Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש עיריית רהט: אם חוק ה'מואזין' יעבור אציב רמקול על כל בניין ברהט

ראש עיריית רהט: אם חוק ה'מואזין' יעבור אציב רמקול על כל בניין ברהט
ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאוי--בכנס רהט אגיק להזדמנויות שוות בנגב--צילום יחצ

כנס רהט-אג'יק לחנוכת אזור התעשיה היהודי-בדואי עידן הנגב, נפתח בהתקפה חריפה של ראש עיריית רהט ושל ראשי רשויות בנגב על הממשלה והעומד בראשה, על רקע הזנחת הנגב ומדיניות האנטי דו-קיום שבראשה חוק המואזין

באזור התעשייה החדש עידן הנגב נפתח כנס בנושא שיוויון הדמנויות בנגב המאורגן ע"י אג'יק – מכון הנגב. הכנס נערך לציון השקת אזור תעשייה יהודי-בדואי המשותף לעיריית רהט והמועצה האזורית בני שמעון ומשתתפים בו בכירים כגון ח"כ איימן עודה, פרופ' אבישי ברוורמן, לשעבר שר המיעוטים, יאיר סרוסי – יו"ר דירקטוריון בנק הפועלים, ד"ר אהוד דודסון – מנכ"ל המרכז הרפואי האוניברסיטאי סורוקה וראשי רשויות.

טלאל אלקרינאוי, ראש עיריית רהט תקף בנאומו את ראש הממשלה נתניהו ואמר "לפני חצי שנה הזמנו את רה"מ נתניהו להשתתף בטקס הפתיחה של אזור התעשייה החדש או לבקר בו, מאז הוא היה לפחות 5 פעמים בנגב אבל לכאן הוא לא הגיע. מה לעשות יש כאן ישובים של ערבים ויש ישובים של קיבוצניקים, אין כאן מתפקדי ליכוד. אנחנו התפקדנו למדינת ישראל ולדו-קיום. המפעלים, העסקים, בתי החולים והישובים בנגב הם שמקיימים את הדו-קיום הזה, יום יום ושעה שעה ואנחנו נמשיך בכך".

ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאוי--בכנס רהט אגיק להזדמנויות שוות בנגב--צילום יחצ
ראש עיריית רהט טלאל אלקרינאוי–בכנס רהט אגיק להזדמנויות שוות בנגב–צילום יחצ

אלקרינאוי תקף בחריפות גם את חוק המואזין: "החוקים לא ישתיקו את המואזין בישובים הערביים, גם אם תעביר את החוק, אדוני ראש הממשלה, אשים רמקול על כל בניין ברהט שישיר אללה הוא אכבר, כי חופש הפולחן חשוב לנו, חשוב מאוד שגם אזרחי המדינה הערבים יהיו חלק ממנו."

"אנו מובילים פיתוח של עוד כ-4,000 יחידות דיור בעיר רהט ופועלים לחבר את רהט ואת אזור התעשייה החדש עידן הנגב לכביש 6 וכמו כן לפתח את אזור התעשייה. אנו מקימים היכל תרבות חדש ברהט בעלות של כ-31 מיליון ש"ח על מנת שנוכל להיפגש בו בכנסים הבאים כדי שייתן מענה גם לרהט, גם לבני שמעון וגם ללהבים, כולנו חיים כאן ביחד.  כולו פועלים כדי לפתח כלכלה, תעסוקה, בריאות, חינוך ורווחה", סיכם אלקרינאוי.

סיגל מורן ראש מועצת להבים, אמרה בכנס: "עשינו הרבה דברים עד היום גם למרות הממשלה, נמשיך לעשות עם ולמרות הממשלה. נקודת המוצא של כולנו היא שותפות הגורל אנחנו חייבים להציב אלטרנטיבה של שכנות טובה לגל המתלהם ששוטף אותנו. בימים קשים אלה בהם האינטרס של ההנהגה הוא לפלג בין השבטים השונים בחברה הישראלית, כך לדעתם ניתן למשול בקלות, אנחנו בונים אלטרנטיבה שפויה יותר, מעשית, של לנהוג אחד בשני בכבוד ולעסוק במציאת המכנים המשותפים. הם (הממשלה) מסרבים להצטרף אבל אנחנו ממשיכים בלעדיהם. מזה כשני עשורים המועצה האזורית בני שמעון פועלת למיגור אי-השוויון הכלכלי בנגב מתוך הבנה שלא נוכל להמשיך באורח חיינו מבלי להכיר בכך שיש אנשים בצד השני של הכביש שעברו הזנחה מכוונת של עשרות שנים. כל הנגב הוזנח ובמיוחד המגזר הבדואי וזה מתחיל להשתנות. מפעלים מתחילים להיפתח. הדוגמא הטובה ביותר היא המקום שבו אנחנו נמצאים ויש אזורי תעשייה נוספים שקמים בימים אלה."

חיר אלבאז מנכ"ל משותף אג'יק – מכון הנגב, אמר: "אנו מאמינים שבאמצעות עשייה ערבית-יהודית אפשר ליצור נגב משותף שבה כולם ירוויחו. רשויות מקומיות, משרדי ממשלה, משקיעים עסקיים וארגונים חברתיים צריכים לפעול במשותף כדי לקדם את כולנו למען כולנו. אנו בטוחים שבעזרת כל השותפים נעמוד במשימות ונמשיך לפתח את הנגב שנה אחרי שנה."

פרופ' אבישי ברוורמן, שר המיעוטים לשעבר, אמר "הכינוס כאן הוא הכי חשוב במדינת ישראל. אזור התעשייה הזה יהיה הבסיס לתעשייה, התיירות, המים, החקלאות וכל הדברים שהנגב מיוחד בהם. אם תצפו שהממשלה תוביל אתכם לא תגיעו לשום מקום. בדואים צריכים להוביל את הנושא הבדואי בנגב. לא יהודים, בדואים. יש פה מנהיגות נפלאה שיכולה להתחבר למנהיגות היהודית בנגב. צריך ליצור פה חזון, לחשוב בגדול להביא תעשיות כדי שיהיו פה אלפי מקומות עבודה בשנים הקרובות, כי אם לא יהיו, אללה ירחמו", סיכם.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...
תלמידות אולפנת אמית אוריה באר שבע זכו בגמר רמון ספייסלאב: הניסוי שהכינו יבוצע בחלל
תלמידות שכבה ח' באולפנת אמית אוריה באר שבע זכו במקום...
המכללה האקדמית אשקלון מצדיעה לגיבורי המערכה, לחיילי צה"ל והחטופים​
המכללה האקדמית אשקלון קיימה בשבוע שעבר, בשיתוף "תקווה ישראלית", מפגש...
אירועי "מדרום" לאמנות באופקים יערכו בשכונת מישור הגפן
אירועי "מדרום" לאמנות רב תחומית יתקיימו השנה במתכונת מיוחדת בימים...
מקלט באולינג: מקלט החיילים של שלום וגידי
לקראת יום מעשים טובים, מיזם הדגל של עמותת רוח טובה...
משפחות מהצפון (של הרוג ושל חטוף)בביקור במרכז התופת בדרום
המרכז הקהילתי מעלה יוסף, מבית החברה למתנ"סים, הוציא בחסות המועצה...
משלחת של מושלים וראשי ערים התארחה באופקים
משלחת של מושלים וראשי ערים מדרום אמריקה הגיעה ביום שני...
לקבלת "הרמטכ"ל" תלמוד תורה יימתח להקשב !
תלמוד התורה בגדרה הפך ל"בסיס צבאי" תלמידי תלמוד תורה בגדרה הפכו...
יוצרים ויוצרות, מנהלים ומנהלות, יזמים ויזמיות מתחום התרבות תוכנית מנדל למנהיגות תרבות בנגב קוראת לכם ולכן!
מרכז מנדל למנהיגות בנגב הודיע על פתיחת ההרשמה למחזור השביעי...
ניצנים של תקווה בענף הבנייה בדרום
בזכות פעילות של "ארגון הקבלנים בנגב" עשרות עובדים זרים מסרי...