Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

רגע לפני אסון: משרד החינוך לא ממגן בית ספר בדרום והשבוע הגיע הרגע שכולם חששו ממנו

רגע לפני אסון: משרד החינוך לא ממגן בית ספר בדרום והשבוע הגיע הרגע שכולם חששו ממנו

בית הספר נווה במדבר בקיבוץ חצרים, שנמצא באזור המותקף בכל סביב לחימה, כלל לא ממוגן. הוא לא נכלל בתכנית המיגון הממשלתית לעוטף עזה, אבל חוטף כל פעם שיש מתיחות ביטחונית. בית הספר בקיבוץ, אשר ממוקם במבנה ישן, לא ממוגן כלל ובכל פעם שיש חשש לירי טילים בית הספר מפונה וגם אם יש סבב ארוך ופקע"ר מאפשרים לימודים בבתי ספר ממוגנים – בחצרים לא ניתן ללמוד כי אין מרחב מוגן. אם תישמע עכשיו לפתע אזעקת צבע אדום – אין לילדים לאן לברוח כדי להתגונן.

משרד החינוך לא ממגן בית ספר בדרום והשבוע הגיע הרגע שכולם חששו ממנו

קיבוץ חצרים ובית הספר שבו צמודים לבסיס חצרים ועל כן מהווים איום אסטרטגי ומטרה נייחת משמעותית עבור ארגוני הטרור ברצועה. תלמידי בית הספר ותושבי הקיבוץ סובלים ממצב לא הגיוני, חווים בכל פעם את הלחימה מקרוב ולא זוכים להגנה של המדינה. יש לציין שגם ילדיהם של המפקדים המתגוררים בשיכון של בסיס חצרים – לומדים בבי"ס המדובר.

משרד החינוך מתכנן בנייה של בי"ס חדש בעתיד וכחלק ממנו גם חדרים ממוגנים, אבל עד שזה יקרה – הוא לא מתקצב מיגון לבית הספר. היה סיכום של המועצה עם משרד הביטחון שהמועצה תיקח על עצמה תכנון והוצאת היתרים של בניית חדרים ממוגנים ושהמשרד יבנו את הממ"דים. המועצה קיימה את חלקה אבל המשרד נסוג ולא קיים את חלקו בסיכום. בינתיים, אין מיגון בבית הספר בחצרים.

במהלך הלחימה בשבוע שעבר התלמידים לא הגיעו לבית הספר משום שבוטלו הלימודים במועצה עקב המצב הביטחוני, אך ביום חמישי בבוקר החזירו את המצב לשגרה ולכן הילדים הגיעו לבית הספר. בשעה 11 בערך התחילו התראות על שיגורים וצוות בית הספר והמועצה היו חסרי אונים למול המצב בנווה מדבר – כארבע מאות תלמידים (!) היו בבית הספר היום ולא היה מיגון ראוי שיוכל להכיל אותם במקרה ותתחיל אזעקה באזור.

משרד החינוך לא ממגן בית ספר בדרום והשבוע הגיע הרגע שכולם חששו ממנו

בבית הספר סיפרו שעשרות הורים החלו להתקשר למורים ולמזכירות בית הספר בפאניקה, הילדים היו בחרדה וביקשו ללכת הביתה. לא היה פיתרון מידי עד שהמועצה הייתה צריכה לפזר מוקדם את הילדים לבתים. זאת בעוד שכל בתי הספר האחרים באזור ממוגנים ויש להם מקלטים וממ"דים שיכולים להכיל את הילדים במקרה של סכנה – בבית הספר נווה במדבר אין מיגון שיכול להכיל את כל הילדים. גם המיגון הישן שקיים לא מספק הגנה ראויה.

במועצה האזורית בני שמעון מסבירים כי הם בתהליך בלתי נגמר מול משרד החינוך על מנת למגן את בית הספר, יש עיכובים רציניים ומערימים קשיים עליהם. מנהל אגף החינוך במועצה, אמיר ברזילי מספר: "בשבוע שעבר חווינו את מה שעלול היה להיות אסון ברמה לאומית. לא סתם פיקוד העורף מסביר שוב ושוב על החשיבות הגדולה של כניסה למרחב מוגן בעת אזעקה, כי אכן מדובר על פעולה מצילת חיים. אך מה עושה צוות בית ספר וכ400 תלמידים כאשר אין מרחב מוגן אשר יכול להכיל את הילדים בעת סכנה? מדובר על בית ספר שנמצא בטווח האש, בקיבוץ דרומי שבכל מתיחות הכי קטנה בעזה נכנס למצב חירום משמעותי. המנהלת הייתה חסרת אונים בהתמודדות עם המצב, אנחנו לא יכולים לאפשר לדבר כזה לקרות. מצב חירום והתחממות הגזרה יכולים להתרחש מהרגע להרגע בכל זמן נתון, אסור למדינה לאפשר את המצב הזה עוד"

משרד החינוך לא ממגן בית ספר בדרום והשבוע הגיע הרגע שכולם חששו ממנו

ניר זמיר, ראש המועצה האזורית בני שמעון: "בשנה האחרונה אני מתריע שוב ושוב שבית הספר נווה במדבר סובל מחוסר במיגון ושעלול לקרות אסון, בשבוע שעבר המציאות הבעייתית הזאת עלתה לנו בחרדה גדולה ורק במזל לא קרה אסון לאחד הילדים. לא ייתכן שבית הספר הזה שממוקם ליד בסיס של חיל האוויר המהווה יעד אסטרטגי לפגיעה, בית ספר שנמצא בטווח האש ומכיל כמעט ארבע מאות תלמידים נמצא במצב קיצוני כזה בו אין מיגון ראוי לילדים. משרד החינוך וכל המעורבים בנושא חייבים לקחת את עצמם בידיים ולסיים את המחדל הזה. לא אתן שיפקירו את ילדינו. קיבוץ חצרים, כמו יישובים נוספים במועצה שלנו סובלים בכל סבב לחימה ברצועת עזה, אך מכיוון שהם אינם מוגדרים כעוטף עזה, המדינה אינה מתקצבת בהם מיגון. על המדינה לשנות את ההגדרות ולהבטיח את ביטחונם של היישובים בעוטף של העוטף. בית הספר בחצרים לא ממוגן באופן שישמור על ילדינו כאשר נשמעת אזעקת צבע אדום וטילים נורים לאזור. אנחנו בתהליך מול משרד החינוך להרחבה של בית הספר אשר תכלול ממ"דים, אך בינתיים אנחנו בבעיה. אני קורא לכל הגופים הרלוונטיים להתגייס למען מטרה חשובה זו ולהבטיח את שלום ילדינו באופן מידי"

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...