Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פצעים בלשון לאחר טיפול שיניים

פצעים בלשון לאחר טיפול שיניים
קרדיט תמונה FREEPIK

פצעים בפה מהווים תופעה לא נעימה כלל. מדובר על תופעה שיכולה להסב לאדם הסובל ממנה כאב רב, קושי לאכול ולשתות ופגיעה ניכרת באיכות חייו. ישנן סיבות רבות להופעת פצעים בפה, כאשר אחת הסיבות שבגינה יכולים להיווצר הפצעים הללו היא טיפולי שיניים. ישנם טיפולי שיניים ספציפיים שיכולים לגרום לפצעים בפה ובלשון בפרט. חשוב להכיר את המקרים שבהם טיפולי שיניים יכולים ליצור פצעים בפה וכן, חשוב ללמוד כיצד להתמודד עם תופעה של היווצרות פצעים בפה על מנת להקל על כמה שניתן על המצב.

מתי יופיעו פצעים בפה לאחר טיפול שיניים?

כאשר מדובר על פצעים בפה לאחר טיפול שיניים ובפרט על פצעים בלשון, מדובר למעשה על תופעה שכאמור עלולה להתרחש לאחר טיפולי שיניים ספציפיים כגון טיפולים אורתודנטיים. טיפולים אורתודנטיים שמטרתם היא לשקם את השיניים ולטפל הן בבעיות מבניות שעלולות להסב לאדם נזקים שונים והן בבעיות אסתטיות כגון: יישור שיניים, הם טיפולים שיכולים לעיתים ליצור פצעים בפה. לעיתים מדובר על גשר או פלטה בשיניים שיכולים ליצור פצעים בפה כאשר האדם לועס אוכל ולעיתים מדובר על עזרים אחרים הרלוונטיים לצורך יישור שיניים שלעיתים יכולים ליצור פצעים ובעיקר בתקופה הראשונית שבה המטופל מסתגל לעזרים הללו. מלבד זאת, כאשר מדובר על חולי סוכרת אשר נוטים לפתח פצעים בצורה מהירה יותר מאוכלוסייה רגילה, לא פעם עלולים להיווצר בפה שלהם כיבים כואבים כתוצאה מכל טיפול שיניים. יתכן שגם לאנשים שמבצעים טיפולי שיניים רגילים תיווצר רגישות במקום שעלולה לגרום להם בין היתר גם לפצעים ועל כן, בכל מקרה שבו מופיעים פצעים בפה, חשוב מאוד להכיר את כל השיטות והתרופות הרלוונטיות להקלה על הפצעים הללו.

קרדיט תמונה FREEPIK

מדוע מופיעים פצעים בפה באופן כללי?

בלי קשר לטיפול שיניים, ישנם מקרים שונים שבהם יכולים להיווצר פצעים בפה. כך לדוגמא: תינוקות, פעוטות ואף ילדים יכולים להידבק במחלת הפה והגפיים שעיקר הפצעים המופיעים בה הם פצעים בפה. כדי להימנע ממחלה זאת, רצוי שלא לבוא במגע עם ילד או פעוט שנדבק במחלה. מעבר לכך פצעים בפה יכולים להיווצר כתוצאה מאכילה לא נכונה, נשיכה של הלשון, אכילה של אוכל חם מדי או הידבקות במחלות שיכולות בין היתר ליצור גם כיבים בפה. מכיוון שפצעים בפה פוגעים באופן ניכר באיכות החיים של כל אדם, חשוב מאוד לעשות את כל מה שניתן על מנת להימנע ממצב שבגינו מופיעים פצעים מעין אלה.

איך מתמודדים עם פצעים בפה ואיך מונעים את חזרתם?

כדי להקל על פצעים בפה, ניתן למצוא כיום מגוון משחות ותכשירים מאלחשים שונים שהמטרה שלהם היא להקל על הכאב שהאדם חש בגין אותם פצעים. כמו כן, ניתן להשתמש במוצרים טבעיים על מנת להקל על הפצעים כגון: חלב עיזים מפוסטר, יוגורט עיזים, דבש וטחינה גולמית. מעבר לכך, כדי שלא יופיעו פצעים בפה לאחר טיפולי שיניים או בכדי למנוע את חזרתם של פצעים בפה לאחר שנוצרו בגין טיפולי שיניים שונים, יש לשמור על היגיינה של הפה והשיניים, להשתמש בתכשירים שונים איכותיים המתאימים לכל אדם שעובר טיפולי שיניים לצורך שמירה על מצב השיניים שלו וכן, יש להקפיד על צחצוח נכון של השיניים באמצעות מברשת איכותית ומשחה טובה.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
יתרונות אינדוקציה כיריים: בחירה בטכנולוגיית מטבח מודרנית
אינדוקציה כיריים מייצגים היום טכנולוגיית מטבח מודרנית. העלייה בפופולריות של המכשיר...
קשה מול הילדים? אתם ממש לא צריכים לעבור את זה לבד
כל אחד חושב כי הצרות שלו שייכות רק אליו. רבים...
הדרך למצוינות עסקית
לתקנות רישוי עסקי מזון תפקיד מכריע בעולם המורכב של תעשיית...
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...