Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

הדירות בבאר שבע בירידה

הדירות בבאר שבע בירידה
צילום: עמיעד טאוב

הכלכלן הראשי באוצר קובע: ירידה של 6.8% במכירת דירות חדשות בבאר שבע ברבעון השני של 2017

ברבעון השני של 2017 נרכשו בבאר שבע 3.381 דירות בלבד, כך עולה מסקירת הכלכלן הראשי במשרד האוצר, יואל נוה לרבעון השני של השנה, שפורסמה בסוף השבוע שעבר. מדובר בירידה של 9.2% במכירת דירות חדשות בבאר שבע בהשוואה לתקופה המקבילה בשנת 2016 וירידה של 6.8% בהשוואה לרבעון הקודם. על פי הסקירה נרכשו כ  24 אלף דירות בלבד בכל הארץ ברבעון האחרון, ירידה של 15% בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד וירידה של 12% בהשוואה לרבעון הקודם.

צילום: עמיעד טאוב

בדיקה של מכרזי מנהל מקרקעי ישראל בבאר שבע והסביבה, מגלה כי מסוף 2014, לא שיווקה רשות המקרקעין קרקע לבנייה רוויה בעיר, למעט מחיר למשתכן ובתים צמודי קרקע.

אנשי נדל"ן הפועלים בעיר מציינים כי הנתון המעיד שמזה מספר שנים, למעשה מסוף שנת 2014, לא שווקו מגרשים המיועדים לבנייני מגורים. הדבר יצר מחסור עצום בקרקעות חדשות וזה מורגש גם בכמות היתרי הבנייה שניתנו מתחילת שנת 2017.  כלומר, קיים פער עצום בין הדיבור על הסכמי גג, תנופת בניה ופתוח בעיר, לבין המצב בפועל. בנוסף, מציינים כי העצירה בשיווק הקרקעות, דחייה והקפאת המכרזים משפיעה באופן ישיר על היצע הדירות. הגידול הטבעי של העיר באר שבע דורש כ-1500 יח"ד בשנה, ועל כן נוצר גירעון עצום ומחסור ביחידות דיור בכל שנה.

דוד לוי, מנכ"ל משותף של קבוצת ארלוזרוב, היוזמת ומארגנת קבוצות ועמותות רכישה ופרויקטים נדלנ"יים בבאר שבע והסביבה: "השוק המקומי חייב "החייאה" מהירה ויפה שעה אחת קודם. מחסור הקרקעות אינו תורם לאף אחד מהשחקנים בשוק, לרבות הרוכשים. עזרה כזו יכולה להגיע רק באמצעות החלטה אמיצה ונקודתית שתזרים  מכרזים בתחומי העיר, בשכונת הפארק לדוגמא, ותיתן קצת אוויר לשוק. כדאי אף לשקול זירוז תכניות של התחדשות עירונית, כאלו שיהיו כדאיות לדיירים הוותיקים וגם ליזמים. בסופו של דבר מדובר בעניין של היצע וביקוש. בפועל, היצע הדיור, בבאר שבע בפרט, עדיין קטן וסובל שנים מעצירה כללית של שיווק קרקעות, פרט למכרזי מחיר למשתכן, אשר אינם נותנים מענה הולם למשפרי דיור ותושבי באר שבע בכלל".

אילן רג'ואן, המקים בדימונה את פרויקט "מגדלי רג'ואן ": "התפתחותה של באר שבע הביאה  לעליית מחירים קיצונית במחירי הדירות בעיר, כאשר מחירה של דירה חדשה הגיע למעל 1.5 מיליון ₪ במרכז העיר.  לעליית המחירים תרמו גם חוסר ההתאמה בין רמת הביקושים לכמות התחלות הבנייה  . יוקר מחירי הדיור הביא לכך שרבים מהצעירים בעיר אך גם משפחות ומשפרי דיור החליטו ללטוש עיניים אל הערים הסמוכות כדימונה שם מחירי הדירות החדשות נמוכים ביותר כ 30% ממחירי הדירות בבאר שבע.   הצמצום בביקושים ועליית המחירים הקיצונית באופן טבעי הביאה גם לירידה במכירת דירות חדשות בעיר".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...