Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

ראש השנה, סוכות ומה שביניהם בירוחם

ראש השנה, סוכות ומה שביניהם בירוחם
צילום - אבי בן זקן

פסטיבל פיוט ירוחם, סדנאות אמנות, סיורי עקרבים ועששיות, טיולי שטח במדבר, הפנינג צפרות ועוד המון פעילויות מדבריות לכל המשפחה

חגי תשרי בירוחם
צילום – גל לוי

לימוד תימני – חגיגה של מורשת יהדות תימן

החל מיום חמישי, 3.10.19 ובימים שישי ושבת 4-5.10.19, מתנ"ס ירוחם.

תיירות ירוחם מזמינה אתכם לחוויה תימנית בעיר המדברית. במסגרת הפעילות יתקיימו עשרות הרצאות, סדנאות ופעילויות לילדים סביב מורשת יהדות תימן. בין הפעילויות יתקיים גם מופע מיוחד של איש הקולינריה, גיל חובב, "אוכל קטן נשים גדולות" ודרשה מתובלת בשיחות ופיוטים של הרב מיכאל צנעני ובהשתתפות פרופ' תם עמוסי, ד"ר אורי מלמד, גילה בשארי ועוד. במסגרת הפעילות יתקיימו הקרנות סרטים, קבלת שבת מוזיקלית ועשרות מפגשים תרבותיים מרתקים בנושאי היסטוריה, הגות, אמנות וספרות, צמחי מרפא, ריקוד תימני, סיפורי עלייה והתיישבות תוך התייחסות לסוגיית ילדי תימן האבודים ועוד.

  • מחיר: דמי הרשמה לכנס – 60 ₪.  לנרשמים מראש – 50 ₪. לסטודנטים וגמלאים – 30 ₪.
  • להרשמה: במזכירות המתנ"ס – 08-668-7001
  • המחיר כולל פעילות ביום חמישי. בשישי שבת האירוע פתוח לכולם
  • לפרטים נוספים והרשמה: תפוחה יעקבי – 052-438-8336. או בפייסבוק "תיירות ירוחם" או באתר gonegev
חגי תשרי בירוחם
צילום-עידו-אדן

פסטיבל פיוט ירוחם

חוה"מ סוכות, ימים שלישי – חמישי, 15-17.10

פסטיבל הפיוט והניגון בירוחם חוזר ובגדול ויתקיים זו השנה ה-11 בחוה"מ סוכות עם מיטב האמנים בתחום. ביום שלישי יתקיימו ניגונים "בין קודש לחול" ובהם סדנת אמן עם גיא אלון ואביחי חזוט ויתקיים ערב מקורי "עונג פיוט" עם פרויקט כולנא שינעימו עם פיוטים שכולם אוהבים. המופע המרכזי של הערב יהיה עם הזמר חנן בן ארי שיארח את מקהלת ירוחם לערב מרגש ומיוחד שהופק במיוחד לכבוד הפסטיבל.

ביום רביעי יתקיים הפנינג ג'אגלינג ולהטוטים לכל המשפחה עם מופע קרקס מהפנט שישאיר אתכם פעורים מצחוק והתפעלות. בהמשך תתקיים סדנת אמן עם האחת והיחידה רבקה זוהר – מפגש ייחודי עם האמנים עם שירים שהיו נוף ילדותנו. המופע המרכזי לערב השני – זהבה בן, ריימונד אבקסיס עם תזמורת פירקת אל נור בערב בלתי נשכח. הופעה נוספת תתקיים באותו ערב בהשתתפות אנסמבל אל מגרב ואביחי חזוט שיארחו את הזמן עדן מאירי. בערב האחרון תתקיים סדנת אמן עם זמר הנשמה עקיבא, הופעה של מקהלת פרחי ירושלים והרב דוד מנחם ותתקיים הופעה מרכזית של הזמר בניה ברבי.

לפרטים נוספים: בפייסבוק "תיירות ירוחם" או "gonegev".

הכניסה חופשית

 

טיולי אופניים בפארק אגם ירוחם

פארק "אגם ירוחם" המשתרע על כ- 4,000 דונם הוא מקום אידיאלי לרוכבי אופניים – אזור ירוק המשלב מדבר עם מים, צמחייה וחי –  פנינת חמד בלב המדבר. סיורי האופנים של ויטמין שיא מאפשרים לכם לרכב על אופניים איכותיות ומקצועיות במסלולים מדהימים. הסיור כולל: יציאה מהפארק האתגרי עד לאגם ירוחם המרשים. נוף הפארק והאגם, על רקע אדמת המדבר והעצים הירוקים, הוא נוף ייחודי ומרהיב של נווה מדבר המושך אליו בעלי חיים רבים ובמיוחד בעלי כנף – חוויה בלתי נשכחת.

  • ניתן לשכור אופניים לרכיבה משפחתית (אופנים משפחתיים) זוגית (טנדם) או ליחידים.
  • השכרת אופניים משפחתיים: 150 ₪ לשעה, יחיד 45 ₪ לשעה, 65 ₪ לשעתיים.
  • לפרטים נוספים – 054-7959237. 
  • [email protected]
חגי תשרי בירוחם
צילום אור אלכסנברג

אירוח בדואי – עושים סוכות אצל סלימה בכפר רחמה, סמוך לירוחם

תיירות ירוחם מזמינה אתכם, משפחות וקבוצות לקבל את חג הסוכות במאהל של סלימה. אירוח בדואי הכולל תה וסיפורים, סדנת פיתות, סדנת הכנת פונפונים, סדנת מחזיקי מפתחות ועוד.

  • מחיר: אירוח ותה 15 ₪ למשתתף, כל סדנא 25 ₪.
  • לפרטים נוספים: סלימה אלסגריה: 052-3318745. או בפייסבוק "תיירות ירוחם" או באתר www.gonegev.co.il .

סדנאות מיחדוש בחוה"מ

קרן ודניאל, מעצבת פנים ואדריכל, נשואים, גרים ועובדים בירוחם. ישמחו לארח אתכם אצלם בסטודיו ודרך הסדנאות לתת לכם הצצה אל עולם המיחדוש והעיצוב, להעביר ידע מעשי ושימושי, לספק חוויה של יצירה, עשיה ויציאה מהשגרה, מלווה במשחקיות והומור ובסופה תוצר אישי וייחודי לכל משתתף. אתם מוזמנים להצטרף אליהם באחד מהימים הפתוחים של הסטודיו או בתיאום מראש במועד ושעה שיתאים לכם. הסדנאות מתאימות למבוגרים ולילדים, לבודדים או לקבוצות שרוצים ליהנות וליצור. אין צורך בידע קודם. כל המיומנויות הדרושות ילמדו בסדנא.

  • מחיר: 50-250 ש"ח למשתתף (בהתאם לסוג הפעילות ומספר המשתתפים)

              או בטלפון- קרן סינגר 054-7001181

חגי תשרי בירוחם
צילום אילנה ביטון

סדנת אָבָּגָדָה – עיצוב צילום וחשיבה מחוץ לקופסה.

תיירות ירוחם מזמינה אתכם להסתכל על הדברים אחרת בסדנת אָבָּגָדָה, הכנת תמונה לתלייה עם שם או מילה הכתובה מאותיות שהן צילומים בארץ, להכיר את הסיפור של אָבָּגָדָה- איך הכל התחיל? התנסות קצרה בצילום בסגנון אותיות במרחב שסביבנו והכנת תמונה אישית – כל משתתף יצא עם תמונה ממוסגרת ומוכנה לתלייה.

  • המחיר בהתאם לתוצר שייבחר, החל מ- 120 ש"ח
  • לפרטים נוספים והרשמה: חפשו בפייסבוק "אָבָּגָדָה מתנה מקורית בעברית"
  • לפרטים נוספים:  מיכל בן יעקב 058-7956083.

 

סטודיו זואק – עיצוב ואומנות מרוקאית

חול המועד סוכות, טרמינל העיצוב רחוב צבי בורנשטיין ירוחם

במהלך חול המועד סוכות סטודיו זואק פתוח לקהל הרחב ומזמין אתכם לסדנאות עיצוב אריחים מרוקאים וסדנא מיוחדת לעיצוב שולחנות קפה. הסטודיו הוא יחיד מסוגו בישראל. את האומנות המסורתית למדה הדסה יצחק, מעצבת ויזמית תרבות, מאומן מקומי במרוקו. בהשראתו פיתחה טכניקה ייחודית המאפשרת לקהל הרחב לעצב אריחים מרוקאים וכן רהיטים שונים. סדנת האריחים היא מגיל 12 ומעלה וסדנת שולחנות הקפה מגיל 16 ומעלה.

  • עלות סדנת אריחים מרוקאים 120 ₪ למשתתף
  • עלות סדנת שולחנות זוגית (ארבע שעות הסדנה) 480 ₪ לזוג
  • לפרטים נוספים והרשמה: הדסה– 052-5603121. [email protected] או בפייסבוק "תיירות ירוחם" או באתר gonegev

 

"אגם, מכתש ומה שביניהם" – סיורים מודרכים

במהלך חול המועד סוכות

אבי בן-זקן, מורה-דרך, תושב ירוחם, מאז 1956, מורה ומחנך, לשעבר. מדריך מסלול "אגם, מכתש ומה שביניהם". במסלול הזה הוא מסייר עם המטיילים ברחבי "פארק ירוחם" בשילוב תצפית על האגם ובקרבתו, "באר הגר", חיבור הסיפור המקראי להתיישבות בירוחם. ביקור בעתיקות "מצד ירוחם" והגעה אל סכר האגם וסיפור הקמתו. (בתיאום מראש ובתשלום נפרד, אפשר לשלב פעילות חווייתית במרכז הצפרות והאקולוגיה "דוכיפת" בפארק בהדרכת צפר). ובנוסף סיור בתוך שכונות ורחובות בירוחם, תוך עצירה בנקודות תצפית. שם יספר את סיפורה של העיירה מתוך סיפור העלייה של הוריו ושלו, לירוחם, בשנת 1956, במבט אל העבר, ההווה והעתיד של עיירת הפיתוח בנגב. (בתיאום מראש ובתשלום נפרד אפשר לארגו ארוחות בשטח או ארוחות צהרים בבית אחת הנשים מפרויקט "מבשלות ירוחם").

  • מחיר: בתיאום מראש
  • לפרטים נוספים והרשמה: 050-8571976. או בפייסבוק "תיירות ירוחם" או באתר gonegev
חגי תשרי בירוחם
צילום – אבי בן זקן

סיורי עששיות בפארק אגם ירוחם

15-17.10.19, בשעה 19:30 נפגשים בשער הכניסה לפארק אגם ירוחם.

תיירות ירוחם מזמינות אתכם לבלות את ערבי ימי חמישי בקיץ בסיורים מקסימים בפארק אגם ירוחם, את הסיורים ילוו עששיות שכל אורח יקבל. הסיורים יעברו ביער ובחורשות הקיימות בפארק, בנקודות תצפית כוכבים וילוו בסיפורים קסומים על המקום הטבע והאנשים. הסיורים בליווי מדריך ובתיאום מראש.

  • לפרטים נוספים: 054-6656512. או בפייסבוק "תיירות ירוחם"

סיורי עקרבים בפארק אגם ירוחם

15-17.10.19, בשעה 19:30 נפגשים בשער הכניסה לפארק אגם ירוחם.

תיירות ירוחם מזמינות אתכם בימי חמישי לאורך הקיץ ועד לחורף לסיורי ספארי עקרבים בפארק אגם ירוחם. את הסיורים ילווה מדריך מקצועי בתחום הסביבה המקומית עקרבים וחיות בכלל. הסיורים יעברו ברכסי הפארק וכל אורח יקבל פנס מיוחד לראיית העקרבים.

  • לפרטים נוספים: 054-6656512.  או בפייסבוק "gonegev".
חגי תשרי בירוחם
צילום אור אלכסנברג

שירת הכוכבים

16-17.10.19 בימים רביעי וחמישי בחול המועד סוכות, בחניון החולות הצבעוניים במכתש הגדול,

תצפית ראשונה ב19:30 תצפית שנייה ב21:30.

זה כבר הפך למסורת אסטרונומית וחגיגית ואנחנו מזמינים אתכם שוב להנות יחד איתנו משמיים מלאים בכוכבים. פעילות לכל המשפחה, שתתקיים עם רדת החשכה. אין צורך בציוד אסטרונומי או בידע מוקדם. אז מה יהיה לנו שם? בואו לגלות את המסתורין שיש לשמיים להציע בעזרת לייזרים איתם ניגע בכוכבים. במהלך הפעילות נכיר את שמי הקיץ והסתיו, קבוצות הכוכבים הבולטות, שמות הכוכבים, כוכב הצפון ועוד בתוספת הסברים מדעיים וחווייתיים על עולם האסטרונומיה מאז הקדמונים עד לימינו וסיפורי מיתולוגיה מרתקים. במתחם יעמדו טלסקופים מקצועיים דרכם נביט אל עומק השמיים, נצפה במכתשי הירח, בכוכבי הלכת, ערפיליות, גלקסיות, צבירים, כוכבים כפולים ועוד. במקום תהיה פינת הפעלה, מודל עצום של מערכת השמש ומתחם יצירה אסטרונומית לילדים, תה צמחים חם לבאים ועוד.

  • מחיר:  65 ₪ למבוגר, 55 ₪ לילד, 240 ₪ כרטיס משפחתי (עד 6 אנשים).
  • לפרטים נוספים והרשמה: (הרשמה בטלפון חובה) 052-7276100 או 052-6705523.

(בכפוף לתנאי מזג האוויר). בנוסף בפייסבוק "אתר ירוחם" או באתר gonegev .

חגי תשרי בירוחם
צילום שחר כהן

צפרתון – מרתון הצפרות של קק"ל באגם ירוחם

חוה"מ סוכות 15-17/10/19

ישראל התברכה במגוון אדיר של מיני בעלי כנף המאכלסים את הנופים המגוונים שלה, והחולפים דרכה בכמויות עצומות פעמיים בשנה: בדרכם לאפריקה בסתיו, ובחזרה לאתרי הקינון במזרח-אירופה ומערב-אסיה באביב. בין הציפורים שמגיעות לבקר אותנו בסתיו ו"ישתתפו" באירועי הצפרתון אפשר למצוא: עגורים אפורים, שקנאים, שלדגים גמדיים, עיטי חורש, חסידות לבנות, חסידות שחורות, בזי ערב, שרקרקים גמדיים, פרנקולינים שחורים, דאות שחורות כתף, שלדגים  לבני-חזה, ועוד מינים רבים של עופות מרהיבים ביופיים.

כבכל שנה מקיימת קרן קיימת לישראל תחת רשת הצפרות הארצית – כנפי קק"ל את אירועי הצפרתון – מרתון הצפרות, בשיא עונת נדידת הציפורים. במטרה לחבר את הקהל הרחב אל אחד מאוצרות הטבע של מדינת ישראל – הציפורים.

קרן קימת לישראל מחויבת לפיתוח בר-קיימא ולחיבור הציבור הישראלי לערכים של חיבור לטבע ואהבת הארץ. כדי לחזק ערכים אלה מפעילה קרן קימת את כנפי קק"ל – רשת הצפרות הארצית של קק"ל. במסגרת זו מפעילה קק"ל אתרי צפרות בפריסה ארצית מאגמון החולה עד אילת, וממשיכה לפתח אתרי צפרות חדשים. בשיתוף עם חטיבת חינוך וקהילה בקק"ל מפעילה כנפי קק"ל חוגי צפרות בהם נוטלים חלק מאות ילדים לאורך כל השנה.

ירון צ'רקה, צפר ראשי –  כנפי קק"ל :"אנחנו נרגשים להמשיך במסורת של מרתון הצפרות בחול המועד סוכות. זו הזדמנות נהדרת לחבר ציבור רחב אל נדידת העופות המדהימה שחולפת מעל ראשי כולנו בעונה הזו. זאת גם הזדמנות נהדרת לקהילות של הצפרים ושל צלמי הציפורים להיפגש, להתחרות ולהעשיר את הידע ואת הדימויים החזותיים של מגוון העופות האדיר שמזמן לנו הסתיו הישראלי."

אירועי הצפרתון מתחלקים השנה לשלושה:

אירועים לכל המשפחה

בכל יום באתר צפרות מרכזי אחד:

ב-15.10 בפארק ירוחם, בין השעות – 9:00-14:00.

בכל אחד מהאתרים יתקיימו מוקדי פעילות רבים למשפחות – סיורי צפרות, הדרכות טיבוע, מְסַפֵּר צִיפּוּרִים, מופע מעוף של בועות סבון, סדנאות יצירת ציפורים, תיפוף על כלים ממוחזרים ועוד. הכניסה חופשית

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...