Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רופא בכיר ומנהל מחלקה תקף והכה אח בבית החולים יוספטל באילת. הנהלת בית החולים ממשיכה להעסיק את הרופא שטרם התנצל ומשרד הבריאות מתעלם מהמקרה

רופא בכיר ומנהל מחלקה תקף והכה אח בבית החולים יוספטל באילת. הנהלת בית החולים ממשיכה להעסיק את הרופא שטרם התנצל ומשרד הבריאות מתעלם מהמקרה
Credit: pixabay

מקרה של תקיפה ופגיעה גופנית ומילולית בין כותלי בית החולים ע"י רופא בכיר ומנהל מחלקה הינו מקרה חמור ביותר. חמור לא פחות הוא שהנהלת בית החולים יוספטל באילת מסרבת להתמודד מול הרופא שמצידו מסרב להתנצל.

 אדוארד שפורנקו הינו אח סיעודי מוסמך וותיק, העובד בחדר הניתוח של בית החולים יוספטל באילת. ב 4 באוקטבר השנה היה שפורנקו קורבן לתקיפה אלימה, הן פיזית והן מילולית, על ידי ד"ר מיכאל כהן, מנהל מחלקה אורולגית במרכז רפואי העמק בעפולה, שהגיע לבית החולים יוספטל על מנת למלא מקום של רופא אחר, בניתוח.

מהתלונה שהגיש שפורנקו להנהלת בית החולים, למשטרה ולוועדת האתיקה של הסתדרות הרופאים עולה כי בבוקר התקיפה, העיר ד"ר כהן לאח שפורנקו על כך שהיה בלי מסכה. הסיבה לכך היתה ששפורנקו הוריד את המסכה הפרטית שעמה הגיע מהבית והיה באותה העת בהתארגנות לקראת כניסה לחדר ניתוח. בהמשך, בשעה ששפורנקו ישב מול מחשב, רחוק מכל אדם אחר, וסקר את תוכנית הניתוחים, כשהמסכה מכסה רק את סנטרו, נכנס ד"ר כהן לפרוזדור חדר הניתוח, כשפניו אל גבו של שפורנקו, חבט בו לפתע בחוזקה על גבו והחל למשוך את המסכה מהסנטר, ולדחוף אותה בכוח אל תוך פיו של  שפורנקו. מזועזע מהתקיפה הפתאומית והבלתי צפויה, הסתובב שפורנקו  וראה את ד"ר כהן מביט בו בזעם וצורח עליו "כך צריך לשים מסיכה!". שפורנקו ניסה להרחיק את הידיים של ד"ר כהן אך הדבר לא עלה בידו. לבסוף הצליח שפורנקו לקום מכיסאו ולברוח, תוך שד"ר כהן בועט בחוזקה בישבנו. גם כשעמד  שפורנקו במרחק רב יותר מד"ר כהן, צעק האחרון: "אתה לא רגיל שמתייחסים אליך ככה, הא?".

"אני עדיין המום ופגוע מהאירוע. אני עוסק ברפואה כאח מוסמך בחדר ניתוח 25 שנה ומעולם לא נתקלתי באלימות כזאת כלפי, ועוד מצד רופא בכיר שאיני מכיר כלל" אומר שפורנקו" ומוסיף "ד"ר כהן פגע בגופי, בנפשי ובכבודי ועשה זאת מול קולגות שלי לעבודה,  דבר שהעצים את ההשפלה. מעבר לפגיעה האישית בי, ד"ר כהן פגע בסביבת העבודה והמוגנות של צוות חדר הניתוחים בבית החולים. זאת ועוד, מאז האירוע ד"ר כהן לא מצא לנכון להתנצל בפני" – מדגיש שפורנקו.

בעקבות המקרה פנה שפורנקו באמצעות עו"ד יאיר פייגלין ממשרד יהודה רוה להנהלת בית החולים יוספטל, במקביל הוגשה תלונה בועדת האתיקה של הסתדרות הרופאים, שם השיבו שהתלונה צריכה להתברר קודם בטריבונל משמעתי. תלונה שהוגשה במשטרה נסגרה בטענה שההליך הפלילי איננו המסגרת המתאימה לבירור התלונה.

עו"ד יאיר פייגלין מדגיש כי התקיפה של ד"ר כהן, מהווה הפרה בוטה של כללי האתיקה הרפואיים, ויש לבחון את התנהלותו של ד"ר כהן הן בהיבט המשמעתי, והן בהיבט האזרחי.

התלונות הוגשו יחד עם אסמכתאות מהימנות להתרחשות המתוארת.

תגובת ועדת האתיקה:

תגובת ועדת האתיקה
כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
לידה בצד הדרך
חלי ואליסף, זוג נשוי מקריית גת, היו בדרך לבית החולים...
נשיא המדינה נשא דברים בפתיחה המחודשת של מרכז ״עזרה למרפא״ בראשות הרב פירר, בשדרות
נשיא המדינה יצחק הרצוג נשא דברים היום, יום רביעי, ב׳...
ביוזמת חבריו לשכבה: פינת ישיבה חדשה לזכר מתן דמארי הי"ד שנפל בעזה
לפני כארבעה חודשים מתן דמארי הי"ד, בוגר הישיבת התיכונית אמית...
הוקרה לשלוש מנהלות מרחבי הלמידה של המקיף הכללי אמית שדרות
במשרד החינוך מחוז דרום, התקיים השבוע טקס הוקרה למנהלות מרחבי...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...