פעם הוא היה נוסע בעולם לצלם חיות נדירות כמו הנמר השחור בהודו
כיום הוא מגלה בעדשת המצלמה את חיות הבר בלב המדבר
הקיץ במדבר חם עם טמפרטורות גבוהות במיוחד, אך בשעות הלילה קריר, אז מגיחות מהמחילות והמחבוא חיות הבר המדבריות. פרויקט תיעודי של הצלם רון צור מהערבה התיכונה, שנערך מעל חודשיים, באמצעות הצבת מצלמות חיישנים ייחודיות ומתקדמות, קלטו חמישה מינים שונים של חיות בר בערבה התיכונה, שתועדו בזמנים שונים, אך במיקום זהה: עטלף מסוג "אמין ליל", ציפור מסוג "שעיר משורטט", צבוע, דורבן ואפילו ארנבת מדברית. בתום ימים רבים של צילום אינטנסיבי לאורך היממה, קיבץ צור את הצילומים לכדי תמונה אחת מרהיבה ביופייה.
רון צור, בן 28 ,יליד מושב עין יהב מהערבה התיכונה, סטודנט בפקולטה לחקלאות וחובב צילום מזה 15 שנים. תמיד היה ילד טבע, כמו רוב הילדים הגדלים בערבה התיכונה, מול נוף בראשיתי קסום, מרחבים עצומים ונוף שההתבוננות בו היא חלק מהווית האזור. צור הוא אוטודידקט, שרכש את הידע והניסיון בצילום בעצמו ובעזרת צלמים מקצועיים שפגש במסעותיו בארץ ובעולם. הוא השתתף במספר פרויקטים קבוצתיים והציג בכמה תערוכות.
הצילומים הראשונים שצילם הם צילומי נופים, שקיעה, מדבר, חולות ושממה ובחמש השנים האחרונות מתמקד צור בצילום חיות הבר בטבע. צור תמיד מאתגר את עצמו לצילומים הפחות קלים ופשוטים לצילום, אלו המצריכים לימוד השטח ותכנון מוקפד מאוד של כל פרויקט צילום. למשל לפני שלוש שנים החליט לצלם את הנמר השחור הנדיר. הוא תכנן את המסע כולל טיסה להודו למטרה זו. שם למד עוד על התכנון והמורכבות שבצילום חיות בר בטבע הפראי והמסוכן וגם נחשף לצילומי טבע באמצעות מצלמת החיישנים, מצלמים דרום אמריקאים מקצועיים, שהגיעו גם הם להודו תרים אחר הנמר השחור.
"צילומי חיות בר הם המאתגרים ביותר, שכן הטבע הפראי איננו מקום מסודר, אינו תחום בשעה או בעונה מסוימת ובתנאים קשים לצילום. בצילום כזה נדרשת השקעה, סבלנות ועבודה ארוכת טווח, שאינה תמיד צפויה מבחינת התנאים בשטח ויכולה להיות גם מסוכנת, אבל החוויה, ההתרגשות והתוצאה שווים הכול" אומר צור.
כאשר שב ארצה, עם הידע והניסיון שרכש בהודו, רכש ציוד צילום מקצועי, יקר ומתקדם, כולל מצלמות חיישנים, אותן הוא מציב בשטח לצילומים 24/7. את המצלמות הוא ממקם במקומות נחבאים וסודיים שהוא מאתר בסיורים ארוכים בשטחי המדבר "הצבה נכונה במיקום מדויק, דורשת הבנה בתחום, שכן לא ניתן להציב מצלמות בכל מקום, חובה גם לבדוק היטב שאינן גורמות חלילה לנזק אקולוגי, או מיקום שלא יניב צילום ראוי, או שאין בו פעילות בעלי חיים. הבדיקות המקדימות וחקירת השטח יכולות לקחת שבועות רבים, עד ההחלטה על מיקום מדויק של המצלמות" אומר צור ומוסיף: "אני מסתובב בשטח, מצויד במשקפת וציוד בלשי, בכדי לדייק במיקום הצבת המצלמה, מחפש עקבות של בעלי חיים ומקום שאין בו מים, כיוון שהמצלמה מייצרת פלאש שמפחיד את החיות והן עלולות לא לשתות ולהינזק בריאותית מצמא ושיקולים נוספים, בכדי לא לפגוע במהלך השגרתי של החיות. להישאר צופה בלבד", אומר צור.
ההשראה לצילומי חיות, מעבר להיותה תחביבו האישי של צור, היא הרצון להראות שיש חיים בערבה שנתפסת כמקום שממה. "אם רק מחכים בסבלנות, מתגלה עולם שלם של בעלי חיים שונים ומגוונים שניזונים מטרפות או צמחייה בערבה. יש כאן חיי לילה תוססים ומרתקים מאוד של חיות הבר במדבר. אין משהו דומה ליופי הזה שבין המונוכרומטיות של צבעי המדבר והעושר של כמות ומגוון חיות הבר כאן. את המראות הללו אני שואף להנציח ולהראות לעולם", אומר צור.