נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד

נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
קרדיט - Freepik

הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש דמיון בין חוקי המדינה הרגילים לבין חוקי הצבא אך ישנם נושאים בהם יש הבדלים לא קטנים בין האופן בו הצבא מסתכל על עבירה לבין האופן בו המערכת המשפטית האזרחית מסתכלת על הדברים. עבירת סמים למשל היא דוגמה לכך. בצבא מסכלים על הדברים בחומרה רבה יותר מאשר באזרחות, גם על עבירת סמים הנחשבת קלה. לכן, אם ביצעתם עבירה בשירות הצבאי שבעקבותיה ננקטים הליכים פליליים נגדכם ולא משמעתיים בלבד אל תחכו. התייעצו עם עוד צבאי שייצג אתכם במידה והדברים יגיעו לכדי משפט. כדי שעורך הדין יוכל לייצג אתכם יש להגיש בקשה לוועדה לאישור סניגורים ולכן מומלץ להתחיל בדבר מייד ולא להמתין.

צווארון לבן: עבירות שיש בהן תחכום גם בביצוע וגם באיתור החשודים

לעומת עבירות צווארון כחול אשר בהן הנזק נראה לרוב באופן ברור וחד משמעי, כמו עבירות תקיפה, שוד, גניבה, עבירת אלימות במשפחה ועוד, ישנן עבירות שמתבצעות באופן חשאי ומתוחכם מאוד: עבירות צווארון לבן. מעבר לכך, מבצעי עבירות אלה הם בד"כ אנשים משכילים, מתורבתים, אמידים ובעלי תפקידים בכירים בחברות פרטיות או במוסדות ציבוריים. עבירות אלה מבצעות תוך טשטוש עקבות, העברת כספים לחשבונות אחרים, כולל בחו"ל, ואפילו הלבנת הון. לכן, המדינה שמה לה למטרה לשפר גם את הכלים שברשותה להתחקות אחר חשודים. בשל השוני הרב בין עבירות צווארון לבן לעבירות אחרות, גם עורך דין צווארון לבן צריך להכיר היטב את התחום, ולהצליח למצוא את הסתירות או הפגמים שבעבודת המשטרה והטיעונים שהיא מציגה.

מדוע חשוב לפנות לעורך דין לפני חקירה?

תפקידו של לעורך דין פלילי הוא הרבה מעבר לייצוג בבית המשפט. למעשה, עורך הדין יעשה כל שניתן כדי שהדברים לא יגיעו לכדי למשפט. התחנה הראשונה בה ניתן לעצור את הדברים ולמנוע את התגלגלותם לכדי משפט היא שלב החקירה. לכן, עוד בשלב טרום החקירה חפשו עורך דין בעל ניסיון רב, רצוי עורך דין מקומי שיהיה נגיש עבורכם וגם יכיר את הנפשות הפועלות בבית המשפט המקומי או במשטרה. לכן, אם אתם גרים באזור תל אביב חפשו עורך דין פלילי בתל אביב שמתמחה במשפט הפלילי עם דגש על סוג העבירה המיוחסת לכם. התייעצו איתו לפני החקירה כדי שיבנה אסטרטגיית פעולה וינחה אתכם איך להתנהל בחקירה, מה לומר ואיך לא למסור מידע מיותר שישמש בהמשך כנגדכם.

עו"ד יעל תותחני מתמחה במשפט הפלילי והמנהלי. היא גם שימשה במשך שנים עורכת דין בצבא כך שהיא מכירה היטב את דיני הצבא ומוכרת בתור עורכת דין המקבלת אישור לייצוג חיילים. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגוון רחב של פרגולות בהתאמה אישית
אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לבית או לעסק שלכם, Magic...
החשיבות בשמירה על זכויות השכירים במקום עבודתם
עבור אנשים רבים, מקום העבודה משמש כמקור הפרנסה היחיד שלהם...
נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש...
לא רק חומרים אסורים עלולים למכר- הכל על סמי מרשם ממכרים
התמכרות היא תהליך עצוב, לכל מי שרואה אותו מבחוץ אבל...
לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה...
אלו מצבות מתאימות לאזור הצפון
האם יש מושג כזה בכלל "מצבה מתאימה"? רבים מהלקוחות שלנו...
לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט...
סיורים בדרום אוקטובר 2024: חוויות, סוגי סיורים ומזג האוויר
אוקטובר 2024 הוא זמן אידיאלי לטייל בדרום הארץ. אזור זה...
ניקוי מים בלחץ גבוה: פתרון יעיל לכל משטח
ניקוי מים בלחץ גבוה הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות היעילות...
ים המלח: פלא טבע ייחודי ותיירות בלוענים
ים המלח, הנמצא בבקעת הירדן שבין ישראל לירדן, הוא אחד...
דילוג לתוכן