותר – זריקות להרזיה שמצליחות, בדרך מבוקרת, להשיג ירידה נאותה במשקל, במקביל לשינוי נדרש באורח החיים מכאן והלאה.

כיצד פועלות זריקות להרזיה?

כיום הזריקות מהוות תרופות לירידה במשקל, שמשיגות האטה בקצב התרוקנות הקיבה והתעצמות תחושת השובע. המקור לתרופות אלה מבוסס על הטיפול התרופתי לחולי סוכרת, כאשר מלבד הפחתת רמות הסוכר בקרב החולים, התגלה גם כי ניתן להפחית ממשקל הגוף. לפיכך אושרו חלק מהתרופות הללו גם כטיפול בהשמנת יתר, כאמור במסגרת של ליווי ומעקב תזונתי ורפואי שוטף.

חלק מהזריקות מדמות (באופן מלאכותי) את ההורמונים האחראים על תחושת השובע בגוף (כמו GLP-1 או GIP), כך שלצד עידוד הפרשת אינסולין מהלבלב והפחתה ברמות הסוכר בדם, תתגבר תחושת השובע וקצב התרוקנות הקיבה יאט.

למי מתאימות הזריקות?

גברים ונשים מעל גיל 18 שנלחמים פעם אחר פעם בעודף המשקל ללא הצלחה ושערך ה-BMI שלהם עומד על 30 ומעלה, רשאים לקבל מרשם לזריקות הרזיה. לכך זכאים גם בעלי BMI 27 ומעלה עם לפחות גורם סיכון אחד שנוגע להשמנת יתר. לעתים זריקות אלה עשויות להחליף את הניתוח הבריאטרי ולמנוע את ביצועו על סיכוניו הפוטנציאליים, או להינתן כאמצעי לשימור התוצאה לאחר הניתוח עצמו.

יחד עם זאת, זריקות להרזיה אינן מתאימות למי שחולים במחלות בלבלב, במחלות כרוניות של מערכת העיכול, הפרעות בבלוטת התריס או בספיגת מזון וגם לחולים בסוגים מסוימים של סרטן. כמו כן, טיפול זה אסור בקרב נשים הרות ומניקות. יש להתייעץ תמיד עם הרופא המטפל כדי לקבל התאמה מדויקת של הטיפול על כל אפשרויותיו.

החשיבות של הפנייה לרופא מומחה מתחום הטיפול בהשמנת יתר

התאמת הטיפול וקיום מעקב תקין אחר התקדמותו צפויים להפחית משמעותית ואולי גם למנוע תופעות לוואי אפשריות מהטיפול, לייעל אותו ובכך לקדם אותו עד ליעדים שנקבעו כבסיס להצלחה. הרופא המטפל יכול להנחות את המטופל/ת גם באופן מתן הזריקה, או בנטילת כמוסה להרזיה, לעקוב אחר השפעת הטיפול, לשנות מינון או להחליף תרופה בהתאם להשפעתה הרצויה.

המרכז הרפואי להשמנה מזמין אתכם להתייעצות בנוגע לטיפול ואפשרויותיו, תוך בחינת מכלול היבטים וכלים מקצועיים מתאימים שיסייעו לכם להגיע למשקל תקין ולשמור עליו לאורך זמן רב.  למידע נוסף וליצירת קשר, בקרו אותנו בכתובת: https://www.Obesity.org.il

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...