Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הדפסה בתלת ממד

הדפסה בתלת ממד
קרדיט: Pixabay.com

כולנו מכירים את המדפסות הרגילות אשר מאפשרות להדפיס טקסט או תמונות על נייר. כיום מלבד המדפסות הרגילות שניתן למצוא כמעט בכל בית, משרד או בית  עסק, ניתן למצוא כיום גם מדפסות תלת ממד אשר מאפשרות ליצור מוצרים פיזיים מסוגים שונים כגון: שתלים  רפואיים, צעצועים, בגדים ועוד. טכנולוגיית הדפסת תלת ממד היא ללא ספק אחת מהטכנולוגיות הגדולות והחשובות ביותר.

הדפסה בתלת ממד- כיצד זה התחיל?

טכנולוגיית ההדפסה התלת ממדית נולדה בשנת 1984. את המדפסת הראשונה פיתח צ'רלס האל. שנתיים מאוחר יותר פותח הליך ההדפסה הראשון שבאמצעותו התאפשר להדפיס ולייצר דגמים תלת ממדיים. בעשרות השנים הבאות פותחו תהליכי הדפסה מתקדמים וחדשים וכן נוצרו מדפסות יעילות וחדשות שמטרתן לאפשר לייצר כל דבר כמעט. על אף שטכנולוגית ההדפסה המדוברת קיימת כבר שלושה עשורים, רק בשנים האחרונות היא הפכה להיות זולה ונגישה מספיק  לשימוש גם בחברות קטנות ואף לשימוש אישי. כיום השימוש.

מהי הדפסה תלת ממדית?

כאמור, כמעט לכל אדם יש בביתו, במשרד שלו או בבית העסק מדפסת אשר מדפיסה על נייר כאשר שולחים הוראה להדפיס. המדפסות הללו פועלות בתצורה דו ממדית של שכבת צבע דקה מאוד שעוברת לדף הנייר באמצעות התזה של לייזר או דיו. הדפסה תלת ממדית היא הדפסה שמבוססת על עיקרון דומה. השכבות מודפסות זו על גבי זו ומורכבות מחומרים שונים ומגוונים כגון: פולימרים, חומרים קרמיים כגון: זכוכית, אבקת מתכת ואף מוצרי מזון כגון שוקולד או סוכר.

קרדיט: Pixabay.com

מה אפשר להדפיס בתלת ממד?

ניתן להדפיס באמצעות מדפסת תלת ממד מגוון רחב של מוצרים שונים. ניתן להדפיס מוצרים לבית כגון: סכום, כוסות מעוצבים לשתייה חמה או קרה, גופי תאורה דקורטיביים ואך ריהוט מחומרים שונים. ניתן להדפיס ביגוד או הנעלה לרבות כפכפים, שמלות, כובעים ועוד. גם בתחום הגאדג'טים ניתן למצוא מגוון רחב של מוצרים שניתן להדפיס במדפסת המדוברת כגון: כיסויים למכשירי טאבלט, מחזיקי מכשירים סלולריים חכמים, תקליטים ועוד. גם בעולם הרפואה ניתן למצוא מוצרים שניתן להדפיס במדפסות הללו כגון: יצירת גבס נושם לצורך קיבוע שברים, יצירת דגם תלת ממדי של סריקת אולטרה סאונד בהריון ועוד.

רופאים וטכנאים רפואיים יכולים להשתמש כיום בהדפסת תלת ממד בכדי לייצור תותבות, מכשירי שמיעה, שתלי עצם, שיניים מלאכותיות וכן לשכפל דגמים של איברים, מבנים גופנים פנימיים וגידולים אחרים מבדיקות CT כהכנות לקראת ניתוח. כיום  מפתחים גם מדפסות תלת ממד שיכולות להניח שכבות של תאים  ליצירת איברים מלאכותיים כגון כלי דם וכליות.

כיצד מדפסות תלת ממד באות לידי ביטוי בתהליכי ייצור?

למדפסות תלת ממד יש את היכולת להגיע לפונקציונאליות מדויקת על ידי הדפסת חלקים שונים בתהליכי ייצור של מוצרים שונים, מכונות ועוד. הדפסת חלקים בתלת ממד מאפשרת לייצר חלקים שבדרך כלל מייצרים בעיבוד שבבי, בצורה מהירה הרבה. ההדפסה יכולה לאפשר אספקה מיידית של חלקים חלופיים לקווי ייצור וכן למנוע עיכובים שונים בתוכניות הייצור. מעבר לכך, היא מאפשרת בקרה ושליטה טובים יותר ברמת הניהול וגם חוסכת כסף רב בתהליכי ייצור שונים.

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...