Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

דוגמה ומופת: מחלקת הנוער העירונית בבאר שבע זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית ליחידות נוער מצטיינות לשנת 2018

דוגמה ומופת: מחלקת הנוער העירונית בבאר שבע זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית ליחידות נוער מצטיינות לשנת 2018
צילום באדיבות עיריית באר שבע

בתחרות הארצית ליחידות נוער מצטיינות של מרכז השלטון המקומי זכתה במקום הראשון מחלקת הנוער באר שבע. במסגרת התחרות נבחנו היחידות בין היתר : על פיתוח והפעלת מסגרות פעילויות ומיזמים להעצמה והתפתחות אישית של בני נוער, על הפעלת מערך פעילויות להגברת הנכונות לשרות משמעותי – שרות אזרחי, שרות לאומי, שרות בצה"ל, על הכשרה והשמה להתנדבות במגוון תחומים ולאורך זמן המאפשר לכל מתנדב לבחור את אופן ההתנדבות תוך העצמה וניתוב יכולותיו וכישוריו האישיים.

מחלקת הנוער העירונית בבאר שבע זכתה במקום הראשון בתחרות הארצית ליחידות נוער מצטיינות
צילום באדיבות עיריית באר שבע

בנוסף, נבחנו ההיבטים הנוגעים להפעלת רצף חינוכי, "מבוקר עד ערב", הכולל פעילויות משותפות למסגרות החינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי, ניהול מערך פעילויות לנוער בשעות אחה"צ על בסיס שותפויות בין ארגונים, שילוב של בני נוער עם צרכים מיוחדים במגוון פעילויות המוצעות לכלל קהילת בני הנוער ברשות, ייזום תכניות ייחודיות במהלך חופשות החגים והקיץ ועוד.

טקס הענקת הפרס יתקיים ב-28/02 בגני התערוכה בתל אביב.

כחלק מפעילות מחלקת הנוער בבאר שבע הנחשבת כפורצת דרך בחשיבה וביצירתיות: הפעלת מועצת הנוער העירונית, מרכז מצוינות במנהיגות ומעורבות חברתית, קבוצת  מנהיגות ופעילות שוטפת לבני ובנות נוער מהמגזר הדתי, תכנית מד"צים, הפעלת מועדוני הנוער העירוניים, קיום אירועי נוער, חיזוק הקשר בין הנוער לקהילה ועידוד הליכי תרומה לחברה והתנדבות – מעבר לפעילות הנעשית במסגרת החינוך הפורמאלי, חיזוק הפעילות והצטרפות נוער לתנועות נוער וכן עידוד יציאה לשירות משמעותי, ש"ש ומכינות ותפקידי פיקוד וקצונה.מחלקת הנוער מקיימת שיתופי פעולה עם כל הגופים, הארגונים והעמותות העוסקים בבני נוער, ביניהם מסגרות פורמאליות ובלתי פורמאליות על מנת להגיע למקסום היכולות של בני ובנות הנוער בעיר.

ראש העיר באר שבע, רוביק דנילוביץ' שיבח את עבודת היחידה וציין כי הוא גאה בזכייה בפרס זה וחשוב מכך בבני הנוער בעיר שהנם מנהיגי העתיד של החברה הישראלית בכל תחומי החיים. ראש העיר הוסיף ואמר כי מחלקת הנוער בבאר שבע מהווה חממה עירונית להעצמת בני ובנות נוער, תוך התבססות על ערכי המצוינות והחדשנות, מנהיגות צעירה ויצירת שותפויות במטרה לטעת בבוגרים משמעות ומטען ערכי לעיר ולמדינה, תוך התמקדות בפרט ומתן הזדמנות שווה לכל נער ונערה.

מ"מ וסגנית רה"ע מחזיקת תיק החינוך, ד"ר חפצי זוהר ציינה כי מודל העבודה הייחודי שפותח במחלקה העירונית לנוער מבטא הלכה למעשה את התפיסה "שחינוך זה חינוך, זה חינוך" אין הפרדה בין חינוך פורמאלי לבלתי פורמאלי – המצוינות עוברת כחוט שני ערכי בין כלל המעגלים ומאפשרת יצירת הזדמנויות ערכיות, מנהיגותיות ואיכותיות בעבור בני ובנות הנוער, דור העתיד של העיר והמדינה.

מנהל מחוז הדרום במשרד החינוך, רם זהבי, שיגר איגרת ברכה ליחידת הנוער של עיריית באר שבע על הצטיינותה הארצית, בה שיבח את עבודת היחידה וברך אותה על הישגיה המיוחדים בתחום העצמת בני נוער, יצירת קשרים בין מגזריים, פיתוח מנהיגות צעירה, תרומה לקהילה ועוד. עבודת היחידה בתחום החינוך הבלתי-פורמלי משקפת רצף חינוכי ערכי חברתי וקהילתי עם החינוך הפורמלי וכהמשך טבעי שלו.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
זכור את אשר עשה לך עמלק
כ-40 אנשי צוות בית החינוך מקיף אמית באר שבע יצאו...
אלופת הכדורגל: נבחרת אמית טכנולוגי אשקלון
נבחרת הכדורגל של בית החינוך אמית טכנולוגי אשקלון, קטפה את...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...