הסתיימה בהצלחה תכנית חדשנית לחיזוק השפה האנגלית בבתי הספר באופקים: עיריית אופקים, בשיתוף המתנ"ס, מנהל החינוך, בתי הספר היסודיים והתיכוניים, תכנית "מעברים" והתכנית הלאומית למצוינות בפריפריה פתחו הקיץ במהלך לקידום וחיזוק השפה האנגלית בכיתות ו' ו-ט' באופקים. זאת בהתאם למטרה שהציבו לעצמם העירייה ומנהל החינוך – לקדם מרחבי חינוך חדשניים שיאפשרו להקנות לתלמידים את מיומנויות המאה ה-21 ויחזקו אצם את תחושת המסוגלות האישית.
במסגרת התכנית התנסו הכיתות השונות בהצלחה בלמידה חווייתית, תוך שימוש נרחב בסנסו-מוטוריקה – בין היתר באמצעות שירים, תוכנות מחשב, ברקודים לסריקה וכד', במטרה לפתח יכולת למידה עצמית דרך תיווך מורה. התלמידים עסקו בפתרון בעיות, איסוף אוצר מילים, עבודה בקבוצות ועוד – כל זאת במסגרת מסע חובק עולם והיסטוריה, מהויקינגים ועד מגלן וקולומבוס, מ"מסביב לעולם ב-80 יום" ועד שרשראות ומארגי מזון בטבע – בהתאמה לגיל וליכולות הלמידה.
"אנחנו שמחים לחזק נושא חשוב כמו לימוד השפה האנגלית בבתי הספר בעיר", אמר ראש עיריית אופקים, איציק דנינו. "לאחר כמעט שנתיים בהן לא התקיימו לימודים כסדרם חשוב לנו שהילדים ישלימו את הפער שנוצר, בין היתר באמצעות תכניות מעין אלו. אני מודה לכל השותפים שחברו למען המטרה החשובה הזאת".
"מדהים היה לשמוע משובים מהמורים, שאמרו כי שיטת הלימוד היתה מובנית ויעילה", הוסיפה מנהלת התכנית הלאומית למצוינות באופקים, יהלו יאבו. "הם אהבו את זה שהלמידה התבצעה בתחנות ואת החזרה על המילים בדרכים שונות לאורך כל יחידה. מבחינה פדגוגית-לימודית התכנית גירתה את התלמידים ויצרה עניין רב בכיתה. כעת אנו מנתחים את המשובים ובוחנים את הדרך הנכונה להמשיך את התכנית במטרה לקדם את השפה האנגלית בקרב ילדי העיר".