Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איך בוחרים מסלול טיול בצפון ואיך מתכוננים?

איך בוחרים מסלול טיול בצפון ואיך מתכוננים?
קרדיט: מקומונט דרום

מתכננים טיול בצפון? זה הזמן לחפש מסלול טיול בצפון ולתכנן את היום באופן קפדני ומעמיק, כך שהיום (או סוף השבוע) יעבור בקלות ובלי תקלות. חשוב להקדיש לזה זמן מכיוון שקיימים לא מעט מסלולי טיול בדרגות קושי שונות, וכדאי מאוד לוודא שאתם בוחרים במסלול המתאים ביותר לכושר האישי שלכם. הליכה במסלול קשה מידי עלולה להרוס את כל הכיף ולהוציא את החשק. אז, שנתחיל?

קרדיט: מקומונט דרום

6 שלבים של בחירת מסלול טיול בצפון

  • טווח גילאים – הדבר הראשון אותו יש לבדוק בעת בחירת מסלול טיול בצפון הוא מי עומד לצאת לטיול? האם מדובר במבוגרים, גימלאים או ילדים? יש להתאים את המסלול לגילאי המשתתפים ולזכור שכל מסלול שונה מרעהו בדרגת הקושי ובנקודות העניין שהוא מציע.
  • מסלול לפי עונה – ישנם מסלולים נפלאים לימי הקיץ החמימים, שבחורף הופכים למסוכנים והרבה פחות מומלצים לטיול. בדקו היטב שהמסלול שמעניין אתכם באמת מתאים לעונה המדוברת, על מנת שלא תתאכזבו מכך שאין מה לראות או שתגיעו ותגלו שהמקום סגור למבקרים בשל תנאי שטח.
  • מה אוכלים? – בהתאם לאורך המסלול ואופי הטיול יש לקבל החלטה בנוגע לאוכל. יש מסלולים ארוכים מאוד, כך שעדיף להצטייד באוכל ולערוך פיקניקים ועצירות במהלך ההליכה. מסלולים קצרים יותר יאפשרו לכם דווקא את הזמן לקפוץ למסעדה לארוחה טובה בתום ההליכה. עם מדובר בטיול בשבת כדאי לבדוק האם המסעדות שהעלה החיפוש שלכם כשרות או שלמזלכם, פועלות גם בשבת.
  • איפה ישנים? – יש אנשים שחיים על הקצה ומעדיפים לעשות קמפינג בטבע, בעוד שאחרים יעדיפו דווקא מיטה רכה בצימר, מלון ואפילו אכסנייה פשוטה לנוח בה בלילה. חשבו היטב מה מתאים לאופי הטיול שלכם ותכננו מראש את הנושא, מכיוון שבעונות המבוקשות יותר קשה מאוד למצוא חדרים פנויים.
  • מה אורזים? – למיטיבי לכת כדאי להצטייד בביגוד איכותי (נעליי הרים, בגדים נוחים, מוצ'ילות), ואילו עבור מי שבסך הכל מתכנן הליכה קצרה ועצירה במעיין קריר וצונן, נעלי ספורט יספיקו, כמובן אל תשכחו את בגד הים. חשוב מאוד תמיד לקחת אתכם מים, ואם מדובר בטיול של כמה ימים אל תשכחו כמה בגדים להחלפה.

איפה מוצאים המלצות על מקומות לינה?

בגדול, כדאי תמיד לישון לא רחוק מאותו מסלול טיול בצפון שבחרתם. ישנם קיבוצים בצפון ונקודות עניין שנחשבות לחובה, או מפוזרות בקרבה לכמה אתרים אליהם נוהגים להגיע הרבה מאוד תיירים. אחד מהם, הוא עין זיוון הנמצא בצפון רמת הגולן. הקיבוץ מבסס את כלכלתו על מטעי פירות עשירים אליהם ניתן להגיע לקטיף בתשלום, קרוב מאוד לגבול עם סוריה ולאתרי טבע והיסטוריה נוספים בסביבה. עבור מי שמעוניין לטייל בצפון הרחוק של ישראל, הרי זהו מקום מושלם להניח בו את הראש בלילה במהלך הטיול.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
כל מה שצריך לדעת על אינטרנט מהיר לעסקים
אתם מנהלים עסק, מקיימים שיחות וידאו ומידי פעם האינטרנט פשוט...
חלוקת רכוש לאחר מותו של אדם- מהן האפשרויות לכך
לאחר פטירתו של אדם, כאשר חולפת התקופה הראשונית של האבל,...
הפחתת כאבי גב באמצעות דיקור
דיקור סיני הוא שיטת טיפול עתיקה שמקורה ברפואה הסינית. בשיטה...