Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך לבנות תקציב משפחתי?

איך לבנות תקציב משפחתי?
credit: pixabay

התנהלות פיננסית נכונה במשק הבית, מתחילה מבנייה נכונה של תקציב וממשיכה בניהול התקציב בצורה שוטפת. התקציב הזה ישמש אתכם לתכנון כלכלי יותר אחראי כלפי עצמכם וכלפי המשפחות שלכם. המדריך הבא יעניק לכל אחת ואחת מכם מידע לגבי איך לבנות תקציב משפחתי? כדאי לכם להמשיך לקרוא.

credit: pixabay

איך תנהלו את התקציב הביתי שלכם?

לפני הכל, כדאי לכם לדעת שהתהליך של ניהול תקציב ביתי מתחיל תמיד בהחלטה. לאחר שהגעתם למסקנה שהגיע הזמן לקחת את עצמכם בידיים ולהתייעץ עם יועץ כלכלי מקצועי, אלה הדברים שתדברו עליהם –

  • רשימה מסודרת- לא סתם אומרים לכם לשמור את כל התדפיסים של הבנק, את כל החשבונות ששילמתם, כרטיסי אשראי ועוד. תהליך של ניהול תקציב מתחיל בהכנה של רשימה מסודרת של כל מה שהכנסתם והוצאתם משלושת-ארבעת החודשים האחרונים. כך בעצם תקבלו תמונה כללית על המצב הנוכחי שלכם.
  • חינוך פיננסי- הדבר הכי טוב שאתם יכולים לעשות הוא לשתף את הילדים שלכם. כבר מגיל צעיר תדבר איתם על העניין של הכסף ותלמדו אותם מה המשמעות של הערך הכספי. אם באפשרותכם לתת להם דמי כיס, עשו זאת, תסבירו להם מה זה תקציבים ומה הם חסכונות עתידיים. כל המטרה בעצם היא ללמד אותם על התנהלות כלכלית יעילה

ממה מורכב התקציב הביתי?

לפני שאתם רצים לבנות תקציב, כדאי שתדעו ממה הוא מורכב.

  • הכנסות- כל מה שמשק הבית מכניס, כמו הכנסות מעבודה, ריביות, שכירות ועוד.
  • הוצאות- כל מה שמשק הבית מוציא, כמו הוצאות מימון, הלוואות, ריביות, מחייה ועוד.
  • הון נכסים ורכוש- זהו סעיף שלא חובה להכניס, אך אתם יכולים לבנות תקציב קצת יותר מורכב שמכיל בתוכו גם את השווי הכללי של כל הנכסים שלכם, החסכונות, ההשקעות והכסף של משק הבית.

אז איך תבנו את התקציב הביתי שלכם?

אז בשביל לבנות את התקציב הביתי, עליכם לפעול לפי השלבים הבאים:

    • רישום של כל ההכנסות- עליכם לרשום את ההכנסות שיש במסגרת משק הבית. הן הכנסות חודשיות והן שנתיות. אך לא כאלו של פעם בכמה שנים.
    • רישום של כל ההוצאות- כמו שיש הכנסות יש גם הוצאות למשק הבית, וגם הם נרשמות בתקציב הביתי. גם כאן, אלה הוצאות חודשיות או שנתיות אך לא אחת לכמה לשנים.
    • דירוג הוצאות והתחייבויות- לאחר שרשמתם את כל ההוצאות וההתחייבויות שלכם, עליכם לדרג אותן לפי החשיבות שלהם ולפי סדר העדיפות שלהן. הדרך הכי נוחה לדרג היא לפי הוצאות קבועות שאתם לא יכולים לוותר עליהן, כל מיני הוצאות שוטפות אחרות, הוצאות שהן תקופתיות לפי רבעון או לפי שנה ורק בסוף, לבסוף הוצאות משתנות.
  • חלוקת הכנסות לפי דירוג הוצאות- כאשר הרשימה של ההוצאות אשר מדורגות לפי סדר עדיפות או לפי חשיבות כבר אצלכם, עכשיו צריך לשלב בתוכן את ההכנסות. אתם צריכים לחלק את סך ההכנסה החודשית כך שההוצאות הקבועות שאסור לדחות ישולמו ראשונות וההפרש שיישאר לכם מסך ההכנסות ישלם את הדרגה הבאה בחשיבות ההוצאות, וכך הלאה.
    • קביעת סכום מרבי לכל הוצאה- הוצאות שאתם לא יכולים לוותר עליהן, כמו מחייה ומגורים, הן יהיו בדרך כלל הוצאות שהן קבועות לפה או לשם. כל שאר ההוצאות, במיוחד אלה התקופתיות ופנאי ובידור יהיו הוצאות משתנות ולכן חשוב לקבוע להן סכום מקסימלי אותו אתם רוצים ויכולים להשקיע בחודש.
  • שמירה על תקציב מאוזן- חשוב מאוד לשמור על תקציב שלכם מאוזן כמה שאפשר על פני כל השנה. אם יהיו לכם חודשים בהם תוציאו יותר מאשר הכנסתם, יש כל מיני דרכים לפתרון הבעיה. כמו למשל, לנסות לצמצם הוצאה לא קריטיות או אם אתם יכולים להגדיל את הכנסות גם אם צריך להישאר שעות נוספות בעבודה ועוד.
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...