פרסום ברדיו – לא מה שחשבתם

פרסום ברדיו – לא מה שחשבתם
קרדיט Pixabay

עסקים קטנים ובינוניים רבים נמנעים מביצוע פרסום ברדיו בשל המחשבה כי רק חברות גדולות וחזקות מסוגלות לממן חשיפה ברדיו ומעבירות תקציבי פרסום גבוהים יותר לפרסום במדיות אחרות. התפיסה הזו אינה נכונה בהכרח משום שהרדיו מגוון מאוד כשזה נוגע לתחנות רדיו אזוריות בהן הפרסום זול ומשתלם, בייחוד לאותם עסקים קטנים.

לעסקים קטנים ובינוניים אשר מחליטים לפרסם ברדיו ישנה אפשרות להתבלט מול מתחריהם בתחנות האזוריות. עסקים אלו יכולים להפנות את תשומת ליבם של המאזינים הפוטנציאלים למוצרים/שירותים שלהם . כך למשל על ידי פרסום בתחנה אזורית אשר פונה לקהל יעד מהאזור, יכולים נותני שירות שונים לפרסם את עצמם- כמו אינסטלטורים, טכנאים וכו' או להציע מוצר כלשהו באזור הפרסום- למשל, בית עסק לממכר מזון או חנות מחשבים.

קרדיט Pixabay

פרסום ברדיו- הדרך המהירה ביותר ללקוחות פוטנציאליים

הפרסום ברדיו מהווה כלי לחשיפת חברות, מוצרים ושירותים הפועל בשיטת "שטיפת המוח". כך כאשר אנו מעוניינים להתקשר לביטוח ישיר אנו מפזמים "הקש על החמש ביטוח ישיר" ולביטוח אישי ישיר "9,000,000 זה לא כסף" .

ישנם מקרים בהם זמן תגובת הלקוחות וההיענות מהפרסום ברדיו הינו ארוך טווח ובמקרים אחרים, כאשר במהלך הפרסום מזמינים את הלקוחות לעסק, עם מבצע קידום מכירות מיוחד בתאריכים ספציפיים, ניתן למצוא היענות גבוהה, אך חשוב לזכור ולציין שבפרסום ברדיו מדד ההיזכרות של הלקוח את העסק המפרסם ברדיו גבוה מאוד ונמשך לתקופה ארוכה יותר מכל מדיה אחרת.

מאפיינים עיקריים של פרסום ברדיו

  1. רדיו אזורי זול וממוקד – עסקים קטנים המעוניינים לפרסם ברדיו יפרסמו ברדיו אזורי, הזול משמעותית מהרדיו הארצי. בנוסף, הרדיו האזורי ממוקד יותר מבחינת קהל יעד.
  2. יש לעשות פילוח – תחנות הרדיו המחולקות לאזורים מתאפיינות בחתך סוציואקונומי וגיל שונה של מאזינים, לכן צריך לפלח את הלקוחות הפוטנציאלים למוצר/שירות המפורסם ולהתאים לתחנת הרדיו הרלוונטית.
  3. חשיפה של הפרסום – חשיפה ברדיו כוללת מינימום של שמונה תשדירים ביום ולפחות ארבעה שבועות פרסום. ניתן לחלק את התשדירים למקבצים של 15 ו- 30 שניות לסירוגין על מנת לחסוך בעלויות הפרסום.
  4. הפסקה בקמפיין – במצב בו התגובה לפרסום גוררת לחץ של פונים לעסק, ניתן לבקש מהתחנה המפרסמת הפסקה תקופתית בפרסום והמשך הפרסום במועד המתאים למפרסם ועל ידי כך למשוך את אפקט הפרסום לזמן ממושך יותר.
  5. משרדי פרסום – מומלץ להיעזר במשרד פרסום המתמחה בפרסום ברדיו על מנת להשיג מחירים טובים לפרסום, כדי לבנות את המסר הפרסומי ולמתג את המוצר/שירות, קשר ישיר ורציף על המדיה ופריסת התשדירים בשעות האזנה הטובות ביותר (פריים טיים).
  6. עלויות – הפרסום ברדיו האזורי הוא הזול ביותר בהשוואה לכמות החשיפות ולמספר הנחשפים. מחיר הפרסום במדיה זו, נע בין 2,000 דולר ל- 3,000 דולר לארבעה שבועות (שזוהי החשיפה המינימלית) ובהשוואה לחשיפה של אותה תקופה במדיה מתחרה מדובר על המחיר הזול ביותר.
  7. המסר הפרסומי – המסר הפרסומי מהווה את עמוד השדרה של הפרסום. דרך המסר הפרסומי קהל המאזינים יכול למצב את החברה/שירותים/מוצרים כיוקרתי, איכותי, זול וכן הלאה.
  8. ג'ינגל – כדי שהפרסום ברדיו יהיה אפקטיבי ויבצע את שטיפת המוח הנחוצה למאזינים צריך לבנות ג'ינגל קליט במיוחד המעביר את המסרים הכי החשובים בתשדיר– שם החברה, מיקום/טלפון וסלוגן בשירה.
  9. משחקי קידום מכירות – בתחנות רדיו מסוימות אפשר להיעזר במשחקי קידום מכירות במטרה למשוך את קהל המאזינים לעסק. במשחקים אלו ניתן לשתף את קהל המאזינים תוך כדי השידור ולהפנותם לעסק כדי לקבל מתנה או מבצע לקידום המכירות. בעסקים אחדים ניתן לבצע יום שידורים ולהזמין את הלקוחות הפוטנציאלים לקחת בו חלק.

תהליך ההכנה לפרסום ברדיו

ישנם כמה מרכיבים חשובים בבניה ושיגור תשדיר לרדיו:

קודם כל יש להכין את פריסת התשדירים מראש וכן לעשות פילוח של אוכלוסיית קהל היעד למוצר/שירותים והתאמת תחנת השידור לאוכלוסייה זו. לאחר מכן יש לקבל החלטה על המסר הפרסומי שאנו מעוניינים להעביר למאזינים ובניית "סלוגן" מסוים (מסר במשפט אחד). תוך כדי יש לקיים פגישה עם הקופירייטר כדי לספק כלים להכנת התשדיר, קבלת שתיים או שלוש אפשרויות למלל פרסומי, בחירת המלל וביצוע שינויים אחרונים בו. בהמשך יש צורך בקבלת אישור לשוני על תקינות השפה המשודרת, הזמנת הקריין המתאים, ביצוע הפקת התשדיר ולבסוף העברת התשדיר לתחנת הרדיו ופרסום בתאריכים שנקבעו מראש.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מתי כדאי לפנות אל עורך דין זכויות עובדים?
עובדים רבים אינם מודעים למלוא זכויותיהם ולכן במקרים של פיטורים,...
בלב המדבר בערבה התיכונה - סדנה לאילוף כלבי רעייה כמקצוע, ספורט תחרותי וכחוויה לאוהבי כלבים
החורף, עונה קסומה, עם מזג אוויר נוח בערבה התיכונה. עדי...
מה צריך לבדוק כדי לבחור עורכת דין גירושין?
כאשר מגיע הזמן שבו צריך לבחור עורכת דין גירושין חשוב...
השקעות חכמות בפורטוגל ואוקראינה - העתיד שלך בנדל"ן
יתרונות רכישת דירות למכירה בפורטוגל פורטוגל הפכה בשנים האחרונות ליעד מועדף...
בקשה לצו ירושה וניהולה באופן מקוון
בעידן הדיגיטלי הרשם לענייני ירושה מאפשר להגיש את רוב הבקשות...
כיצד להנפיק ויזות לחו"ל בצורה חכמה
הוצאת ויזה להודו    עבור ישראלים המעוניינים לבקר בהודו, ישנו צורך בהנפקת...
איפור מקצועי
הסמכות מקצועיות באיפור: איך לבחור קורס עם תעודה מוכרת?
תחום האיפור המקצועי בישראל הוא שוק פרוץ ותוסס, וכתוצאה מכך,...
חווית קריוקי מושלמת בראשל"צ עם ביטבוקס
ריגוש עם חדרי קריוקי בראשון לציון האם חיפשתם בילוי יוצא דופן...
החשיבות של משקלים מדויקים בעסקים
משקל דלפק   בעת בחירת משקל דלפק, חשוב להבין את ההשפעה שיש...
השף ויוצר התוכן דוד גדג' (“הופ הופ טאק טאק”) משיק מנה חדשה ובלעדית לרשת 'תפודיס': תפוחי אדמה ותירס חם עם תוספות מיוחדות
הקהל הרחב מוזמן לעופר קניותר לטעימות של המנה שיצר השף...
דילוג לתוכן