Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פרויקט פינוי הבינוי הראשון בבאר שבע יוצא לדרך

פרויקט פינוי הבינוי הראשון בבאר שבע יוצא לדרך
צלם- מישל אמזלג

פרויקט הפינוי בינוי הראשון בבאר שבע יוצא לדרך. הועדה המחוזית לתכנון ובנייה דרום קיבלה החלטה להפקדה של התוכנית להתחדשות של מתחם אורות בשכונה ג' בעיר.

את תכנון המתחם המשתרע על כ-60 דונם, קידמה עיריית באר שבע במסלול רשויות יחד עם הרשות להתחדשות עירונית. במסגרת התוכנית במתחם אורות יהרסו שני שיכוני רכבת הכוללים כ- 112 יח"ד וייבנו סה"כ 20 בנייני מגורים בגובה שש עד עשר קומות, עם 747 יחידות דיור. התוכנית כוללת בנוסף תוספת של 7,000 מ"ר מבני ציבור, 6,000 מ"ר שטחי תעסוקה ומסחר כ-18 דונם לטובת שטחים ירוקים פתוחים כמו כן התוכנית כוללת את שימור מבנה הקולנוע 'אורות' והפיכתו למוקד ציבורי משמעותי שישמש כעוגן לפעילות במרכז השכונה.

צלם- מישל אמזלג

קולנוע אורות שהוקם בשנת 1960 בתכנון האדריכל חתן פרס ישראל יעקב רכטר, פעל במשך כ- 30 שנה ורבים מתושבי העיר בילו בו את זמנם. מלבד היותו מקור לבילוי ותרבות, הקולנוע נחשב גם לאייקון אדריכלי ייחודי ולחלק מזרם האדריכלות הברוטליסטית שאפיינה מבנים רבים שהוקמו בבאר שבע. לאחר סגירתו הוא נותר נטוש ועכשיו הוא יעבור הליך שימור במסגרת התוכנית.

עוד טרם קבלת ההחלטה להפקדת התוכנית בוועדה המחוזית, כבר נערך מכרז ראשון במתחם וחברת שיכון ובינוי זכתה במכרז הדיירים באחד המתחמים במסגרת התוכנית והיא תהרוס 18 יחידות דיור ותבנה במקומן 120 דירות חדשות בארבעה בניינים בני 8 עד 10 קומות. בשבועות הקרובים צפוי לצאת מכרז נוסף ליזמים למבנה המגורים השני בתוכנית ובמקומו צפויים לקום 380 יח"ד.

רוביק דנילוביץ, ראש העיר: "החלטת הועדה המחוזית משקפת את מדיניות העירייה לקדם ולתעדף את ההתחדשות העירונית בעיר, באר שבע כמטרופולין הדרומי של מדינת ישראל זקוקה למרכז עירוני תוסס ופעיל שימשוך אליו אוכלוסייה חדשה ויספק שירותים לכל תושבי האזור. את זאת ניתן לקדם באמצעות התחדשות עירונית אינטנסיבית במרכז העיר שתצמצם את הפערים מול השכונות החדשות ותייצר, באמצעות תוכניות של עירוב שימושים, סביבת חיים עירונית אטרקטיבית ויצירת מרחב ציבורי איכותי. בעיר יש פוטנציאל חסר תקדים של התחדשות עירונית וזו העת לפעול לכך שהפוטנציאל ימומש. חברות הבנייה הגדולות כבר גילו את הפוטנציאל ואנו קוראים לחברות ויזמים נוספים להצטרף לחזון שלנו".

14 מתחמי התחדשות עירונית נמצאים היום בשלבי תכנון שונים בבאר שבע

תמר פוריה מהנדסת העיר ציינה מתחם התחדשות אורות הוא מתחם דגל של העירייה שצפוי להוות בשורה משמעותית לשיפור איכות החיים בשכונה ג' ומודל לפרויקטים נוספים שיבואו אחריו. מתחם אורות הוא מתחם אחד מתוך כ- 14 מתחמי התחדשות עירונית הנמצאים היום בשלבי תכנון שונים על ידי הוועדה המקומית ומנהלת ההתחדשות העירונית של העירייה. תוכניות אלו יאפשרו תוספת של כ- 15,000 יחידות דיור למרכז העיר וזאת כחלק מהחזון שלנו להגדיל את הצפיפות במרכז העיר , ליצור מגוון של שימושי קרקע מעורבים בליבת העיר ולעודד חיים עירוניים בכל שעות היממה. באמצעות ההתחדשות העירונית במרכז העיר אנחנו רוצים לצמצם את הפערים בין השכונות הוותיקות והחדשות ולהחזיר אוכלוסייה צעירה אל המרכז.

אפריקה ישראל, ב.ס.ר ואלקטרה ייבנו פרויקט פינוי בינוי בשכונה ד'

פרויקט הפינוי בינוי הבא שאנו ממתינים לאישורו בוועדה המחוזית הוא הפרויקט במתחם יעקב אבינו בשכונה ד', לאחר שהועדה המקומית בבאר שבע אישרה את התוכנית בחודש אפריל השנה. מדובר במתחם הראשון במסלול יזמים בעיר שאושר על ידי הוועדה המקומית. מתחם יעקב אבינו ממוקם בשכונה ד' על שדרות רגר בסמוך לאוניברסיטה והמרכז הרפואי סורוקה. במסגרת התוכנית יהרסו 136 יח"ד וייבנו 660 יח"ד + 20,000 מ"ר של שטחי תעסוקה ומסחר ושטחי ציבור. החברות אפריקה ישראל, ב.ס.ר ואלקטרה הן יזמיות הפרויקט.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...
יירוט שלל האיומים ששוגרו הלילה מאיראן: מערכת ההגנה הרב שכבתית של התעשיות הביטחוניות הישראליות
התעשייה האווירית ברכהאת מערכת הביטחון וצה״ל על יירוט שלל האיומים...
ילדי באר-שבע והסביבה שימו לב: הבלוגר והמתכונאי המוביל רון יוחננוב, יגיע לסדנת בישול מיוחדת לילדים בקניון עזריאלי הנגב
סדנת הבישול תתקיים ביום חמישי ה - 11 באפריל, בשעה...
להקת הפלמנקו רמנגאר גאה להציג בבכורה DARABAR מסע בחזרה לעצמנו שבגוף
מופע פלמנקו משובח בהשתתפות 14 רקדנים, זמרים, גיטריסטים וכלי הקשה! רקדנית אורחת:...
מתרגלים שריפה במרכז הרפואי ברזילי
היום התקיים תרגיל כיבוי אש במרכז הרפואי ברזילי, בו בוצעה...
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול בדרום במסגרת התכנית המבצעית "דפיקה בדלת"
18 שוהים בלתי חוקיים - נעצרו אתמול במסגרת התכנית המבצעית...
עורף MALL - הפלטפורמה שמחזקת את העסקים בקו העימות
בתקופות של מלחמה ומתח ביטחוני, בעלי עסקים רבים באזורי הדרום...
הישג חסר תקדים לביה"ס בת דור באר שבע!
תלמידי ביה"ס קוטפים את המקום הראשון בכל רמות הגילאים הראל ארוש...