Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

בודק שכר מוסמך – למה אתם צריכים אותו?

בודק שכר מוסמך – למה אתם צריכים אותו?

מעסיקים המפירים את דיני העבודה חשופים לעיצומים בגובה של עשרות אלפי שקלים לכל הפרה בודדת, ובמקרים רבים עשוי הסכום הכולל להגיע למאות אלפי שקלים. שינויי החקיקה והגברת האכיפה הם שהובילו להיווצרותו של תפקיד אחד בעל משמעות רבה: בודק שכר מוסמך.

בודק שכר מוסמך – למה אתם צריכים אותו?

מי אמור לדאוג לזכויות העובדים?

בשנת 2006 פסק בית הדין כי בנק הפועלים ישלם פיצויי פיטורין לעובדת, על אף שהועסקה על ידי קבלן – ולא ישירות על ידי הבנק. פסיקה זו התבררה בדיעבד כיריית הפתיחה לשורה של חוקים ותקנות, ובשנת 2011 נחקק החוק להגברת האכיפה של דיני העבודה. על פי החוק, כל הפרה שתתגלה אצל המעסיק עלולה להוביל לעיצומים כספיים בסך עשרות אלפי שקלים, וכל ההפרות יחד עשויות לעלות למעסיק מאות אלפי שקלים.

כדי להתמודד עם הסוגייה ולספק למעסיק הגנה טובה יותר מפני פעולות אכיפה אפשריות, הוא אינו נדרש לפנות לעורך דין או לרואה חשבון, והוא בהחלט יכול להסתדר ללא מייצג. עם זאת, בודק שכר מוסמך הוא אחד הגורמים המשמעותיים ביותר, ומוטלת עליו משימה אחת חיונית: לסייע למעסיק בפיקוח על תשלום זכויות העובדים, ובכלל זה גם עובדי הקבלן. ברוב המקרים, לאחר ביקורת של משרד התמ"ת, המעסיק אינו יכול להסתדר ללא סיוע של בודק שכר.

בנוסף, בודק שכר מוסמך הוא היחיד אשר רשאי לספק אישור על כך שהמעסיק אכן עומד בדיני העבודה שנקבעו, והוא רשאי להמציא אישור על תיקון ההפרות שאותרו. במידה ונקבעו עיצום כספי או התראה מנהלית – בודק השכר יסייע למעסיק להגיש בקשה רשמית להפחתת העיצום, או לביטול ההתראה.

החשיבות הרבה של בודק שכר מוסמך

בודק שכר מוסמך הוא האדם הנכון לפנות אליו לפני הביקורת של משרד הכלכלה והתעשייה – וגם לאחריה. בעבודה נכונה ניתן לזהות ליקויים והפרות טרם הביקורת, ולפעול על פי כל החוקים והתקנות. מנגד, מעסיקים אשר עברו ביקורת במהלכה זוהו הפרות שונות, חשוב שיפעלו במהירות לטיפול בבעיה.

יתרה מכך, ההפרות השונות חושפות את המעסיק גם לתביעות אזרחיות, במסגרתן עשויים להיקבע פיצויים ותשלום הפרשי הזכויות בסכומים גבוהים מאוד. למעשה, עובדי הקבלן יכולים להגיש תובענה כספית גם כלפי מזמין השירות, על אף שלא התקיימו ביניהם יחסי עובד-מעביד. בודק השכר יסייע לכל מעסיק להימנע ממצבים אלה בדיוק, לשלם לעובד את מלוא הזכויות המגיעות לו, ולמזער את הסיכוי לתביעה או לפעולות אכיפה מצד משרד הכלכלה והתעשייה.

הגנה מפני תביעות ועיצומים כספיים

אז נכון, היום האכיפה נחשבת "סלחנית" במידה מסוימת, אבל חשוב לזכור כי מעסיקים חייבים לפעול בכפוף לחוק ולהעניק לעובדים את מלוא הזכויות המגיעות להם. גם אם נדמה לכם שתחסכו כסף אם תמנעו מהם את הזכויות שלהם, בפועל אתם חשופים לביקורת ולתביעות שיעלו לכם הרבה יותר. באופן דומה, שירותיו של בודק השכר חיוניים כדי לחסוך לכם הרבה מאוד, באמצעות פעולות מנע.

אם כן, כדי לצמצם את טווח הטעות ולהימנע מהפרות המלוות בעיצומים כספיים, מומלץ לפנות לבודק שכר מוסמך שיסייע בשמירה על דיני העבודה ועל כל הסעיפים הנגזרים ממנו. חברת פוטריט, הפועלת מאז 2014, מציעה מגוון רחב של שירותי שכר לעסקים מכל התחומים, בפרט בתחום בדיקות השכר על ידי בודק שכר מוסמך, והיא מספקת שירות מקצועי ושכבת הגנה קריטית – שכל בעל עסק חייב לעצמו. התקשרו עכשיו – 08-6100020

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...