Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

מנהיגות בשגרת חירום: מפגש מנהלי אגפי החינוך בדרום

מנהיגות בשגרת חירום: מפגש מנהלי אגפי החינוך בדרום
קרדיט צילום: מרכז מנדל למנהיגות בנגב

בצל שגרת המלחמה והאתגרים החינוכיים והמנהיגותיים בתקופה זו, מנהלי אגפי החינוך במחוז דרום קיימו השבוע מפגש בנושא "מנהיגות וחוסן בחירום", בשיתוף האקדמית חמדת ומרכז מנדל למנהיגות חינוכית בנגב ויצאו ממנו מלאי השראה

האקדמית חמדת, מכללה לחינוך בשדות נגב, מובילה זאת השנה השנייה פורום אקדמי למנהלי אגפי ומחלקות חינוך במחוז דרום. מפגשי הפורום, בראשות ראש החוג לחינוך וראש תכנית המצוינות במכללה הד"ר ציפי בבצ'יק, עוסקים בענייני מנהיגות וחינוך. לאחר שבחודש שעבר המפגש הראשון של הפורום נערך בזום בשל המורכבות הטכנית לאור המלחמה, קיימו המנהלים השבוע את המפגש השני במרכז מנדל למנהיגות חינוכית בנגב שבבאר שבע, בשיתוף יחידת הבוגרים במכון מנדל.
המפגש נערך בסימן "במחשבה תחילה: מנהיגות וחוסן בחירום בין המקצועי לאישי" ועסק בעיקר באתגרים החינוכיים והמנהיגותיים הרבים של המנהל בשגרת חרום. מנהלת מרכז מנדל למנהיגות בנגב ד"ר עדי ניר-שגיא פתחה את המפגש והציגה את החזון והמטרות של מנדל כפי שהגה מורטון מנדל והציגה את המודלים של תוכניות הכשרה למנהיגות בנגב, בניהם תוכנית מנהיגות בכירה בנגב ותוכנית מנהיגות אזורית. ניר-שגיא הזמינה את קברניטי החינוך ברשויות המקומיות בדרום לקיים שיתופי פעולה עם המרכז ולהעמיק את יצירת החיבור לטובת טיפוח המנהיגות החינוכית בדרום. נשיא האקדמית חמדת ויו"ר פורום נשיאות ונשיאי המכללות לחינוך הפרופ' חיים שקד הדגיש בפני המשתתפים כי הלמידה הרציפה במסגרת הפורום הנוכחי מייצרת שגרה מבורכת בעת המלחמה ותורמת להתפתחות המקצועית ולרווחה האישית של המשתתפים.
עיקרו של המפגש היה בשיחה שהעביר ישראל שורק, בוגר מנדל חבר סגל ומנהל תוכניות מנהיגות בנגב, ובה דן יחד עם המשתתפים בתפקידם של מנהיגים בזמני חירום ומלחמה, סביב שאלות כמו האם מנהיגות מחייבת שינוי של המציאות והאם היא משפיעה על המציאות מחוללת מציאות או מגיבה למציאות המשתנה?
בתוך כך הוצגו למנהלים שלושה דגמים של מנהיגות בזמן משבר. הראשון, מנהיגות מונחית תוצאות – דרך מנהיגותית שמגיבה למציאות המשובשת, מקבלת החלטות ללא היסוס וזאת במטרה לייצר ביטחון. הדגם השני עסק במנהיגות מונחית ערכים, שלה יש מחירים שהמנהיג מוכן לשלם במבחן התוצאה, ומנהיגות מונחית אישיות או אופי – מנהיג בעל אופי ייחודי שנכנס ללב ומהווה כתובת מעצימה ואשר בזכותו חשים אחרים שיש על מי לסמוך בפתרון הבעיות.
המנהלים סיפרו כי המפגש שימש עבורם ככלי מעורר מחשבה על מנהיגות בעת הזאת בימים של לחימה, עבורם ועבור מנהלי מוסדות החינוך ברשות. ד"ר ציפי בבצ'יק סיכמה את המפגש: "התקיים שיח משמעותי, עמוק ובגובה העיניים, דבר שכמעט ולא מתאפשר בימים של שגרה בחירום והעניק כלים להמשך".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
האקדמית אשקלון למען החברה: שכר לימוד מלא לנרשמים לשנה א'
המכללה האקדמית אשקלון מעמידה מלגת שכר לימוד מלא לשנת הלימודים...
רשת ZAGA -פינות אוכל פותחת לראשונה חנות פופ אפ בקונספט אאוטלט במתחם הקניות גלובוס סנטר במבקיעים – חוף אשקלון
החנות נפתחת לרגל ראש השנה וחגי תשרי היא תפעל למשך...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת שנת הלימודים בקיבוץ יד מרדכי
״לב של מדינה שלמה, מדינת ישראל מרוסק לרסיסים הבוקר. זה...
סניף 69 לרשת מחסני השוק: יושק בתחילת ספטמבר בהשקעה של מיליוני שקלים בעיר ערד
סניף הדיסקאונט של הרשת ישתרע על שטח של כ- 2,500...
6 כלבים אומצו ביום אימוץ כלבים בעופר קניותר
בשישי האחרון (23.8) התקיים בעופר קניותר, מקבוצת קניוני עופר יום...
מועצה אזורית הערבה התיכונה: משרד האנרגיה יפתח תשתיות חשמל ויקדם מיזמים פוטו-וולטאיים בשיתוף חברת החשמל רשות החשמל וחב' נגה במרחב הערבה התיכונה
בהמשך למגמת הממשלה לייצר עד שנת 2030 30% מהחשמל בישראל...
העצמה נשית בנתיבות: מכבי שירותי בריאות קיימה סדנאות ייחודיות לנשים לאחר לידה
מכבי שירותי בריאות ערכה בשיתוף פעולה עם עיריית נתיבות ופורום...
חדשנות ותקומה בנגב
מעין קיטרון מנהלת מו"פ ערבה תיכונה וצפונית- תמר נפגשה עם...
משרד הביטחון, מנהלת תקומה, צה"ל והמועצה האזורית חוף אשקלון ערכו פיילוט לתפיסת ביטחון חדשה בישובי עוטף עזה, הכוללת את חיזוק ההגנה הפיזית בישובים, חיזוק כיתות הכוננות, מענה טכנולוגי משלים הכולל אמצעי תצפית, התראה ועוד
הפיילוט מתבצע במקביל בחמישה ישובים סמוכי גדר בעוטף עזה ויורחב...
חזנוב בא לעיר: 50% הנחה עד סוף אוגוסט במתחם הטיפוס בב"ש; בחמישי הקרוב חזנוב מגיע לטפס עם הנוער מבאר שבע
רשת מתחמי הטיפוס פרפורמנס רוק מציעה להורים וילדים פעילות ספורטיבית...