Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

לומדים ולומדות אנגלית- צוברים בטחון ומיומניות חברתיות

לומדים ולומדות אנגלית- צוברים בטחון ומיומניות חברתיות
קרדיט: דוברות רשת אמית

תכנית של למידה חברתית רגשית בהוראת האנגלית באמצעות עזרים טכנולוגיים, תשולב השנה במקיף הכללי אמית גוטוירט בשדרות, בהובלת המורה עינב בוכריס.

התלמידים לומדים אנגלית באמצעות אפליקציית SpeakingPal – Speak English with a virtual tutor ותוך כדי צוברים ביטחון ומיומנויות רגשיות חברתיות חשובות. עינב משתמשת בנתונים הרגשיים-חברתיים שהאפליקציה מציגה לה על התלמידים בכדי להכיר את התלמידים שלה יותר טוב ועורכת שיחות אישיות משמעותיות וטיפול פדגוגי מותאם בהסתמך עליהם.

משתתפי התכנית, נוטלים חלק במחקר בשילוב אפליקצית speakingpal בנושא 'השפעות שילוב של למידה חברתית-רגשית בהוראת אנגלית', שהותר לביצוע על ידי לשכת המדען הראשי במשרד החינוך. את המחקר מקיימים ד"ר ריקרדו טרש – בית הספר לחינוך ובית הספר למדעי המוח, אוניברסיטת תל אביב, פרופ' ענת זיידמן-זית – בית הספר לחינוך, אוניברסיטת תל אביב.

במסגרת המחקר כלל התלמידים גם יתבקשו לענות על שאלון מקוון המתמקד בחוויות בבית ספר, מיומנויות חברתיות-רגשיות, יחסיהם עם בני גילם , דימוי עצמי ומוטיבציה ללמידה. השפעות התוכנית תיבדקנה בבתי ספר המשתתפים בתוכנית ובכאלו שלא ישתתפו בתוכנית, לשם השוואה, על מנת להעריך את השפעת התוכניות על מיומנויות חברתיות-רגשיות ועל המוטיבציה וההישגים באנגלית של התלמידים.

עינב בוכריס רכזת אנגלית בחטיבת הביניים משתפת, כי נחשפה למגוון של חומרים העוסקים בסוגייה של התמודדות של תלמידים במציאות מאתגרת. "בשל העיסוק היומיומי מול תלמידים המתמודדים עם מורכבויות בשל חרדות, מצב לימודי, קורונה ועוד. למידה חברתית-רגשית היא חלק בלתי נפרד מהטכנולוגיה, וכמורה ומחנכת הנושא קרוב אליי בשל העובדה כי הנוער שלנו היום ברובו מדבר טכנולוגיה. נכון להשתתף במחקר כדי לסייע בקידום תהליך למידה נוסף שיסייע לצוותים בהתמודדות היומיומית".

אדי דגן, מנהל המקיף הכללי אמית גוטוירט שדרות: "הילדים שלנו חיים בתוך מציאות מורכבת מבחינה בטחונית, וחלקם אף נולדו למצב הזה ואין ספק שמבחינת המצב הבריאותי שתקף את העולם עם הקורונה, בידודים, שינויים והסתגלות של מערכת החינוך למצבים מורכבים, מביאים אתגרים רבים למחקרים שונים, בפן החברתי ובטח בפן הרגשי. זה משמח אותי שישנה יוזמה ורצון לקידום הנושאים האלו ובעיקר כשזה מגיע מתוך הצוות החינוכי שלנו, שתמיד רואה לנגד עיניו את הילדים, עינב בוכריס, מחנכת כיתה יב', ומורה נפלאה לתלמידי החטיבה, ראתה את חשיבות הנושא, בעידן הדיגיטלי טכנולוגי, שבו משרד החינוך שואף להביאו לקידמת הבמה. חשוב לזכור כי המורים, הם בעצמם עוברים שינויים והסתגלות למצבים הבלתי רגילים האלו ותמיד דואגים להביא את המיטב לחינוך, ולמסגרת הבית ספרית. מקוה כי באמת נוכל לצמוח מתוך הממצאים שאותם חוקרים יביאו ונוכל תמיד לשפר ולראות איך עוזרים לדור העתיד, הילדים שלנו".

ראש עיריית שדרות, אלון דוידי: "שליטה בשפה האנגלית מקנה לתלמידים יכולות וכלים להגיע להישגים ולהצליח בתחומים רבים בחייהם הבוגרים. ככל שנתחיל לדבר ולדעת את השפה בגיל צעיר יותר, כך ייטב לילדינו ולנו. אני מברך על התוכנית של חנה רדו ושותפיה לקידום האקדמיה לאנגלית לחיילים משוחררים שתסייע להם בעולם התעסוקה. נמשיך להוביל בחדשנות ויצירתיות לטובת עתיד ילדינו".

מ"מ ראש העיר ומחזיק תיק החינוך, אלעד קלימי: "אנו רואים חשיבות גדולה בהטמעת השפה האנגלית בקרב התלמידים הנפלאים שלנו ואין לי ספק שהם יגיעו לתוצאות גבוהות. התוכנית מגבירה את המוטיבציה בקרב התלמידים ותאפשר להם להגיע להישגים מרשימים. יישר כוח לראש העיר, אלון דוידי, שמשקיע רבות לקידום החינוך ודוחף להעצמת התלמידים למצוינות ובהקצאת משאבים וגיוס תקציבים. כל המחקרים מראים שהשליטה בשפה האנגלית פותחת מגוון אפשרויות תעסוקה במשרות בכירות וניהול בהמשך הדרך".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערב מרגש ובלתי נשכח התקיים בחול המועד פסח בשכונת מישור הגפן, שם התאחדו תושבים, ארגונים ומוזיקאים לערב מחווה מיוחד לזכרם של האזרחים החפים מפשע שנרצחו ב-7.10
האירוע, שהתקיים בשיתוף פעולה הדוק בין ארגון הג'וינט, עיריית אופקים...
ערב מרגש: "מתכון עם זיכרון" יצא לדרך כ- 20 משפחות שכול ובני נוער באופקים בישלו יחד כחלק מתוכנית "משיב הרוח"
אופקים, 11.4.2024 – ערב מרגש התקיים לאחרונה באופקים במסגרת מיזם...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...