Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

התפתחות העיר באר שבע

התפתחות העיר באר שבע

היה זה בן גוריון שסימן את העיר באר שבע כיעד לא ממומש מבחינת פוטנציאל ושחזה שהיא תהיה עיר מרכזית שעליה יישען כל האזור כולו, ואילו כיום היא אכן עברה כברת דרך מרשימה, היא העיר השנייה בגודלה (לאחר עיר הבירה) והשישית בגודלה מבחינת כמות האוכלוסייה, כך שהיא ללא ספק מיישרת קו עם חזונו של בו גוריון – היא מוכרזת כ"בירת הנגב והדרום".

מקור: Pixabay

יתרונות ביתיים

אם בוחנים את הפוטנציאל של העיר, מוצאים שלא מעט יתרונות נזקפים לזכותה. היא מישורית, מכילה מקורות מים, מצויה בצומת דרכים חשובה (מבחינת תנועה של סחורה), סביבה שלל ישובים וכפרים שנעזרים בה, היא מצויה לצד אתרי כרייה של משאבים חשובים (ברום, אשלג ופוספטים) אשר תומכים בתעשייה המקומית וביצירת מקומות עבודה ועוד, כך שאין זה מפליא שעוד בעבר העיר באר שבע נודעה כמרכזה המנהלי והצבאי של אזור הדרום.

 

מוסדות חשובים

העיר באר שבע יכולה להיות גאה במוסדות שהיא מציעה לתושביה. בין היתר נמצא בה את אוניברסיטת בן גוריון, בית חולים סורוקה, כארבעה מוזיאונים משמעותיים ובין היתר מצויים בה שלל משרדי ממשלה, מרכזי קניות, מוקדי תרבות ועוד, כך שכיום באר שבע מהווה את אחת הערים היותר מעניינות ברחבי הארץ ואפילו מגוון אטרקציות לילדים בבאר שבע לא חסר, כך שהיא אידאלית לא רק למבוגרים ולסטודנטים, אלא גם לילדים ולנופשים.

 

תכנון עירוני

מבחינת תכנון עירוני נמצא שתחילה הוא התבסס על זה שמקובל ברחבי אירופה (בניית שכונות מרוחקות האחת מהשנייה), אם כי מהר מאוד נמצא ששיטה זו אינה נכונה עבור העיר, ולו כי התרחיש ייקר את הוצאות הבנייה שנוגעות לתשתיות, ועל כן כבר בשנות השישים העיר תוכננה מחדש, הפעם הקונספט דגל בבנייה צפופה ומותאמת אקלים ונוף מדברי, תהליך שדי מהר הוכיח את עצמו.

 

תנופת בנייה

כיום ניתן לחוש בהמשכה של תנופת הבנייה, ולו בשל הביקוש ההולך וגדל שהניעה העלייה הגדולה שמיוחסת לשנות ה90, תנופה שבין היתר הובילה לפרויקטים מוערכים, קרי "קריית הממשלה" ולמעבר של תחנת הרכבת למרכז העיר. כמו כן, אם בוחנים מה צופן עתידה של העיר, ניתן למצוא תצפית בהחלט חיובית, וזאת בשל הסיבות הבאות: האוניברסיטה מושכת לעיר שכבה משכילה שלא פעם בוחרת להישאר בעיר בתום הלימודים ושתומכת בשלל העסקים המקומיים. ליד היישוב עומר הוקם אזור תעשייה חדש שפותח אפיקי תעסוקה. הממשלה מתכננת בנייה של רכבת קלה, כזו שתקל את התנועה במרחבי העיר, יש מגוון מקומות לבילוי בעיר ואף בסמוך לעיר מתוכנן לקום שדה תעופה עבור טיסות בין לאומיות, כך ששוב מדובר ביתרון משמעותי.

 

אחת השכונות הפופולאריות בארץ

אם נבקש להטמיע עד כמה העיר באר שבע אכן התפתחה בשנים האחרונות, מספיק לעבור על הבדיקה שערך אתר יד 2 ולמצוא שהנתונים מצביעים על כך שבבאר שבע מצויות שתיים מבין עשרת השכונות היותר פופולאריות מבחינת התעניינות (שכונת רמות בבאר שבע זוכה בכמות החיפושים הגדולה ביותר באתר), כך שרק חבל שבן גוריון לא כאן על מנת לקרוא את הנתונים ולהיות גאה בעיר שאט אט מממשת את הפוטנציאל הגדול שגלום בה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...