יוזמה חינוכית במקיף ו' דרכא באשקלון
"שונים אך דומים", פרויקט ייחודי בבית הספר מקיף ו' דרכא באשקלון.
תלמידי בית הספר חברו לבית הספר הבדאווי ,אלמונתבי בכסייפה, במטרה ליצור דרכי הידברות ושיח בין בדואים ליהודים , להכיר מקרוב תרבויות שונות ולקדם שיתופי פעולה לקראת עתיד טוב יותר בחברה ישראלית.
במסגרת פרויקט "שונים אך דומים" תלמידי כיתת מו"פת דיפלומטית בבית הספר מקיף ו' דרכא באשקלון, יוצרים קשר פעמיים בחודש, באמצעות הזום, עם תלמידי כיתת ז' באלמונתבי שבכסייפה. הפרויקט הייחודי, שהחל השנה, מצליח להתגבר על מחסומים וסטריאוטיפים שליליים ומאפשר היכרות, דיאלוג ואף יחסי חברות הדדיים בין בני נוער יהודים ובדואים, שלא היו נפגשים במסגרת אחרת.
כך לדוג' במפגש הראשון – מפגש ההיכרות בין התלמידים, כל תלמיד הציג עצמו וייצר ציור שהמחיש את השינוי הקטן אותו הוא מאמין שניתן ליצור, כדי לשנות במעט, את העולם. בסוף המפגש הקשיבו התלמידים יחד, לשיר "אנא ואנת נע'יר אלעאלם" (אני ואתה נשנה את העולם).
פרויקט "שונים אך דומים" מתקיים כחלק מאסטרטגיה בית ספרית, לחינוך פלורליסטי וקבלת האחר. בבית הספר מתנהלות פעילויות רב תרבותיות רבות, הכוללות שיח בנושא שפות, ואף מפגשים בין תרבויות.
רינת כהן, מנהלת מקיף ו' דרכא: " המפגש בין התלמידים הוא מפגש משמעותי וחשוב, שמתייחס לערכי בית הספר: קבלת האחר ורב תרבותיות. המסקנה אליה התלמידים שנפגשו במסגרת פרויקט "שונים אך דומים", היא שיהודים ובדואים לא שונים זה מזה והצעד הראשון להבנה היא דרך שיחה וחוויה משותפת שיכולה לשנות את אופן ההסתכלות שלנו על האחר".
דרכא היא רשת בתי ספר תיכוניים שהוקמה בתמיכת משרד החינוך ובעידודו על מנת לחזק את בתי הספר בפריפריה הגאו-חברתית במדינת ישראל, בדרכם להיות מוסדות חינוך מובילים בתחום החינוך העל יסודי. רשת בתי הספר דרכא כוללת בתי ספר מקהילות שונות בחברה הישראלית ופועלת לחיזוק המרקם החברתי במדינת ישראל. הרשת מלווה במועצה ציבורית הכוללת אנשי רוח, חינוך ועשייה מובילים בחברה הישראלית ונתמכת כלכלית על ידי משרד החינוך ועמותות פילנתרופיות.