Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

אהבה ללא גבולות

אהבה ללא גבולות
קרדיט צילום עדי נגב

יוזמה ייחודית של מאור משה, שוטר יס"מ לשעבר מנבטים שנפצע אנושות בפיגוע דקירה בירושלים, בשיתוף הכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" , הפגיש עשרות אנשים עם מוגבלויות לטובת היכרות ומציאת אהבה
למצוא אהבה אמיתית היא לא משימה פשוטה, אבל עבור אנשים עם מוגבלויות היא אף קשה פי כמה. מגוון אפשרויות ההיכרות הוא קטן מאוד, מה שהופך את סיכויי ההתאמה הזוגית לקטנים עוד יותר. על מנת להקל על אותה האוכלוסייה המחפשת פרטנר לחיים כמו כולנו, לראשונה בדרום, התקיים בסוף השבוע האחרון מפגש היכרות מרגש וייחודי מסוגו. במסגרתו, 35 רווקים ורווקות עם מוגבלויות שונות, נפגשו בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן" על מנת להכיר, למצוא זוגיות ואהבה.
במהלך האירוע, קיימו הנוכחים שיחת היכרות פתוחה ולאחריה, החל "ספיד דייטיניג" בה כל משתתף התיישב לשיחת קצרה ואינטימית יותר אחד עם השניה. לקראת סיום המפגש, זכו המשתתפים להנות גם מארוחת ערב משותפת ומשובחת. על פי מארגני האירוע, הערב הוגדר כהצלחה גדולה כאשר מספר זוגות החליטו להמשיך את ההתקשרות ביניהם.

מי שיזם את האירוע, בשיתוף הכפר השיקומי "עדי נגב" וקהילת הסטודנטים של "תוצרת הארץ" הוא מאור משה, בן 34, שוטר יס"מ לשעבר ממושב נבטים. במסגרת פעילות מבצעית בירושלים במהלך שנת 2015, נפצע אנושות לאחר שנדקר על ידי מפגע בו הוא הצליח להיאבק. סיפורו של מאור משה מוגדר כנס של ממש, שכן רופאיו לא הותירו לו סיכוים גדולים לשרוד את הפציעה הקשה, אך להפתעתם הרבה, הוא הצליח להתגבר ולהשתקם משמעותית אחרי תהליך ארוך במהלכו היה צריך להתחיל הכל מחדש, שיקום אותו הוא ממשיך עד היום לאור העובדה כי הוא עדיין הוא סובל ממוגבלות.

קרדיט צילום עדי נגב

"אחרי הפציעה לא נתנו לי סיכוי גבוה, אבל הפתעתי את כולם ואני חי. לאחר מעברים שונים בבתי החולים הגעתי ל "עדי נגב – נחלת ערן" למטרת השיקום. הייתה לי פגיעה מוחית קשה, לימדו אותי ללכת, לימדו אותי לדבר מחדש, לימדו אותי לאכול. לא ידעתי לעשות כלום לאחר הפציעה הקשה. השיקום לקח זמן ועדיין לוקח".
לאחר האירוע, מאור החליט שהגיע הזמן למצוא אהבה, אך במהרה הוא גילה שזה דבר לא פשוט בכלל לאנשים המתמודדים עם מוגבלויות. הוא הבין שמה שהלך לו בקלות לפני הפציעה הפך לקשה מאוד אחריה. "לפני שנפצעתי הייתי יוצא לדייטים, הייתי פעיל, אף פעם לא דחו אותי בגלל שאני נכה, ופתאום הגיעה הפעם הראשונה שכן. נפגעתי. אבל לאט לאט הבנתי, למה לא לחפש אנשים במצבי? יש המון אנשים כמוני שלא יכולים למצוא זוגיות רגילה. רציתי שאנשים יכירו אחד את השנייה".
מאור החליט ליזום מפגשי הכרויות עבור אנשים עם מוגבלויות בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן", על מנת שכל מי שמבקש זאת יוכלו למצוא אהבה למרות המגבלה איתה הוא מתמודד. "הרעיון עלה מכתבה שראיתי בחדשות, שתפתי את לירז, מרפאה בעיסוק מהכפר, ואת נציגי קהילת הסטודנטים של "תוצרת הארץ", והעלית את הרעיון לבצע ערב הכרויות לאנשים עם מוגבלות. הרעיון התקבל בברכה רבה. הופתענו מכמות האנשים שהגיעו מכל הארץ, אמנם מדובר במפגש אחד, אבל אנחנו צופים למפגשים נוספים. הייתי גאה לראות את כמות האנשים שמחפשים אהבה, הלוואי ויצא מהמפגש כמה שיותר זוגות".
מדובר כאמור באירוע הראשון מתוך כמה שצפויים להתקיים כבר במהלך החודשים הקרובים, ב- "עדי נגב -נחלת ערן" קוראים לעוד אנשים המחפשים אהבה וזוגיות להגיע ולקחת חלק במפגשים.
דגנית סדרס, ממארגנות האירוע בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן": "למצוא זוגיות ואהבה היא משימה לא קלה, כשאדם עם מגבלה מחפש אהבה זה קשה ומאתגר הרבה יותר. אירועים מהסוג הזה הם אירועים חשובים מאין כמותם, הלוואי ותמיד נתקדם לדרך של תיקון עולם ומציאת אהבה".
אחיה סאסי, מנהל כפר הסטודנטים של "תוצרת הארץ" בכפר השיקומי "עדי נגב – נחלת ערן": "בעולם שכולם מחפשים תהליכים מהירים, קלים ונגישים, תהליך הזוגיות הופך קשה ומייגע, כולם רוצים בו אבל לא לכולם הכוח והסבלנות. מניח שכולם יודעים כמה לא פשוטה היא הדרך לאהבה, קל וחומר לאנשים עם מוגבלויות שרבים מהם מתייאשים ומחליטים לוותר על הזכות הכל כך בסיסית להתאהב. בראשון האחרון הרמנו ביחד עם מאור, דגנית, ולירז אירוע מיוחד ומרגש שעזר לקסם אהבה להתממש, היה כל כך מרגש, שאנחנו כבר עובדים על האירוע הבא".

 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול בדרום במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת"
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול במסגרת התכנית המבצעית...
עורף MALL - הפלטפורמה שמחזקת את העסקים בקו העימות
בתקופות של מלחמה ומתח ביטחוני, בעלי עסקים רבים באזורי הדרום...
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...