Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בתי החולים בדרום ירימו את הכפפה? בעקבות מותו הטראגי של החייל שנדבק בפטרייה בעזה- קריאה בארגון "חברים לרפואה" שהשתתף במאמץ הבאת התרופה הניסיונית ארצה: "לערוך בבית חולים בישראל את הניסוי בתרופה כדי שתהיה זמינה לטיפול מיידי בחיילים שנדבקים"!

בתי החולים בדרום ירימו את הכפפה? בעקבות מותו הטראגי של החייל שנדבק בפטרייה בעזה- קריאה בארגון "חברים לרפואה" שהשתתף במאמץ הבאת התרופה הניסיונית ארצה: "לערוך בבית חולים בישראל את הניסוי בתרופה כדי שתהיה זמינה לטיפול מיידי בחיילים שנדבקים"!
קרדיט: חברים לרפואה

בעקבות מותו המצער של חייל המילואים חנן דרורי הי"ד שנדבק לפני שבועות אחדים בפטרייה מסוכנת בעזה לאחר שנפצע קשה: בארגון "חברים לרפואה" קוראים לבצע את השלב הניסיוני בתרופה לפטרייה-בישראל. כזכור, מאז נפצע היה דרורי מאושפז והרופאים נאבקו על חייו, זאת לאחר שהפטרייה המסוכנת שעמידה לטיפולים המוצעים הקיימים – התפשטה וחדרה למערכות גופו. משפחתו בשיתוף בית החולים והתגייסות עמותת "חברים לרפואה" עשו מאמצים אדירים במטרה להביא את התרופה הניסיונית Fosmanogepix מאירלנד, אבל עד ששונעה לישראל זה היה עבורו כבר מאוחר מידי. כמו כן דווח שחיילים נוספים, יותר מעשרה במספר, נדבקו אף הם בפטרייה. "התרופה נמצאת בפאזה שניה של ניסוי, היא לא יעילה לכל סוגי הפטריות, אך במקרים מסוג זה שבו לקה החייל, היא הוכחה כיעילה", מסביר ברוך ליברמן מנכ"ל חברים לרפואה. "יש חשיבות גדולה שבית חולים מקומי – בישראל יבצע את הניסוי בארץ בעת הזו, על מנת שהתרופה תהיה זמינה באופן מיידי לכל מי שזקוק לה, ויוכל קבל אותה ללא שהות במסגרת הניסוי. "חברים לרפואה" סייעו גם במקרה הזה לתיאום השינוע של התרופה בין החברות, על מנת לקצר את התהליך ובמטרה שהתרופה תגיע במהירות האפשרית מאירלנד לישראל, ולדאבוננו זה היה מאוחר מידי, אבל יש חיילים נוספים שנדבקו בפטרייה זו ואחרות, והמשך הלחימה בעזה מגביר את החשש להישנות התופעה עם מקרים מסכני – חיים נוספים", הוא מפרט. "החשיפה לתנאי השטח בשדה הקרב במקרי פציעה קשים, לרבות תנאים של קרקע מזוהמת במי ביוב, מנהרות טחובות, עובשים וכיו"ב, ובמיוחד בעונה זו של החורף מעצימה את הסיכונים", מציין ליברמן. "הארגון מתמחה בהנגשת תרופות למי שזקוק, לרבות תרופות ניסיוניות שטרם נכנסו לשימוש, אך בכוחן לתת פתרון חדשני שנותן תקווה למצבים רפואיים מסובכים".

עמותת ״חברים לרפואה״ נוסדה בשנת 2003 מתוך חזון לתת תרופה לכל מי שזקוק לה. כיום מהווה העמותה את ארגון הגג הגדול בתחומו לסיוע בתרופות, החל מתרופות בסיסיות, תרופות למחלות כרוניות, תרופות ניסיוניות ועד לתרופות יקרות שאינן בסל הבריאות. בזכות פעילות העמותה, עשרות אלפי חולים מקבלים סיוע בתרופות מדי חודש ועל פעילותה בהנגשת תרופות בתקופת מגפת הקורונה העולמית אף זכתה באות שר הבריאות. עם פרוץ המלחמה ואירועי השבת השחורה, פתחה "חברים לרפואה" מרלו"ג מרכזי דרכו היא מנהלת את אופרציית חלוקת התרופות והציוד הרפואי בהתאם לצרכים העולים מהשטח. עד כה, העבירה ציוד ותרופות בשווי של מעל מיליון ₪. בכלל זה, כ- 5 טון ציוד חירום רפואי הועבר לגדודים בתוך עזה ובצפון ולכיתות כוננות ביישובים בגבולות, למעלה מ-500,000 פריטי סיוע שונים לעומדים בחזית המלחמה, לכיתות הכוננות ולחיילים, ולמעלה מ-16,000 משלוחי תרופות לפצועים, למפונים ולתושבי הדרום. בימים אלו, נערך הארגון להמשך הלחימה ומבצע רכש מתרומות על מנת לספק מענה לבקשות מיידיות לציוד חירום רפואי ותרופות בהיקף של כ3 מיליוני שקלים.

קרדיט: חברים לרפואה
קרדיט: חברים לרפואה

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...