Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

איטום גגות מרוצפים – כיצד זה נעשה?

איטום גגות מרוצפים – כיצד זה נעשה?
קרדיט תמונה: פוטוליה

כאשר מתגלות בעיות איטום הבאות לכדי ביטוי בין היתר בחדירה של מים אל המבנה, נדרש איטום מחדש של גג המבנה ולפעמים גם של חלקים מהקירות החיצוניים. כמובן שהשאיפה היא לאטום את הגג בצורה טובה מבעוד מועד ולתחזק את האיטום לאורך זמן, אך מקרים רבים מצריכים תיקון של מערכת האיטום בחלקים שונים של הבניין. כאשר מדובר בבעיות איטום בגג מרוצף, נדרשת עבודת תיקון ואיטום מיוחדת. כיצד מבוצע איטום גגות מרוצפים וכיצד מתקנים בעיה במערכת האיטום של גג מרוצף?

קרדיט תמונה: פוטוליה

איטום גגות מרוצפים – אפשרויות עיקריות

קיימות כשלוש אפשרויות עיקריות עבור איטום גגות מרוצפים, כאשר בכל מקרה חשוב לפנות לחברת איטום מקצועית ומנוסה, בפרט כזו עם ניסיון באיטום גגות מרוצפים:

  1. איטום הגג לפני הנחת הריצוף – כמובן שזו האפשרות המתבקשת והרצויה ביותר. יש ליצור מערכת איטום מקצועית ויסודית בגג בטרם ריצופו, על מנת שגם במידה ועם השנים יחדרו מים מבעד לריצוף, הם לא ימשיכו ויחלחלו לתוך המבנה עצמו. במידה וגג הבית או הבניין שלכם אינו מרוצף ואתם שוקלים לרצפו, חשוב לבצע בדיקה מקצועית של מערכת האיטום מבעוד מועד ולהקפיד להביא את מערכת האיטום למצב אופטימאלי בטרם מתחילים בעבודות הריצוף. זה יחסוך לכם הרבה מאוד זמן וכסף בהמשך הדרך במידה ויתגלו בעיות בריצוף עצמו המאפשרות למים לחדור
  2. איטום ללא צורך בפירוק הריצוף – במקרה בו הגג כבר מרוצף ומתגלות בעיות באיטום, ייתכן כי הן יהיו "שטחיות" ויופיעו בעיקר בריצוף עצמו, ולא יצריכו פירוק של הריצוף לצורך תיקון. במקרים אלו תספיק בדרך כלל עבודת שיפוץ ואיטום מחדש של הריצוף עצמו – קילוף והסרה של הרובה האוטמת בין האריחים ושאר חומרי האיטום בהם נעשה שימוש, והנחת שכבה חדשה של רובה וכל אמצעי האיטום הנדרשים. כמובן שזה המקרה הקל יותר עבור גגות שכבר מרוצפים, ועבודה זו אמורה להיות יחסית פשוטה, מהירה וזולה. עם זאת, גם כאן חשוב לפנות לחברת איטום מקצועית עם ניסיון ספציפית בעבודות מסוג זה. (מידע נוסף אפשר למצוא בכתובת זו https://itumpaz.co.il/איטום-מרפסות-ללא-פירוק-הריצוף/)
  3. איטום המצריך פירוק של ריצוף הגג – המקרה ה"חמור" יותר של בעיות איטום בגג שכבר מרוצף הוא כאשר הבעיה היא במערכת האיטום של הגג עצמו, כלומר – מתחת לריצוף. במקרה זה תידרש הסרה של הריצוף בחלקים מסוימים של הגג, תיקון הבעיות והנחת ריצוף מחדש. במידה וזה סוג בעיית האיטום ממנה סובל הגג שלכם, אל תתייאשו – אמנם מצב זה פחות רצוי מאשר האלטרנטיבות לעיל, אך גם במקרים מסוג זה חברות איטום מקצועיות ומנוסות יודעות כיצד לטפל בבעיה ביעילות ובמקצועיות. עבודה זו תהיה מן הסתם יקרה יותר ועלולה להצריך יותר זמן, אך חשוב מאוד לבצע את ההסרה של הריצוף, התיקון של מערכת האיטום של הגג, החזרת הריצוף ואיטומו מחדש, בצורה יסודית ומקצועיות ביותר, על מנת להימנע מעגמת נפש וחדירה של מים למבנה בחורפים הקרובים.

למידע נוסף אודות פתרונות השונים בתחום האיטום הכנסו לכתובת  https://itumpaz.co.il/

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...