Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

האם ביטול מס הרכישה המוגדל יחזיר את המשקיעים לנגב?

האם ביטול מס הרכישה המוגדל יחזיר את המשקיעים לנגב?

לאחר המלצתו של שר השיכון החדש, יעקב ליצמן, לבטל את מס הרכישה למשקיעים, צעד שעל פניו אמור להביא את ציבור המשקיעים מהמרכז  לפריפריה, ארגון הקבלנים בנגב מגיבים על ההמלצה ומביעים תמיכה, אך עדיין מוצאים כשלים שעל הממשלה לתקן על מנת לעודד את ציבור המשקיעים לחזור לאזור.

המלצתו של השר ליצמן על ביטול מס הרכישה המוגדל למשקיעים בפריפריה, החלה לתפוס תאוצה ולקבל תמיכה בקרב גורמים רבים. מטרתו של צעד זה היא לעודד את המשקיעים לרכוש נכסים בנגב ובגליל תוך ביטול מס הרכישה המוגדל על דירה שנייה אך ורק בפריפריה ולא במרכז. מס הרכישה המוגדל אותו הטיל השר הקודם משה כחלון הוציא ממעגל הרוכשים את המשקיעים. כתוצאה מאי רכישת דירות על ידי משקיעים, קטן קצב בניית הדירות ולאור המחסור, התוצאה הייתה עליית מחירי השכירות. התשואה למשקיעים באזורי הצפון והדרום היא גבוהה יחסית למרכז, וביטול מס הרכישה יביא לכך שיגבר הביקוש לדירות, ולכן קצב הבניה יגדל.

האם ביטול מס הרכישה המוגדל יחזיר את המשקיעים לנגב?

 אלי אביסרור יו"ר ארגון הקבלנים בנגב וממלא מקום נשיא התאחדות בוני הארץ, התייחס להמלצתו של השר ואף הביע את תמיכתו. בדבריו טען שכחלק מתוכנית העבודה אותה הציגו התאחדות בוני הארץ וארגון הקבלנים בנגב למשרד האוצר ולמשרד השיכון, קראו לביטול כולל של מס הרכישה ולא רק בפריפריה אלא בכל הארץ. בתקופה שבה אנו נמצאים היום, אנו עדים לירידה חדה בהשקעות ופגיעה בפעילות השוטפת של ענף הבנייה כולו, צריך לנקוט בצעדים אשר יחזירו את המשקיעים לשוק לפחות עד שתחזור הפעילות לשגרה כמו שהייתה לפני משבר הקורונה.

עוד מדבריו של אביסרור עולה הטענה כי ביטול מס הרכישה אך ורק בפריפריה לא יהיה זה שיביא לפיתוח הדרום והצפון, אלא על הממשלה לפעול לטובת פיזור האוכלוסייה ועידוד התיישבות בפריפריה ולא רק במרכז הארץ:  "מה שקורה זה בשנים האחרונות מרכזים את כל האוכלוסייה במרכז, מתעלמים מהצפון ומהדרום ובעצם כל התמריצים נמצאים במרכז. ההטבות שניתנו לרוכשי מחיר למשתכן באזור המרכז עולות באופן משמעותי על ההטבות שניתנו לרוכשי דירות בדרום ובצפון. כדי לעודד תושבים חדשים להגיע ולהקים בית באזורים אלו, יש צורך במתן מענקים, ביצירת מקומות עבודה, במוסדות חינוך ברמה גבוהה ואף לשפר את רמת הדיור אשר מוצעת לתושבים החדשים."

על אף הביקורת אותה מעביר אלי אביסרור על ההמלצה והצעדים הנוספים אותם הוא טוען שעל הממשלה לנקוט, עדיין רואה בהמלצה זו התחלה של מהלך משמעותי שעשוי להחזיר את המשקיעים להתעניין בנגב, אך הדרך עוד ארוכה עד שיצליחו לבנות תוכנית שתענה על הדרישות שיגרמו לציבור לעזוב את המרכז ולהשתקע בנגב ובגליל.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...
להקת המחול קמע
להקת המחול קמע חגגה ביום חמישי האחרון ( 07.3.24 )...