Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

גאווה דרומית: הוענק פרס זוסמן-ג'וינט לקהילת הרשת באר שבע ולארגון ארץעיר

גאווה דרומית: הוענק פרס זוסמן-ג'וינט לקהילת הרשת באר שבע ולארגון ארץעיר
באדיבות ארץעיר

במסגרת הפרס זכו הרשת וארץ עיר במענק של 25,000 $

גאווה דרומית
באדיבות ארץעיר

 

גאווה דרומית: השבוע (יום ג') הוענקו פרסי זוסמן-ג'וינט למצוינות בתחום פיתוח השירותים החברתיים בישראל. בקטגוריית קיימות ואורבניות ועל עזרתם לקבוצות חלשות בחברה, זכתה קהילת "הרשת: באר שבע" וארגון ארץ עיר. הפרס הוענק בטקס חגיגי בירושלים במעמד מנכ"לית ג'וינט ישראל, סיגל שלח ונציגי משפחת זוסמן.

 

"הרשת: באר שבע" – רשת קהילות עירוניות מבית ארץעיר, הפועלת בשכונה ב' בבאר שבע,  קיבלו הוקרה נוספת על פועלם למען שיפור העיר, קידום סצנה עירונית צעירה, יצירת קהילה רחבה, פתוחה ויוצרת וקידום יוזמות שטח חברתיות, תוך קידום חדשנות עירונית-שיתופית. השבוע הוענק להם פרס של 25,000$ במסגרת פרס זוסמן-ג'וינט היוקרתי. הפרס הוענק לשלושה זוכים שתרמו תרומה מיוחדת ומשמעותית למציונות בתחום השירותים החברתיים בישראל. מזה 15 שנים מעניק הג'וינט את פרס זוסמן על חדשנות ומצוינות בפיתוח שירותים חברתיים בישראל. זהו הפרס החברתי המשמעותי ביותר בישראל, העומד על 75,000$ בשנה.

 

"הרשת: באר שבע" היא קהילה של מאות צעירים וצעירות בעיר, מבית ארץעיר ובשיתוף הרשות לפיתוח הנגב. היא הוקמה לפני כ 3.5 שנים במטרה ליצור אלטרנטיבת חיים עירונית, תוך לקיחת אחריות על הסביבה. חברי הקהילה מאמינים בסביבת חיים המאפשרת שיתופיות והדדיות. הם עושים זאת בעזרת פעילויות משותפות, אירועים תרבותיים ומיזמים חברתיים כמו: הנגריה הקהילתית, פסטיבלים עירוניים, מחסן ציוד שיתופי, קהילת תעסוקה, מפגשים, סדנאות וקורסים במתכונת בית ספר לחיים, קידום טבע עירוני, אמנות רחוב, גינות כלבים, ארוחות שישי המוניות ועוד.

 

מתן סעד, מייסד קהילת "הרשת: באר שבע": "קבלת הפרס היא מעמד מרגש ומאוד מיוחד עבורנו. המסר הכי גדול שלנו, בו אנו רואים חשיבות רבה, הוא שהקהילתיות חשובה גם בערים ולא רק בישובים הקהילתיים. לפעמים היא חשובה אפילו יותר. צריכות להיות יותר קהילות המבוססות על מודל עירוני, שהוכחנו שמביא איתו המון הצלחות. אני רוצה להודות לארץעיר שתמכו בנו מהיום הראשון וממשיכים לתמוך, ללוות ולהאמין בנו כל הזמן".

 

לאחר טקס הענקת הפרס השתתפה בלה אלכסנדרוב, מנכ"לית ארץעיר, בפאנל עם הזוכים ואמרה כי : "החזון שלנו בארץעיר הוא לקדם קהילתיות בערים בישראל. קהילתיות שמחזקת את תחושת השייכות בקרב התושבים ומאפשרת להם להיות מעורבים בנעשה בסביבה שלהם. קהילת הרשת באר שבע מהווה מודל קהילתי חדשני שהולך ותופס תאוצה בעוד ערים בפריפריה הדרומית והצפונית. ערים כמו מצפה רמון, קריית שמונה וירוחם מבינות כי כדי להשאיר אוכלוסייה צעירה בעיר ואף להביא אוכלוסייה חדשה, צריך להפעיל מודלים קהילתיים חדשניים כמו המודל של קהילת הרשת-באר שבע".

 

פרס זוסמן-ג'וינט למצוינות בתחום השירותים החברתיים בישראל, מוענק 15 שנים למצוינות בתחום פיתוח השירותים החברתיים בישראל. הפרס נחשב לפרס הגדול ביותר בתחום העשייה החברתית בישראל ומטרתו להגביר את המודעות לנושא החברתי ולהודות לאנשים המסייעים לקבוצות חלשות בחברה. כבכל שנה, הפרק הוענק ל-3 זוכים. מלבד הרשת: באר שבע, זכו גם צוות כוכבי המדבר בקטגוריית קידום סולידריות חברתית ואיריס שטרן לוי בקטגוריית מניעת התעללות בחסרי ישע.

 

 

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...