מתי מגדירים תאונה כתאונת עבודה

מתי מגדירים תאונה כתאונת עבודה
קרדיט - Freepik

תאונת עבודה היא ההגדרה לתאונה אשר התרחשה בזמן עבודתכם והיא נחשבת לתאונת עבודה בין אם אתם עצמאים או שכירים ובין אם היא קרתה במקום העבודה, בדרך לעבודה או במקום אחר במסגרת שעות העבודה. כאשר נפגעתם בתאונת עבודה חשוב להתייחס אליה בחומרה רבה, גם אם הפגיעה היא קלה, אינה נראית לעין או שאינה מורגשת במהלך הרגעים הראשונים לאחר התאונה. עליכם לדווח על המקרה בפירוט לגורם רפואי ולבצע בדיקה רפואית, וכן, לדווח לגורם הממונה עליכם בעבודה על מנת לתעד את המקרה במידה ותזדקקו לפרטים אלו במועד מאוחר יותר. לאחר קבלת טיפול רפואי, מומלץ לפנות לסיוע משפטי של עורך דין לנפגעי עבודה כבר מראשית פתיחת ההליכים. לעיתים, ההשפעה של התאונה עלולה להגיע רק לאחר זמן מה, או לאחר טראומה נוספת שגרמה להשפעה להתפרץ – במיוחד במקרים כאלו חשוב שיהיה תיעוד של התאונה, על מנת שתוכלו לפנות לעזרה משפטית ולקבל פיצוי על הפגיעה אותה אתם חווים.

באילו מצבים מגישים תביעה לביטוח הלאומי

במידה ותאונת העבודה גרמה לכם לירידה ביכולת ההשתכרות או פגמה ביכולתכם לעבוד, עליכם להגיש תביעה לביטוח הלאומי לקבלת קצבה או השלמת הכנסה וכן, פיצויים על הפסד ימי העבודה, תקופת השיקום וכדומה. עורך דין לתביעות ביטוח לאומי, שהוא עורך דין נזיקין מיומן בעל התמחות בתביעות המוגשות לביטוח הלאומי, הוא הכתובת אליה תצטרכו לפנות. עורך הדין יכול לסייע לכם לנווט במורכבות הבירוקרטית של הביטוח הלאומי, להדריך אתכם באיסוף המסמכים השונים, להכין ואף לייצג אתכם בוועדות הרפואיות. עורך הדין גם יפנה אתכם אל מומחים שונים שיעריכו את מצבכם ויקבעו את שיעור הזכאות לקצבה ואת הסכומים אליהם אתם זכאים.

למה כדאי לעבוד עם עורך דין

מלבד הבירוקרטיה הרבה הכלולה והסיכון בדחיית התיק, הגשת תביעה היא הליך מורכב שמאלץ אותנו להתמודד עם הטראומות שליוו אותנו בתקופת התאונה. מסיבה זו, בכל מקרה בו מגישים תביעה, תמיד מומלץ לעבור את התהליך יחד עם עורך דין העוסק בתחום, בין אם מדובר בסיוע של עורך דין לתביעות ביטוח לאומי, תביעות המוגשות כנגד חברות ביטוח וכדומה. עורך הדין יבחן את המקרה ויעריך קודם כל את כדאיות התיק, על מנת שתוכלו לוודא כי התביעה תניב לכם סכום פיצויים נאות והאם יש למקרה שלכם בסיס משמעותי לעבוד לפיו. בעבודה עם משרד עורכי דין מקצועי ורב ניסיון כמו משרד עורכי הדין רוית נחמיאס, אשר מציע ייצוג וליווי של תובעים בתביעות ביטוח לאומי, תביעות נגד גופי ביטוח, מס הכנסה ועוד, תוכלו להמשיך את ההליכים בראש שקט. המשרד ינתח את התיק שלכם בצורה מקיפה ומיומנת, על מנת למצוא את האסטרטגיה המשפטית המתאימה לו ביותר ולזכות אתכם במירב הפיצויים, ולאחר מכן, יעבוד יחד עמכם, ילווה וידריך אתכם לכל אורך התהליך, באמצעות מתן הסברים מפורטים ומעטפת תמיכה מלאה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגוון רחב של פרגולות בהתאמה אישית
אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לבית או לעסק שלכם, Magic...
החשיבות בשמירה על זכויות השכירים במקום עבודתם
עבור אנשים רבים, מקום העבודה משמש כמקור הפרנסה היחיד שלהם...
נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש...
לא רק חומרים אסורים עלולים למכר- הכל על סמי מרשם ממכרים
התמכרות היא תהליך עצוב, לכל מי שרואה אותו מבחוץ אבל...
לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה...
אלו מצבות מתאימות לאזור הצפון
האם יש מושג כזה בכלל "מצבה מתאימה"? רבים מהלקוחות שלנו...
לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט...
סיורים בדרום אוקטובר 2024: חוויות, סוגי סיורים ומזג האוויר
אוקטובר 2024 הוא זמן אידיאלי לטייל בדרום הארץ. אזור זה...
ניקוי מים בלחץ גבוה: פתרון יעיל לכל משטח
ניקוי מים בלחץ גבוה הפך בשנים האחרונות לאחת השיטות היעילות...
ים המלח: פלא טבע ייחודי ותיירות בלוענים
ים המלח, הנמצא בבקעת הירדן שבין ישראל לירדן, הוא אחד...
דילוג לתוכן