Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

קציצות טונה ברוטב מתכון לחגים

קציצות טונה ברוטב מתכון לחגים
מקור pixabay

מחפשים מתכון לכל עונה? טונה היא דג שניתן להכין ממנו יופי של מטעמים, לימי חול או לחגים. אם אתם עסוקים ועדיין רוצים ארוחה טובה, הכירו את המתכונים המנצחים. כי אף אחד לא קבע שהחגים הבאים עלינו לטובה מחייבים אותנו לעמול במשך שעות על גבי שעות במטבח. כפי שתיווכחו מיד, כל אחד יכול להכין קציצות טונה ברוטב, במתכון מנצח, לא מסובך ועם תוצאה חגיגית במיוחד.

קציצות טונה ברוטב מתכון לחגים
מקור pixabay

מרכיבים להכנת הקציצות והרוטב

לצורך הכנת קציצות טונה ברוטב במיוחד לחג, הכינו קופסאות טונה מהסוג המועדף עליכם ניתן לבחור נתחי דג במים, בשמן או טונה בטעמים או בשמן זית מובחר. תצטרכו גם בצל, פירורי לחם או קמח מצה, תפוחי אדמה, פלפלים או גזר, שום, ביצים, תבלינים לפי הטעם ועשבי תיבול, אם אתם אוהבים. לצורך הרוטב דאגו שיהיו בבית עגבניות טריות בשלות. אם אתם קצרים בזמן, אפשרי להשתמש בעגבניות משומרות (שימורים של עגבניות קצוצות).

הכנת הקציצות בקלי קלות

הוציאו את הטונה מהקופסה ומעכו בקערה. קצצו בצל וטגנו עד להזהבה. בעזרת פומפיה גרדו תפוחי אדמה. כתשו שן שום או קחו מעט שום כתוש מוכן. את כל המרכיבים הללו ערבבו בקערה והוסיפו ביצים טרופות ופירורי לחם. ערבבו ביחד עם התבלינים המועדפים, מלח, פלפל, אבקת מרק, כמון, בהתאם לטעם הרצוי, צרו כדורים מהבלילה. לבסוף, טגנו את הקציצות במחבת, עם מעט שמן, כמה דקות מכל צד. אם אתם מעדיפים מנה דיאטטית, השתמשו בטונה במים ובמקום טיגון, חממו בתנור, ב-180 מעלות. אל תשכחו להפוך את הקציצות על מנת שתזהבנה משני הצדדים. עדיף להניח על גבי נייר אפיה למניעת הדבקה לתבנית.

הכנת הרוטב בצ'ק צ'ק

להכנת הרוטב קצצו בצל דק דק וטגנו היטב. בינתיים התחילו לחמם שמן במחבת. קצצו עגבניות בשלות וחתכו את תפוחי האדמה. אם אתם מעדיפים, ניתן להחליף את תפוחי האדמה בפלפלים קצוצים, בכל מיני צבעים. כאשר הבצל מטוגן היטב הוסיפו לשמן החם את העגבניות שחתכתם. לאחר התרככות, הוסיפו גם את השום הכתוש. על פי הצורך, הוסיפו תוך כדי חימום מים. לאחר שהפלפלים או תפוחי האדמה התרככו דיים, הוסיפו למחבת את הקציצות והניחו להם להתחמם למשך מספר דקות.

איך נותנים טוויסט לקציצות

יש עוד המון גרסאות להכנה של קציצות מטונה, עם רטבים נהדרים. לדוגמא, ניתן להקנות טוויסט מתקתק, על ידי הוספה של מעט דבש או קינמון. אם מעדיפים טעמים חריפים יותר, כדאי לקצוץ לתוך הרוטב פלפלי צ\ילי לפי הטעם. אם מכינים את המנה לכבוד ראש השנה, ניתן להוסיף עיגולי גזר לרוטב או ירקות שורש אחרים שיש בבית. את המנה ניתן להגיש בתחילת הארוחה, כמתאבן או כמנה עיקרית. הגישו לצד חלה טרייה, שניתן להספיג בהנאה עם הרוטב הסמיך.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
חייכם המשותפים ראויים להסדרה כדת וכדין
מדוע חשוב להיעזר בעורך דין להסדרת מעמד? הגשמת החלום לחיות יחד...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...