Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם ניתן לערוך צוואה ללא ליווי מקצועי?

האם ניתן לערוך צוואה ללא ליווי מקצועי?
קרדיט - Canva

כאשר אדם מגיע לגיל מבוגר, הוא מתחיל לחשוב מדי פעם על הסוף, עד כמה שהדבר לא נעים, זה כולל מחשבות על עניינים בירוקרטיים כמו ירושה. בהקשר זה הפעולה הרצויה היא כתיבת צוואה. יש המעדיפים לכתוב את הצוואה באופן עצמאי לחלוטין ללא ליווי של עורך דין המומחה בתחום. הדבר אמנם אפשרי, אך עלול להביא לכך שברגע האמת בו תוגש בקשה לקיום הצוואה יסתבר שהדברים בה לא כתובים ברור, שלא כל הרכוש והנכסים כלולים בה או שיש בה כשלים טכניים שגם אם הם קטנים, בית המשפט יכול להחליט על פסילת הצוואה בגללם, כמו אי ציון תאריך כתיבתה בכתב יד ועוד. כדי שהמצווה יוכל להמשיך בחייו ולהיות בראש שקט, מומלץ לערוך את הצוואה אצל עורך דין שידאג לכך שהניסוח יהיה ברור וללא כשלים שעלולים להביא לפסילתה.

מהו אופן חלוקת ירושה ללא צוואה?

ישנם אנשים המעדיפים להקל על עצמם ולא לערוך צוואה מתוך ידיעה שגם בלעדיה תהיה חלוקה של רכושם בין היורשים. אמנם כתיבת צוואה אינה חובה וישנו חוק הירושה על פיו הרכוש יוכל להתחלק, אך אין ספק שעם צוואה החלוקה תהיה ברורה ומסודרת יותר וכך גם יכול המוריש להחליט באופן חד משמעי למי הוא מוריש את רכושו, כשהיורשים יכולים להיות גם קרובי משפחה רחוקים או אנשים שאינם קרובי משפחה כלל. עפ"י חוק הירושה, החלוקה היא בהתאם לדרגת הקרבה המשפחתית כך שאין אפשרות לכך שיורש לא יהיה קרוב משפחה, גם אם היה בקשרים קרובים מאוד עם המוריש. חלוקה זו מעוררת לא מעט מחלוקות וסכסוכי ירושה ולכן מומלץ שהכל יהיה מעוגן בצוואה שנערכה אצל עורך דין לענייני צוואות.

להתגרש ולפתוח דף חדש: כך תעשו זאת בצורה הנוחה ביותר

גם אם זוג מתגרש נמצא בקשר טוב, גירושין הם טלטלה ורעידת אדמה עבור כולם, במיוחד עבור הילדים. עדיין, הדרך בה מתבצע התהליך תשפיע מאוד כיצד כל אחד מבני המשפחה יתמודדו עם העניין והאם יצלחו את התהליך בצורה קלה ככל האפשר. כדי שהתהליך יהיה נוח לכולם, כל עוד הזוג נמצא בקשר טוב ותקשורת סבירה כדאי להם למצוא עורך דין גירושין בראשון לציון או לפי אזור מגוריהם שמתמחה בהובלת הליך גישור בו יגיעו יחד להסכם גירושין שיהיה מקובל על שניהם. חשוב להגיע לתהליך עם סבלנות, ופתיחות באמצעותן כל צד יביע את עצמו ואת החשוב לו לצד נכונות להתפשר.

עו"ד שחר שוורץ הוא עו"ד המתמחה ענייני משפחה השונים. הוא מלווה את לקוחותיו בשלל נושאים בתחום המשפחה במקצועיות, רבה, רגישות ורצון שהדברים יסתיימו בדרך הטובה ביותר לכל הצדדים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
למה לפנות אל סיוע רפואי ומשפטי מיד לאחר תאונה
תאונות דרכים הן בלתי צפויות ועלולות לשבש את החיים בכל...
הדרך הכי קלה ואלגנטית שיש לשמח יולדת
כולנו מכירים את הרגעים האלה: אנחנו מקבלים הודעה על כך...
אריזה ממותגת: מה זה?
למרות שזה אולי לא נראה הרבה, לאריזה שתבחרו עבור הסחורה...
הסרת אסבסט: יצירה של סביבת חיים נקייה ובטוחה
האסבסט הוא מינרל טבעי אשר היה בשימוש נרחב בפרויקטים שונים...
נפתחו נגדכם תיקים בהוצאה לפועל? יש מה לעשות
לצערנו, מצב הכלכלי לא יציב שישנו במדינה וגם בעולם בכלל...
לנסוע לחול לראות כדורגל זאת חופשה נהדרת
החופשות הטובות ביותר הן אלה שבהן עושים בדיוק מה שרוצים...
לעצב את הבית עליו תמיד חלמתם
כולנו מכירים את המשפט המפורסם: 'דירה נאה מרחיבה דעתו של...
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...