Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

שלושה מקומות לבקר בערבה התיכונה

שלושה מקומות לבקר בערבה התיכונה
קרדיט אסף בוקיש

דליה מטמון – מפגש אמן וסדנאות אמנות בעין יהב שבערבה

מגיל צעיר מאוד יוצרת דליה בחומרים לצד עיסוקה כמרפאה בעיסוק, עד שלפני חמש שנים גילתה את הייחודיות בעבודות שהיא יוצרת והחליטה להתמסר לחלוטין לאמנות. רוב היצירה מחומרים שדליה מוצאת בסביבה הטבעית: שאריות מחומרי חקלאות, ירקות, אבנים, שורשים, גזרי עצים ועוד חומרים שהיא מוצאת במדבר. האמנות תופסת מקום משמעותי בחייה וכעת מנחילה את האהבה הזו ע"י פרויקטים אמנותיים שהיא מנחה בקהילות. הגלריה של דליה רחבת ידיים עם פינות מרגוע ועמדת קפה ובה מתארחות קבוצות לסדנאות ולמפגשי אמן שהיא מעבירה. הביקור אורך כשעה ורבע ובו עוברת דליה עם הקהל להתבוננות ביצירות, כשכל מטרתה היא לתת כלים לפיתוח חשיבה יצירתית בחיי היום-יום בכל דבר ובכל תחום. הסדנאות מתאימות לכל הגילאים והן כוללות פיסול מדברי, פיסול מחוטי ברזל, פסיפס, אבני חזון, ציור על משטחים ממוחזרים ועוד.

מתוך אהבתה לחשיבה יצירתית פיתחה דליה משחק "חפש את המטמון" ומשחק חשיבה דינמי של שעה וחצי, המאפשר לחשוב מחוץ לקופסה, תוך כדי הפעלה מגוונת עד לחוויית ההצלחה.

בסגר הקורונה הגלריה היתה סגורה לחלוטין וכעת יש התעוררות, פחות של קבוצות ויותר של בודדים ומשפחות.

בימים רגילים מגיעים חובבי אמנות, קבוצות ומטיילים, שלהם היא מסייעת בתכנון מסלולי הטיולים בערבה.

במסגרת "לילות לבנים", פעילות הקיץ של מועצה אזורית הערבה התיכונה, תארח דליה בגלריה  שיח אמן וסדנאות אמנות. להזמנות: 052-3868990

צילום יחצ

הילה בוקיש – חנות טבע קהילתית בכפר האמנים 'צוקים', הערבה התיכונה 

הילה ואסף, שניהם 'פליטי הייטק', העתיקו לפני חמש שנים את מקום מגוריהם מהשפלה לערבה התיכונה, הקימו מרכז רוחני ופתחו חנות טבע קהילתית, בכפר האמנים שבצוקים.

החנות מציעה תוצרת אורגנית, טרייה, מזינה ואיכותית במכירה קבוצתית, בכדי להוזיל עלויות. לתפיסת עולמה של הילה, היא אינה עושה עסקים, אלא עשייה לשמה, כדי שלתושבים ולמטיילים בערבה יהיה מגוון מוצרים אורגניים, מזינים ובריאים  וזולים . לשם כך, הילה יצרה קשרים טובים עם סוחרים ועם חקלאים וחיברה אותם לרעיון. בנוסף לירקות, והפירות, ניתן לרכוש גם מוצרי היגיינה, חיתולים אורגניים, פירות יבשים ועוד דברים המשובחים תוך הקפדה על מוצרים עם תו "הסחר ההוגן".

הקורונה היתה הזדמנות  לאנשים מקומיים  להגיע ולהכיר את החנות ואת המיזם, שזוכה להערכה מאנשי הקהילה בערבה. עכשיו מנסים להמשיך את ה"גל" ולגרום לעוד אנשים להתוודע.

נופשים בערבה התיכונה מוזמנים לקבל שירות מהחנות עד לצימר ואנשים החולפים על כביש הערבה מוזמנים להיכנס, להכיר ולרכוש מוצרים בריאים ואורגניים. לפרטים והזמנות: 054-6995623

קרדיט אסף בוקיש

מכוורת פורת עין-יהב – דבש מן המדבר

רן פורת החל את דרכו כדבוראי עם שחרורו מהצבא, בשנת 1989, כשברשותו ארבע כוורות בלבד. עם השנים גדל הביקוש לשירותי האבקה ולדבש איכותי והמכוורת גדלה והתפתחה. כיום למכוורת פורת כ-2000 כוורות הפזורות בשטחי מרעה מאזור קיבוץ אילות שבדרום ועד אזור בית שמש שבשפלה, ומתמחה בהפקת דבש מדברי, טהור וטבעי שעשוי כולו מצוף פרחים- דבש זני (מהמילה זן)- דבש מסוגים שונים שנבדלים ביניהם לפי סוג הפרח, העונה, טעם וצבע, בין סוגי הדבש הזני: דבש פרחי האקליפטוס. דבש פרחי האבוקדודבש פרחי ההדריםדבש פרחי ברדבש פרחי החרחבינהודבש פרחי אשל הערבה. הכוורות של מכוורת פורת משמשות מאות חקלאים להאבקת גידולים חקלאיים, שכן דבורת הדבש היא המאביקה המרכזית בטבע, לצד המכוורת, מרכז מבקרים תיירותי בו מיצג  דבורים ייחודי מסוגו בארץ עם אלפי דבורי מתכת צבעוניות משתלשלות מן התקרה, לצד צילומי ענק של צלם העיתונות דן בלילטי והצלם גלעד לבני, כוורת שקופה לתצפית על הדבורים בפעילות,  סרטון על דבורי הדבש, תצפית מלמעלה על חדר הרדייה וגלריית פסלים של האומנית צ'צ'ה פורת. בימי הסגר והקורונה היתה האטה בפעילות החנות ומרכז המבקרים היה סגור וכעת מתחילים להרגיש התעוררות. מכוורת פורת, מציעה משלוחים און ליין דרך אתר האינטרנט של המכוורת, לכל רחבי הארץ. עם מגוון רחב של סוגי דבש ייחודיים במארזים כולל שילוב של בירות ממבשלת הערבה ומוצרי בוטיק משובחים. במסגרת "לילות לבנים", פעילות הקיץ של מועצה אזורית הערבה התיכונה, מכוורת פורת תארח לטעימות. להזמנות: 058-5666032

צילום יחצ

לפרטים ופעילויות נוספות: תיירות ערבה 1-800-225-007 

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ארגון הקבלנים בנגב במחווה מרגשת לזכרו של רנ"ג אורי מויאל ז"ל מדימונה שנרצח בפיגוע בבית קמה
ברביעי האחרון קיים ארגון הקבלנים בנגב כנס מקצועי בהשתתפות כ...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...