Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שמן זית – הסבון הטבעי המושלם

שמן זית – הסבון הטבעי המושלם
קרדיט: pexels.com

שמן זית הוא ללא ספק אחד ממצרכי המזון הקדומים בהיסטוריה העממית. ברור לכולנו כי בתקופות העתיקות בהן לא היה ביד המדע המקומי באותו הזמן לייצר את קשת הטעמים והמינים המגוונת שאנו מייצרים כיום למאכל, מפאת חוסר ידע, חוסר מכונות, חוסר יכולות ומשאבים שונים או סיבות אחרות ומגוונות, מנעד המאכלים המקובלים היה לא רחב במיוחד, והתבסס בעיקר על יצירות מזון מתוך הטבע המצוי בסביבה- בעיקר על בסיס צמחים שונים, וכמובן ללא יבוא חוץ או פירות שאינם גדלים באזור מבחינה אקלימית או טכנית אחרת. בין שלל המוצרים הללו אין ספק שלשמן הזית היה מקום של כבוד במרבית האזורים בעולם, וכמובן באזור מדינת ישראל- ארץ ישראל הקדומה, הידועה בריבוי עצי זית עתיקים ומלאי עסיס. עד היום אנחנו מוצאים לא מעט מטעי זיתים בארץ ועונת המסיק היא בהחלט אינטנסיבית באזור, אבל מהו שמן זית הכי טוב בארץ שמתאים גם לשלל יעודים אחרים? יצאנו לחקור אחר עולם שמן הזית.

למה משמש שמן זית

שמן זית הוא בעצם הנוזל שנסחט מתוך פרי הזית. כידוע למרבית הפירות ישנו עסיס הממלא אותם במרקם העדין שלהם, ואותו ניתן לסחוט באופן כזה או אחר. חלק מן הפירות מציעים לנו מיץ וחלק קטן מהם מציעים נוזל שומני וסמיך שאנחנו רגילים לכנות בשם- שמן. באופן כללי כאשר ישאלו אותנו לשם מה אנחנו רוכשים שמן זית, בבקבוק או במיכל כזה או אחר, אנחנו כנראה נענה תשובה המשוייכת לאזור המטבח- למאכל, לתיבול, וכדומה. אין ספק שכמו בעבר גם היום שמן זית עדיין תופס את מקומו בשורת התבלינים ומצרכי הבישול, הוא משמש אותנו לטיגון, אפייה, בישול ועוד, כאשר טעמו הטבעי והעדין ויתרונותיו הבריאותיים מקנים לו חשיבות יתר מעל שמנים רבים אחרים שיש להם סיכונים בריאותיים שונים. רכישת מיכל שמן זית 18 ליטר תהיה פתרון הולם ונוח עבור מי שמעריך את היתרונות המשמעותיים הללו של שמן הזית. אבל לשמן זית היו בעבר עוד לא מעט תפקידים וגם היום ניתן ליישם אותם.

שמן זית לסיכה ולניקיון

היסטוריונים דנים לא מעט מה היה הסבון הראשון על הגלובוס, אבל אין ספק ששמנים הוו חלק נכבד מחומרי הקוסמטיקה והאסתטיקה בעולם הישן, למרבה הפלא, עד היום לא מעט סבוני יוקרה משלבים גם שמן זית, סבון שמן זית הוא בהחלט מוצר מדהים שגם אתם יכולים לנסות, מסתבר שתהנו ממנו. מוזמנים לנסות את חוות רעים ושמני זית מושלמים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על פיינטבול ולא העזתם לשאול
אתם מנסים לבחור פעילות שצוות העובדים שלכם באמת ייהנה ממנה?...
במסגרת פעילות של רשות מקרקעי ישראל למסירת התראות לפינוי בקרקעות בנגב אותרה חממת קנאביס של כ- 650 שתילים
ביום ב' 2.9 התקיימה פעילות רחבת היקף של רשות מקרקעי...
האקדמית אשקלון למען החברה: שכר לימוד מלא לנרשמים לשנה א'
המכללה האקדמית אשקלון מעמידה מלגת שכר לימוד מלא לשנת הלימודים...
מה זה מיקרופיגמנטציה ואיך זה יכול לעזור לקרחת שלכם
גם אתם סובלים מהתופעה המרגיזה הזו? נשירת שיער היא מזמן...
כל מה שרצית ללמוד על גבות
אחד מהדברים שהכי מעניינים אותך זה תחום האסתטיקה? ברור לך...
"פסטיבל בייבי" בשיתוף קופת חולים "מאוחדת" יתקיים בקניותר נס ציונה עם מגוון פעילויות בנושא החייאת תינוקות, עזרה ראשונה, עמדת צילום ושלל פינוקים נוספים
תינוק חדש הצטרף למשפחה? מזל טוב – בואו לחגוג...
רשת ZAGA -פינות אוכל פותחת לראשונה חנות פופ אפ בקונספט אאוטלט במתחם הקניות גלובוס סנטר במבקיעים – חוף אשקלון
החנות נפתחת לרגל ראש השנה וחגי תשרי היא תפעל למשך...
נשיא המדינה יצחק הרצוג בפתיחת שנת הלימודים בקיבוץ יד מרדכי
״לב של מדינה שלמה, מדינת ישראל מרוסק לרסיסים הבוקר. זה...
מסיבה מושלמת: המדריך הסודי למשקאות שישדרגו כל אירוע
בעולם המשקאות, הקוקטייל הוא מלך בלתי מעורער. כמו מכשיר אידוי...
כיצד מגיעים להסכמות במקרים של גירושין
זוגות רבים אשר מגיעים לשלב בו הם מחליטים להתגרש, אינם...