בעזרת כיסא גלגלים מיוחד ותלמידים שהתנדבו מהשכבות הבוגרות, עדי ולאון, ילדים עם ניוון שרירים, יצאו לטיול השנתי בשטח יחד עם חבריהם לכיתה
בבית הספר מבואות הנגב בבני שמעון יצאה שכבה ח' לטיול שנתי ולא וויתרו על הצטרפותם של שני חבריהם לכיתה – עדי ואלון שלשניהם יש תסמונת דושן, שהיא הסוג השכיח והחמור ביותר של ניוון שרירים. ככל שאלון ועדי גדלים הם מתקשים יותר ויותר להפעיל את הגוף ולבצע פעולות יומיומיות. על מנת שיצאו יחד עם חבריהם לטיול השנתי בית הספר שכר טכנולוגיית כיסא גלגלית שמתאים לשטח, תלמידים מהחטיבה העליונה התנדבו להצטרף לטיול כדי ללוות את עדי ואלון ולגלגל את הכיסא.
זיוה גולדשמידט, אימו של עדי סיפרה "אנחנו אסירי תודה שבית הספר עושה מאמצים אדירים לאפשר לילד שלנו לקחת חלק בכל הפעילויות, אנחנו מרגישים את המאמץ שלהם וכל כך מתרגשים מזה. מהיום הראשון ללימודים קיבלנו תמיכה אדירה מצוות בית הספר ובייחוד מהמחנכת שלו – אדווה, שעושה שמיניות באוויר כדי לאפשר לעדי להיות חלק מהפעילויות והטיולים של הכיתה. זה לא מובן מאליו", זיוה הסבירה, "אנחנו מתמודדים בחיים שלנו עם כל כך הרבה מאבקים ואתגרים ולדעת שבמקום הכי חשוב – בבית הספר, אנחנו יכולים להיות רגועים ולדעת שיש מי שתומך בנו ועושה עבורנו, זה פשוט מדהים".
ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון אמר "הסיפור המקסים הזה משקף בצורה נפלאה את האופי של בית הספר מבואות הנגב בניהולו של אלי פרץ ושל התלמידים המדהימים שלומדים בו. קהילה היא לא רק אסופה של אנשים, אלא קבוצה מאוחדת וזה מאפיין את הקהילה הייחודית בבני שמעון. מערכת החינוך המיוחדת שאנחנו מנהלים כאן בבני שמעון שמה בראש סדר העדיפויות את נושא הצרכים המיוחדים, אנחנו מוצאים פתרונות יצירתיים ומאפשרים לילדים לקחת חלק מלא בפעילויות השונות של בית הספר. מדובר על מדיניות חינוכית שבאה לידי ביטוי מהגיל הרך, דרך בתי הספר היסודיים והעל יסודיים ועד לשירותים שמספקת המחלקה לשירותים חברתיים במועצה"
אמיר ברזילי, מנהל אגף החינוך במועצה האזורית בני שמעון אומר כי מועצת בני שמעון שמה דגש על שילוב התלמידים עם הצרכים המיוחדים בכלל הפעילויות החינוכיות וכן גם בפעילויות ההווי והטיולים, "זו חובה שלנו כאנשי חינוך לאפשר לכל ילד לקחת חלק בחוויות של הכיתה ושל בית הספר, להגשים את עצמו ולחוות את הילדות שלו תוך מימוש פוטנציאל. גם עבור חבריהם לכיתה של אלון ועדי מדובר בשיעור לחיים, הלמידה יחד עם תלמידים שונים ממך מאפשרים לך לקבל פרספקטיבה שונה על העולם ועל המציאות המורכבת לעיתים שאנחנו חיים בה. הילדים מבינים מה זה אומר להיות קבוצה, ומה החשיבות של עזרה לאחר" מסביר אמיר.
אלי פרץ, מנהל בית הספר מבואות הנגב סיפר על החשיבות של השילוב וההכלה בבית הספר, "הילדים הנפלאים שלנו כמו עדי ואלון וכמו עשרים ושניים ילדים על הרצף שמשולבים בבית הספר הם מתנה וזכות גדולה לבית הספר שלנו, כי זה הופך את כולנו לרגישים, לאנושיים ומתחשבים יותר. ההשתלבות שלהם בבית הספר מייצרת אקלים מיוחד. אין דברים יותר חשובים שיכולים לקרות בבית הספר מהדברים הללו בעיניי" סיפר אלי, "מי שליווה את עדי ואלון בטיול השנתי לאורך המסע הם תלמידים מהחטיבה העליונה של בית הספר. הערך המוסך שזה נתן לילדים הוא אדיר, כשאתה נותן לתלמידים הללו להוביל פעולה חשובה מהסוג הזה תחושת השייכות והמשמעות שלהם עולה באופן מדהים, וזה מרגש לראות כמה האירוע הזה תרם לכל מי שלקח בו חלק. דרך המעשים האלו אנחנו מגדירים מה החשוב בבית הספר ומה הוא חינוך ערכי, הרבה יותר ממה שעושים כמה שיעורי חברה" סיכם.