Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גם העסקים ברמת הנגב נערכים להגעת קריית התקשוב בנגב

גם העסקים ברמת הנגב נערכים להגעת קריית התקשוב בנגב
צילום פטריק מזוז

עשרות בעלי עסקים ממועצה אזורית רמת הנגב ומהסביבה השתתפו בכנס לעידוד הרכש של משרד הביטחון מעסקים מקומיים. הכנס התקיים בשבוע שעבר (יום ה', 30/5) ביוזמה של מנהל הרכש במשרד הביטחון ושל משרד הכלכלה והתעשייה, הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים באמצעות מערך מעוף ובשיתוף מועצת רמת הנגב .

ברמת הנגב נערכים להגעת קריית התקשוב
צילום פטריק מזוז

הצלחה גדולה לכנס ספקים למשרד הביטחון שנערך השבוע במרכז לחקלאות מדברית ברמת הנגב (30/5): עשרות בעלי עסקים הגיעו לכנס במטרה להיפגש עם ראשי מנהל הרכש והייצור במשרד הביטחון (מנה"ר), להכיר את מכרזי המשרד ולהצטרף למאגר הספקים שלו. הכנס התקיים ביוזמת הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, ומעוף סניף דימונה ונגב מזרחי.

הכנס חשף בפני בעלי העסקים מהאזור את הדרישות ואת נהלי העבודה של מנהל הרכש (מנה"ר) ואגף ההנדסה והבינוי (אהו"ב) ואת ההזדמנויות העסקיות הרבות בהתמודדות במכרזי משרד הביטחון.

במסגרת הכנס התקיימו הרצאות והדרכות של בכירים במשרד הביטחון, משרד הכלכלה והתעשייה ומעוף. כמו כן, הוצגו כלי הסיוע ושרותי מעוף, והתקיימו מפגשים אישיים עם ראשי היחידות והתחומים השונים במנה"ר ובאגף ההנדסה והבינוי.

סגנית מנהל הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה, נעמי הימיין רייש: "עסקים קטנים ובינוניים הם מנוע הצמיחה של המשק וזה אינטרס לאומי עבורנו לפעול לחיזוק העסקים ולסייע בחיבורים עסקיים. אנחנו עובדים בתוך הממשלה מול משרדי ממשלה אחרים על מנת לטפל בדרישות העסקים הקטנים. שיתוף הפעולה עם משרד הביטחון ועם מועצה אזורית רמת נגב, הוא דוגמא לפעילות שלנו מול גורמים נוספים לטובת העסקים הקטנים והבינוניים. בכל כנס כזה שאנחנו מפיקים אנחנו מגלים עוד עסקים בעלי פוטנציאל שחושבים שהם לא רלוונטיים. המסר שלנו הוא שכל עסק במדינת ישראל רלוונטי ויכול להיות ספק של משרד הביטחון. אנו במשרד הכלכלה פועלים במגוון דרכים על מנת לסייע לעסקים ".

ראש מועצה אזורית רמת הנגב, ערן דורון:  "משרד הביטחון אחד השחקנים הכי מרכזיים במרחב שלנו. לצערי, אולי חזק מדי במובן מסוים, אנחנו דנים איתו כמעט על בסיס יומי על נושא הארנונה, פינוי אשפה וכו'. אני כל כך שמח שמצאנו את הדרך לעבוד עם משרד הביטחון לא במקום של מחלוקת אלא במקום של הסכמה. הכנס הזה הוא סופר חשוב, לא בגלל שיש פה כמות אנשים מכובדת שהיא גם משקפת אולי את הצורך הגדול. המדד או המבחן של הכנס הזה יהיה בעוד שנה שאני מקווה ש- 20% מהאנשים שיושבים פה באולם ירגישו שהמפגש הזה תרם לעסקים שלהם ובגלל זה יש להם יותר הכנסות, מעסיקים יותר עובדים ויתחברו לעוד גורמים".

סמנכ"ל וראש מנה"ר במשרד הביטחון, אבי דדון: " מה יותר טוב מלהתחיל את הבוקר בנווה המדבר הזה עם כמות כזאת של מתעניינים. אנחנו במשרד הביטחון רצים למרחקים ארוכים ורוצים שותפות עם כמה שיותר ספקים. המשימה הראשונה שלי כראש מנה"ר היא להקפיד שכל שקל שיש לנו יופנה לרכש כחול לבן, בדגש על הפריפריה. אנחנו עושים את זה ממקום אמיתי ומקצועי לקדם את הכלכלה. חוסן לאומי זה גם העסקים שלכם ואני קורא לכם-  תהיו איתנו, יד ביד לאורך כל הדרך".

מנהל מעוף מרחב דרום, אפי מחלב: "אנו שמחים על ההיענות הרבה בקרב העסקים ברמת נגב ועל שיתוף הפעולה עם המועצה. בעלי עסקים מתקשים להתמודד במכרזים ותפקידנו במעוף להציע ייעוץ וליווי , הן בגישור על פערים המונעים מעסקים להשתתף במכרזים והן ללוות את מי שמעוניין בתהליך הגשת המכרז".

מערך מעוף, הינו מערך השטח הארצי של הסוכנות לעסקים קטנים ובינוניים במשרד הכלכלה והתעשייה, שמטרתו לקדם עסקים המעסיקים 5 עובדים ומעלה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...