לא מעט מחקרים והרצאות נעשו סביב המקצועות שעומדים להיעלם מהעולם עם השתלבות הרובוטים בשוק העבודה, בין אם מדובר במקצועות הדורשות פעולות טכניות סיזיפיות כמו שינוע ועד הרכבה של מוצרים בפס הייצור תעשייתי. אך לצד שילוב זה בשנים האחרונות התווספו לא מעט משרות בתחום הטכנולוגיה, אחד מהם הוא כמובן מקדם אתרים. איש מקצוע שכזה יוכל להפוך אתר של כל בית עסק לאתר פופולרי, המושך אליו כניסות רבות, לקוחות חדשים, שיתופי פעולה פוריים וכמובן נוכחות בעולם וירטואלי ורחב. וכשבעל מקצוע אמור להשיג תוצאות חיוביות מכל מה שציינו עד כה, האם כל אחד יכול להיות מומחה לקידום אתרים?
האמת שכל אחד יכול להיות מומחה בגוגל אם פשוט ישקיע בכך מספיק זמן ללמידה והתנסות – אפשר לומר כי הקווים הכללים והראשוניים בתחום קידום האתרים, הוא ללא ספק האהבה לתחום ובעיקר ליסודות המחשב, יחד עם זאת הבנה ביסודות הקידום, החל מיסודות ה- SEO. נישה זו דורשת העמקה ולמידה, החל מזיהוי תכנים בהם המשתמשים מבקשים לעשות בהם שימוש ועד אל הכרה של כלים וטכניקות הנדרשות בכדי לעשות אופטימיזציה לאתרים. אל כל אלו כמובן נדרש ידע הכרחי בבניית אתרי אינטרנט, הבנה מעמיקה בכלי החיפוש והקידום של גוגל ועוד. השימוש בכלים שהזכרנו עד כה אינם נלמדים דרך מספר בלוגים בלבד, אלא ידרשו מכל מי שמבקש להיות מקדם אתרים השקעה, התמדה ולא רק הרצון לעבוד עם פיג'מה מהבית.
איך נזהה מומחה לקידום אתרים?
הכלים שגוגל מציע, יחד עם הטכניקות השונות מהזנת תוכן ועד לבניית אתרים משתנה וגדל בצורה קבועה החל מהתנאים של מנוע החיפוש ועד אל טכניקות בבניית אתרים. לכן אחד הפרמטרים שיעמדו לנגד עינינו בחיפוש אחר מומחה לקידום אתרים, הוא ללא ספק יהיה הניסיון של איש המקצוע. יכולת זו תוכיח לנו לא רק על תוצאות מוכחות, אלא גם על למידה והתקדמות מתמדת שתוביל גם את העסק או האתר שלנו אל מחוזות שאנו מבקשים להגיע אליהם. פרמטר נוסף הוא כמובן היחס הבין אישי, שכן בעבודה שכזו נדרשת לא רק יעילות והכרה בטכניקות, אלא גם יכולת שקיפות, עמידה בזמנים והסבר ראוי ללקוחות.