קמפיין למען ילדי ישראל – עמותת ער"ן

קמפיין למען ילדי ישראל – עמותת ער"ן
קרדיט צילום: עידו ויזל

עמותת ער"ן למען שמירה על הנפש של ילדי ישראל בתקופה מורכבת זו – קמפיין "מצדיעים לילדי ישראל" בהשתתפות אור לוי בת ה-13, תמיר סטיינמן, מירי מסיקה, נסרין קדרי, הראל סקעת, אבי אבורומי, ליאור רפאלוב, מאי סייג ויוצרים נוספים

לרגל היציאה לחופש הגדול ובעקבות העלייה החדה במספר הפניות לעזרה ועוצמת המצוקה המתמשכת בקרב ילדים ובני נוער מאז ה-7 באוקטובר, קיים צורך מיידי בנרמול הקשיים והמצוקות תוך הגשת עזרה נפשית במקומות בהם נמצאים בני הנוער. עמותת ער"ן הבינה את הצורך ועלתה במהלך חברתי חשוב ברשתות החברתיות שפונה לילדי ישראל כדי שישתפו ברגשות שלהם, יתמכו אחד בשנייה ברגעי משבר וישמרו על שגרה כמה שניתן.

תמיר סטיינמן, מירי מסיקה, הראל סקעת, נסרין קדרי, אבי אבורומי, ליאור רפאלוב ויוצרים נוספים לקחו חלק בקמפיין לצד מאי סייג ואור לוי בת ה-13, הפעילה החברתית הכי צעירה במדינת ישראל, שנבחרה לייצג את כלל ילדי מדינת ישראל בשל פועלה הרב במלחמה למען החטופים החולים ומאבקה בנשיאת הצלב האדם בישראל ובפדרציה הבין-לאומית לסוכרת.

תמיר סטיינמן שם את החדשות בצד והגיע לסלון של ער״ן לשתף: "בתור ילד, הייתי די מופרע ודי אלים, בעיקר בבית. ההורים שלי הבינו שזו הייתה קריאת מצוקה. הרגשתי אולי קצת מתוסכל, שלא רואים אותי, שלא מבינים אותי. הם עזרו לי עם זה גם עם סיוע נפשי וגם עם חוגים. התחלתי חוג כדורגל, שיחקתי בקבוצה. זה ממש עזר לי גם להוציא אנרגיה וגם להכיר אנשים חדשים וחברים. בנוסף, כשהייתי ילד הייתה לי את דודה הדסה, שלצערנו היא נפטרה. כשהייתי חווה תחושות קשות של מצוקה, היא הייתה לוקחת אותי הצידה, ונותנת לי לשתף ולפרוק את הרגשות. זה גם מאוד עזר לי.

במיוחד בשידורים הראשונים בתחילת המלחמה, עברתי תהליך ארוך עם התחושות הקשות, זה לא משהו שאפשר לתקן כמו איזו מכונה. אבל כשנדלקת המצלמה, והעורך צועק לך באוזנייה ״דבר!״, אתה חייב לדבר, אין לך ברירה אחרת. אני מנסה קצת להרגיע את עצמי, לספור עד שלוש, לעצום עיניים. ברגעים של מתח וחרדה כמה דקות לפני השידור, וזה עוזר לי, זה מרגיע. אני נושם קצת ואז אני עולה לשידור ומדווח.

ברגעי משבר המשפחה עזרה לי מאוד, ואני משתדל מידי פעם לקחת לי כמה דקות של חופש, במטרה לנשום ולהירגע, בתקווה שהריפוי של כולנו יגיע כמה שיותר מהר".

קרדיט צילום: טל קרת

במסגרת הפעילות לטובת בני הנוער, היוצרים משתפים בסיפורים אישיים מחיי היומיום שלהם – על המשברים שחוו בתקופה האחרונה, כיצד התמודדו עם הקשיים והחרדה ומבקשים מילדי ישראל לשתף את הרגשות שלהם, לשמור על השגרה עד כמה שניתן ולחזק את החברים הקרובים מסביב שצריכים חיזוק. הקמפיין מפנה את ילדי ישראל לשירותי הסיוע האנונימיים של ער״ן 24/7 במספר הטלפון 1201 בצ'אט באתר בעמותה ובווטסאפ 052-8451201.

מירי מסיקה משתפת: "אני לא יודעת להיות לבד, זה אתגר, לצלול פנימה ולא לברוח. מידי פעם אני מוחקת את האינסטגרם, וקולטת ששכחתי מה זה סתם לבהות. יש משהו ברשתות ובאינטנסיביות של זה. השיר שהכי מחזק אותי ועזר לי עם התחושות האלה, הוא גם שיר ששינה את חיי והוא 'יש לך אותך'. יש שם חלק שאומר: 'את מלכה ולא משנה מה אחרים' – בלי אחרים, להיות עם עצמי זה הכוח, ותמיד להסתכל על עצמך.

ברגעי משבר, לפעמים אלו דווקא האנשים שהכי קרובים אלינו, שלא נצליח להישבר מולם. למשל כנערה, עבורי אלו היו ההורים שלי (המדהימים). לא רציתי להראות להם שאני חלשה או שעצוב לי. אני חושבת שאם היה לי את המספר של ער״ן, ויכולתי להתקשר למישהו שלא מכיר אותי, שאני יכולה להישבר מולו בלי לפחד שגם הוא ישבר, זה היה עוזר מאוד".

אור לוי, הפעילה החברתית בת ה-13, משתפת: "זו לא בושה לשתף חבר או חברה אם קצת קשה, זו לא בושה לנסות לשמור על שגרת חיים וללכת לחוגים או לשחק עם חברים. אנחנו ביחד זה כוח, תשימו לב מי מהחברים שלכם קצת במצב רוח פחות טוב ותדאגו להתייחס, לשאול ולעלות לו או לה את המצב רוח, וגם לספר להם על ער"ן. ער"ן זה מקום בטוח שבו תמיד יקשיבו לנו, לא ישפטו אותנו גם אם נתלונן על דברים רגילים וקטנים, פשוט יהיו שם איתנו כשקשה, זה זמין לכולנו דרך הווטסאפ או הטלפון וזה אנונימי – והכי חשוב אפשר לדבר על כל מה שרוצים".

מאז ה-7 באוקטובר העניקה עמותת ער"ן סיוע ומענה לכ-220,000 פניות מצוקה (קרוב ל-30,000 פניות בחודש). מעל ל-8 חודשי מלחמה שעדיין לא רואים את סופה שצפויים להפוך לשנים של שיקום נפשי.

בתקופה זו, פנו לער"ן למעלה מ-45,000 ילדים, צעירים ונוער. מדובר בגידול של 50% לעומת התקופה המקבילה, בעיקר בנושאים של טראומה, חרדה ואובדן.

המטרה היא הצלת חיים ושמירה על הנפש! אם אתן/ם או מישהו קרוב חווים מצוקה, אל תישארו לבד – עמותת ער"ן מעניקה שירות עזרה ראשונה נפשית מצילת חיים 24/7 באנונימיות ובאופן מיידי. לקבלת סיוע נפשי חייגו 1201 או באתר ער"ן eran.org.il, בצ'אט ווטסאפ במספר 052-8451201, בפורום, במייל ובמסרונים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
מגוון רחב של פרגולות בהתאמה אישית
אם אתם שוקלים להוסיף פרגולה לבית או לעסק שלכם, Magic...
החשיבות בשמירה על זכויות השכירים במקום עבודתם
עבור אנשים רבים, מקום העבודה משמש כמקור הפרנסה היחיד שלהם...
נעצרתם בחשד לעבירה בצבא? אל תתמודדו לבד
הצבא הוא מערכת משפטית אוטונומית עם חוקים משלה. אמנם יש...
לא רק חומרים אסורים עלולים למכר- הכל על סמי מרשם ממכרים
התמכרות היא תהליך עצוב, לכל מי שרואה אותו מבחוץ אבל...
לפרוש בשיא: כך תחיו בנוחות גם לאחר פרישה לפנסיה
אם פרשתם לפנסיה, סביר להניח שגם אצלכם נראית ירידה בהכנסה...
אלו מצבות מתאימות לאזור הצפון
האם יש מושג כזה בכלל "מצבה מתאימה"? רבים מהלקוחות שלנו...
לתת הזדמנות אחרונה לתא המשפחתי בעזרת הסכם
גירושין נחשבים היום למהלך שאינו חריג או נדיר. לא מעט...
הדור הבא של המשפטנים מהנגב המערבי
בית הספר למשפטים במכללה האקדמית ספיר רושם הישג מרשים. למרות...
איך להחליט האם להקים עסק כעוסק מורשה או חברה בע"מ
הקמת עסק אינה עניין פשוט. היא דורשת הרבה מאוד תכנון...
כיצד תבחרו רופא שיניים?
טיפולי שיניים הם דבר חשוב מאוד. מטרתם של הטיפולים הללו...
דילוג לתוכן