Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אשקלון במקום ה-5 במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי

אשקלון במקום ה-5 במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי
קרדיט הדמייה וויופוינט

50% מכל הדירות שנבנו באשדוד היו בנות 4 חדרים

סיכום עשור: אשקלון במקום ה-5 במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי
צילום יחצ

תנופת הבנייה בישראל בעשור האחרון מקבלת חיזוק כאשר בודקים את הנתונים בשטח: מניתוח שמתבסס על נתוני הלמ"ס עולה כי בעשור האחרון נבנו בישראל כחצי מיליון דירות, 30% יותר ממספר הדירות שנבנו בעשור הקודם.

אם מסתכלים על הנתונים לעומק רואים כי אשקלון נמצאת בין הערים השיאניות במספר הדירות שנבנו בעשור האחרון, עם כ-13 אלף דירות. רק לשם השוואה, באשדוד שממוקמת במקום ה-18, נבנו כ-7,000 דירות בעשור האחרון והיא עדיין נחשבת כמדורגת יחסית גבוה במקום ה-20 מתוך היישובים בישראל.

סיכום עשור: אשקלון במקום ה-5 במספר הדירות שנבנו בעשור הנוכחי
קרדיט הדמייה וויופוינט

לדברי אבי צרפתי, סמנכ"ל בחברת צרפתי שמעון הבונה את פרויקט צרפתי באגמים באשקלון "לאשקלון היצע קרקעות רב לגדול ולהתרחב אליו, במיוחד לכיוון השכונות החדשות אגמים בדרום העיר ושכונת ברנע הצפונית, זאת בנוסף לשכונת עיר היין שהוקצתה לבניה במסגרת מחיר למשתכן. הבניה המאסיבית של שכונות חדשות מסבירה את המיקום של אשקלון בראש רשימת הערים עם היקף הבניה הגבוה ביותר. הביקושים לדירות בעיר עולים בזכות תשתיות ברמה גבוהה ומחירים אטרקטיביים ביותר הן למשפרי דיור והן לזוגות צעירים לעומת ערי הסביבה. ככל שהביקושים יימשכו – העיר אשקלון תוכל לתת להם מענה, במגוון היצע של טיפוסי דירות וברמות מחיר שונות"

העלייה בהתחלות הבנייה מתבטאת גם בבנייה מאסיבית של מגדלי מגורים שהדרישה אליהן עלתה בעקבות הצפיפות בערים הגדולות שסובלות ממחסור בקרקעות פנויות וביקוש הולך וגובר למגורים במרכזי ערים. כך למשל בעשור הנוכחי נבנו באשדוד 2,387 דירות בבנייני מגורים בני 16 קומות ומעלה ובאשקלון 1,407 דירות.

לדברי שלומי בן עזרי מנכ"ל ארגון הקבלנים באשדוד "בזכות הכניסה לתחום תמ"א 38 אשדוד מדורגת במקום יחסית גבוה בקרב הערים האחרות בארץ. היום ישנן שלוש עתודות קרקע גדולות בעיר לבניה – המע"ר, הרובע המיוחד ורובע נחל, ואני מקווה שנראה התקדמות במימוש הפוטנציאל שלהן בשנה הקרובה"

בן עזרי מוסיף כי "בניגוד לאשקלון, היקפי הבניה באשדוד מצומצמים והדבר מוביל להגירה שלילית מאשדוד לאשקלון. אני יודע שבמחלקת הנדסה ובעיריית אשדוד משקיעים משאבים רבים להגדלת התחלות הבניה בעיר ואני מאמין שמאמצים אלה יניבו תוצאות בקרוב כך  שבשנה הקרובה נתחיל לראות בניה יותר מאסיבית בעיר שתספק פתרונות דיור גם לתושביה וגם תמשוך רוכשים מערים אחרות"

כאשר בודקים את מספר צמודי הקרקע שנבנו בעשור האחרון ניכר שעיקר הבנייה בישראל מתמקדת דווקא בהן –150 אלף יחידות דיור צמודות קרקע שהן 30% מסך כל יחידות הדיור נבנו במהלך העשור הנוכחי. גם אשדוד וגם אשקלון לא הצטיינו בבנייה נמוכה והן מדורגות במקום יחסית לא גבוה. אשקלון עם 991 צמודי קרקע ואשדוד עם 359 שנבנו במהלך העשור.

ניתוח הנתונים בדק גם מה הן הדירות הפופולאריות ביותר שנבנו בעשור האחרון לפי מספר חדרים. מסתבר שמרבית הדירות שנבנו במהלך העשור היו דירות בנות 4 חדרים עם 40% מסך כל הדירות בישראל. באשקלון ואשדוד שיעור הדירות בנות 4 חדרים היה מעל הממוצע ועמד על 50% מסך כל הדירות שנבנו בהן.

עיר מספר דירות שנבנו בעשור הנוכחי
תל אביב 30,310
ירושלים 27,925
פתח תקווה 16,647
נתניה 14,205
אשקלון 12,869
ראשון לציון 12,394
יישובים ביו"ש 11,628
רמת גן 11,553
באר שבע 11,422
חריש 10,601

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...