Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

השוואת קרנות השתלמות

השוואת קרנות השתלמות
קרדיט Freepik.com

קרן השתלמות משמשת כמכשיר חיסכון לטווח הקצר עבור שכירים או עצמאים. הקרן נועדה לשמש כחיסכון עבור לימודים והשתלמויות לעובד שיסייעו לו להתקדם בעבודתו, לרכוש מיומנויות חדשות ועוד. כיום, הקרן הפכה לחיסכון אטרקטיבי המשמש למטרות רבות. לחיסכון עבור ילדים, עבור דירה או אפילו טיול לחו"ל .

קרדיט Freepik.com

מה חשוב לדעת על קרן השתלמות?

לאחר רפורמת המיסוי בשוק ההון בישראל הכספים והרווחים שנצברו בקרן ההשתלמות פטורים ממס הכנסה בתנאים הבאים.

  1. השימוש בכספי קרן ההשתלמות ניתן בחלוף 6 שנים מיום ההפקדה הראשונה בכל גיל ולכל מטרה. או לאחר 3 שנים בתנאים הבאים: הכסף מיועד להשתלמות או במקרה בו העובד הגיע לגיל פרישה.
  2. הפרשות המעסיק שבוצעו לקרן אינן עולות ע ל%7.5 מהשכר הקובע. כמו כן על ההפקדות להיות פחות מפי 3 משכרו של העובד. כל סכום שהופרש מעל התקרה חייב במיסוי.

דבר נוסף שכדאי לדעת, אם לעובד קיימת קרן אחת נזילה ונפתחה לו קרן השתלמות נוספת הוא יכול לבצע החלת וותק. במצב כזה הוותק של הקופה הישנה חל גם על החדשה וכל הכספים נזילים. לכן מומלץ לבצע השוואת קרנות השתלמות טרם השקעה בקופה מסוימת.

מי יכול לפתוח קרן השתלמות?

עובדים עצמאיים יכולים לפתוח עבור עצמם קרן השתלמות ולבצע אליה הפקדות חודשיות או אחת לתקופה. עבור שכירים פתיחת קרן ההשתלמות מותנית בחוזה מול המעסיק. כאשר הקרן נפתחת על ידו וההפרשות קבועות כחלק מתנאי העבודה. לא ניתן לפתוח קרן באופן עצמאי שלא דרך המעסיק. שיעור הפקדות לעובדים שכירים עומד על כ 7.5% מהשכר ומופרש על ידי המעסיק ועוד כ 2.5% נגבה משכרו של העובד. כמובן שהסכומים יכולים להשתנות ממעסיק למעסיק.

הטבות מס

עבור עצמאים הפקדה בגובה של 4.5% מסך ההכנסה השנתית הקובעת, עד לתקרה של 270,000 ש"ח נחשבת להוצאה מוכרת. בנוסף, הפקדה שנתית של 18,960 ש"ח לקרן פטורה ממס רווחי הון כאשר הקרן נזילה. עצמאי יכול לבצע הפקדה חודשית קבועה או הפקדה של סכום חד פעמי.  גם שכיר נהנה מהטבת מס על רווחי הון עד לתקרה שנקבעה. כל סכום שיופקד מעל ממוסה במס על רווחי הון באופן יחסי.

הצטרפות לקרן השתלמות

כמו בכל מכשיר חיסכון גם קרנות ההשתלמות מושקעות ומניבות תשואה. הקרנות מנוהלות על ידי חברות הביטוח ובתי ההשקעות ובדרך כלל מניבות תשואות נאות בדמי ניהול טובים. חשוב לבחון את ביצועי ההשקעות של הגוף אותו בוחרים כדי לדעת את רמת המקצועיות של מנהל ההשקעות. כאשר הקרן מניבה תשואה יפה לתקופה מסוימת זה אינו אומר הרבה. מומלץ לבחון את ביצועי הקרן באופן ממוצע לתקופה של 5 שנים אחורה. בנוסף, חשוב לבחון כמה אופציות ולבצע השוואת קרנות השתלמות שתציג את דמי הניהול הנגבים. ניתן להתמקח ולהשיג תנאים טובים כשיש כמה אופציות על השולחן.

כדי לבדוק את תשואות קרנות השתלמות השונות תוכלו להיכנס לאתר גמל נט. מנוע השוואה מתקדם המכיל את כל הקרנות והקופות הקיימות בישראל ומאפשר לקבל תמונה מלאה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כיצד הדפסת תלת מימד מועילה לחברה?
חלק מהיתרונות המהפכניים של הדפסה בתלת מימד הם היכולת להגדיל...
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...