Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

תלמידי תיכון " דוד טוביהו" בבאר שבע הגיעו לסיור מעשיר באוניברסיטת באר שבע במסגרת פרויקט "גשר לאקדמיה" של קרן אייסף

תלמידי תיכון " דוד טוביהו" בבאר שבע הגיעו לסיור מעשיר באוניברסיטת באר שבע במסגרת פרויקט "גשר לאקדמיה" של קרן אייסף

תכנית "גשר לאקדמיה" של קרן אייסף מטרתה להכיר לתלמידי התיכון את עולם האקדמיה וליצור מוטיבציה לבגרות מלאה וטובה והמשך לימודים גבוהים

סיור באוניברסיטת בן גוריון במסגרת פרויקט גשר לאקדמיה

סטודנטים של קרן אייסף לחינוך, יוצאי העיר באר שבע, הלומדים במוסדות אקדמיים שונים באזור, משתתפים  בפרויקט שנתי עם תלמידי תיכון "דוד טוביהו" בעיר. מטרת הפרוייקט היא עידוד השכלה גבוהה אצל צעירים ובני נוער. במסגרת הפרויקט, התקיים השבוע סיור של תלמידים באוניברסיטת בן גוריון. הפרויקט הוא על שם לונה וסלים בנדטה ופועל בשיתוף עם ארגון פר"ח.

לסיור הגיעו כשישים תלמידי תיכון מבית הספר דוד טוביהו יחד עם החונכים שלהם.

במהלך הסיור נחשפו התלמידים למגוון המחלקות באוניברסיטה ובין היתר ביקרו בפרויקט רכבי המירוץ של המחלקה להנדסת מכונות  וכן בחדרי טיפולים של המחלקה לרפואת חירום. את הסיור בנו והנחו סטודנטים של קרן אייסף לחינוך.

במסגרת פרויקט "גשר לאקדמיה", נפגשים הסטודנטים בקביעות עם התלמידים ועובדים איתם במסגרות של חונכות אישית-לימודית – עזרה בשיעורים, הקניית שיטות  למידה, הכנה לבגרות בכל המקצועות וכיוב' כמו גם פעילות חברתית שמייצרת העצמה, סיור באוניברסיטה, דיונים בנושאים חברתיים הנוגעים לחיי הנוער ואף שילוב בני הנוער בעשייה חברתית ובהתנדבות. הסטודנטים הופכים עבור בני הנוער למודל של להצלחה דרך קרבה תרבותית הקיימת בין הצדדים, קרבת הגיל, הבנת הקשיים שחווים תלמידי התיכון והיכרות עם עולמם. חלק מהסטודנטים גדלו בעצמם בחולון והיו חלק ממערכת החינוך בעיר.

הפרויקט מספק מסגרת שבה סטודנטים של קרן אייסף לחינוך חונכים תלמידי כיתות י' עד י"ב  מכיתות מב"ר (מסלול בגרות רגיל) ואומ"ץ (למניעת הנשירה מבתי ספר תיכוניים) בביה"ס בבאר שבע. בנוסף למפגשי החונכות הפרטניים שנועדו לסייע בלימודים, הסטודנטים משמשים מודל לחיקוי והופכים לאחים ואחיות גדולים שמסייעים לתלמידים גם במישור האישי והחברתי.

תומר סמרקנדי , מנכ"ל קרן אייסף לחינוך מוסר כי מטרות הפרויקט שאפתניות – "אנחנו מקווים ש 90% מהתלמידים יישארו במסלול לבגרות מלאה, ומצפים לראות שיפור של כ- 15% בציוני התלמידים עד סוף שנת הלימודים במקצוע העיקרי שאותו הם לומדים בעזרת הסטודנטים שלנו."

"אחד מהדברים המייחדים את הפרויקט הוא החומר האנושי של הסטודנטים החברים בו" מוסר תומר סמרקנדי מנכ"ל קרן אייסף. "חלק גדול מהסטודנטים החברים בקרן הגיעו לאקדמיה למרות היעדר הזדמנויות בילדותם ולכן, הם יכולים להזדהות עם הילדים אותם הם חונכים. מעבר לכך, הרקע הדומה של הסטודנטים החברים בקרן מאפשר להם להוות מודל לחיקוי עבור התלמידים הצעירים. המפגש הזה הופך את הסטודנטים המצטיינים שלנו לדמויות חיקוי משמעותיות עבור הצעירים ובני הנוער ובדרך זו, מעודדים אותם להגיע להשכלה גבוהה" "ההשקעה שלנו בסטודנטים מייצרת מעגלים נוספים של השקעה שמעודדים גם צעירים נוספים ללכת ללמוד. הדרך שלנו לצמצום הפערים החברתיים בחינוך עוברת גם דרך מפגש זה, של סטודנטים המלווים לדרך של מנהיגות חברתית, לצד הלימודים, ולהנבטת דור חדש של צעירים שיהיו מסוגלים לראות בעתיד הקרוב את ההשכלה האקדמית שלהם כהכרח בדרך להתקדמות חברתית".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...