Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רכזת היחידה לטיפול באלימות במשפחה באופקים בעקבות רצח דיאנה ר"ז ז"ל: "קוראת לכלל האוכלוסיה לפנות אלינו כאשר עולה חשש למערכת יחסים אלימה"

רכזת היחידה לטיפול באלימות במשפחה באופקים בעקבות רצח דיאנה ר"ז ז"ל:  "קוראת לכלל האוכלוסיה לפנות אלינו כאשר עולה חשש למערכת יחסים אלימה"
צילום: אילוסטרציה

"לא תמיד ניתן לזהות את הסימנים המקדימים לאלימות נגד נשים, ועל כן אנו קוראים לכלל האוכלוסייה לפתוח את הלב לכל מצוקה, נראית או סמויה, בתוך התא המשפחתי" – כך כתבה השבוע עו"ס מומחה אילנה קרוצ'י, רכזת היחידה לטיפול באלימות במשפחה באגף לשירותים חברתיים בעיריית אופקים, בפוסט חשוב אשר פורסם בדף הפייסבוק של העירייה.

 

"רצח דיאנה רז (ז"ל) בבנימין שומט את הקרקע מתחת לרגליו של כל תא משפחתי בישראל – שהרי אם זה קרה שם – זה עלול להתרחש בכל בית", כתבה קרוצ'י. "מקרי רצח של נשים שינו לחלוטין בשנה האחרונה את התדמית אודות המרקם המשפחתי אשר בתוכו עלול להתרחש הרצח הבא. נשים וגברים כאחד מתכתבים עם מקרי הרצח ובוחנים את הפרופיל המשפחתי שלהם ביחס למשפחות בהן התרחשו הרציחות. בתוך המציאות הזו, הופכים מקרי הרצח להיות חיים ונוכחים, באופן גלוי או סמוי, ועלולים לשמש כקלף מיקוח כואב ואכזרי – גבר נגד אישה".

 

קרוצ'י מסבירה כי אלימות במשפחה קיימת בכל השכבות והמגזרים בישראל: "במצבים של חוסר וודאות מתמשך עדיף לקחת בחשבון תרחיש קיצון בכדי לדעת כיצד להגיב בזמן אמת. היחידה לטיפול באלימות באופקים פונה לכלל הציבור בעיר – נשים, גברים, בני משפחה וילדים".

 

היחידה נפתחה לראשונה באוקטובר 2020, ומאפשרת מתן יעוץ ראשוני מהיר לאישה ו/או בני משפחתה. במהלך הייעוץ נבחנת רמת המסוכנות בה נמצאת האישה, וניתנים לה כלים ראשוניים להתמודדות בטווח הקצר. היחידה עובדת בממשק הדוק עם סביבתה של האישה (בני משפחה, חברים), עם גורמי החוק (משטרה, שוטרים קהילתיים) ועם גורמי טיפול נוספים בכדי למקסם את רמת המוגנות והביטחון לאישה ולילדיה.

 

היחידה פותחת שעריה גם לגבר, ועובדת עמו על זיהוי של 'נורות אדומות' במצבי משבר ולחץ, ועל דרכי התמודדות אפקטיביות כאלטרנטיבה להתפרצויות זעם, אלימות מילולית ואלימות פיזית. כמו כן עובדת היחידה עם הגבר על תפיסות ועמדות הקשורות לתפקידים ולהתנהלות של בני הזוג בתוך המרחב המשפחתי. לצד סיוע נפשי – יכול הגבר לקבל (כפי שהאישה מקבלת) סיוע קונקרטי וסיוע במיצוי זכויות.

 

ניתן לפנות לרכזת היחידה באופקים עו"ס מומחה אילנה קרוצ'י, דרך קו החירום של משרד העבודה והרווחה בטלפון מספר 118, או ישירות לאגף הרווחה באופקים 08-9928500.

צילום: אילוסטרציה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
תאגיד השידור כאן 11 ישלם 40 אלף שקל פיצוי לראש עיריית אופקים ולעירייה בגין לשון הרע
40 אלף שקלים זהו סכום הפיצוי המוסכם שיקבלו ראש עיריית...
קבוצת "הגר" – אלופת טורניר מאמאנט הראשון באופקים
קבוצת "הגר" מבאר שבע היא אלופת טורניר מאמאנט הראשון בכדורשת...
מפעל הפיס הכריז הערב (יום ג', 5.3) על הזוכה הגדול בפרס ספיר לספרות ע"ש פנחס ספיר לשנת 2023
הזוכה הגדולה בפרס ספיר לספרות ע"ש פנחס ספיר לשנת 2023: עופרה עופר...
הונחה אבן הפינה למרכז המסחרי Hola בשכונת רמת שקד באופקים: "המטרה – ליצור את מרכז הבילוי והפנאי המוביל באזור"
במעמד ראש עיריית אופקים, איציק דנינו, היזם גבי בורדוביץ ומכובדים...
משפצים את השכונה ומרפאים את הטראומה:
עמותת "חוסן קהילתי אופקים" ו"התנועה למאבק באנטישמיות" בפרויקט שיקום שכונת...
פומפאו רוקד באופקים
מייק פומפאו אופקים: "גאה להיות כאן בעיר שתושביה גיבורים" מזכיר המדינה...
תלמידי תיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב התארחו באופקים
תלמידי שכבה יב' מבית הספר התיכון אורט סינגאלובסקי מתל אביב...
גיים טיים: מתחם גיימינג נחנך במחלקת הנוער באופקים
תתחדשו: מתחם גיימינג חדש (GAME ZONE) נחנך ביום שני במחלקת...
למרות אתגרי המלחמה - קורס "יוזמים עסק" באופקים הגיע לסיומו!
מדובר במחזור השני של קורס באורך 70 שעות אקדמיות, אשר...