Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון

צוואות, ירושות וחלוקת עיזבון
קרדיט - Canva

כאשר אדם נפטר, נכסיו ורכושו עוברים לידי יורשיו החוקיים על פי מערכת המשפט – קרובים מדרגה ראשונה כמו צאצאים, הורים, אחים או בני זוג. עם זאת, כאשר אותו האדם מנסח צוואה, רכושו יחולק על פי הוראות הצוואה שלו, במידה ואכן נערכה בצורה חוקית כאשר המוריש היה צלול בדעתו וללא השפעות של גורמים חיצוניים על החלטותיו. ועדיין, חלוקת העיזבון כפי שהיא כתובה בצוואה היא לא תמיד חד משמעית – במידה והיורשים מסכימים לחלוקה אחרת של הנכסים, הסכם חלוקת עיזבון אשר מאפשר להם לסטות מהכתוב בצוואה לאחר קבלת צו קיום צוואה. הסכם זה קובע חלוקה חדשה בין היורשים לחלוקה שנקבעה על ידי המוריש בצוואתו, בהקשר לכל נכסיו או לחלק מהם, והחלוקה החדשה היא זו שקובעת מי מהיורשים יקבל איזה חלק בעיזבון.

מהו הסכם חלוקת העיזבון ומי יכול לקחת בו חלק

ההסכם נערך לרוב בעקבות שיקולי מיסוי, למשל, העברת מקרקעין בין יורשים לצורך הטבות מס. דוגמה לכך יכולה להיות מקרה בו אחד המוטבים אשר בבעלותו נמצא כבר נכס או מספר נכסים והנכס אותו הוא יירש יגרום לו לתשלום גבוה של מס, מוותר על הנכס או על חלקו בנכס לטובת סכום כסף מסוים או רכוש אחר בירושה שאינו יצטרך לשלם בעבורו מס. כמו כן, הסכם חלוקת עיזבון נקרא גם הסכם בין יורשים, וככזה, הוא יכול להיערך רק על ידי היורשים עצמם ולא על ידי מקורבים אליהם. היעזרות בעורך דין לצורך ניסוח המסמך מעניקה לו תוקף משפטי ומעמד שלא ניתן לערער עליו בהמשך. לכן, במידה ואתם מעוניינים להפוך את הסכם חלוקת העיזבון למחייב, כך שגם אם אחד מהצדדים יתחרט, יהיה מדובר במסמך משפטי לכל דבר, ההמלצה היא להיעזר בעורך דין כדי לבצע זאת בצורה נכונה.

העניקו תוקף משפטי להחלטות שלכם

סיוע עורך דין בנושאי צוואות הוא הכרחי בכל השלבים – עורך דין אשר מנסח את הצוואה עבורכם מעניק לה תוקף משפטי והופך אותה לקשה יותר לערעור וביטול מפאת סכסוכים בין יורשים. כמו כן, עורך הדין לרוב משמש גם כמגשר כאשר עולים סכסוכים בין בני המשפחה בנוגע לחלוקת העיזבון ומסייע לפתור אותם בצורה חוקית ללא יצירת קושי וניתוק קשרים בין המוטבים. זקוקים לעורך דין מומחה בדיני צוואות וירושות על מנת לערוך הסכם חלוקת עיזבון? משרד עורכי דין אליאב פנקס מתמחה בטיפול בתיקים במשפט האזרחי והפלילי ומעניק ייצוג משפטי מקצועי ואיכותי עבור לקוחותיו. פנייה אל המשרד מבטיחה לא רק עבודה מקיפה ונחושה על המקרה שלכם, אלא גם יחס אישי ותומך, וליווי משפטי מוביל לאורך כל תקופת ההליכים.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
ערב מרגש: "מתכון עם זיכרון" יצא לדרך כ- 20 משפחות שכול ובני נוער באופקים בישלו יחד כחלק מתוכנית "משיב הרוח"
אופקים, 11.4.2024 – ערב מרגש התקיים לאחרונה באופקים במסגרת מיזם...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...