Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פעם בחיים, לכל החיים, עם אפס הפתעות – כך בונים בית פרטי עם יוסיאן בילדינגס

פעם בחיים, לכל החיים, עם אפס הפתעות – כך בונים בית פרטי עם יוסיאן בילדינגס

את המגרש כבר רכשתם, וכעת אתם מתלבטים איך להמשיך? באנו לעשות לכם סדר עם כמה כללי זהב לבניית בית פרטי – והבטחה אחת שאין לה מתחרים

שוק הבנייה הישראלי, ובעיקר שוק הבתים הפרטיים, הוא שוק רחב ומאתגר שפועלים בו גורמים רבים, במתכונות שונות ובשיטות עבודה שונות. בדרך כלל בעלי המגרשים נכנסים אל העולם הזה פעם אחת בחיים, ואין להם ניסיון וידע מספיק כדי להשוות בין ההצעות השונות ולנהל את תהליך הבנייה בעצמם. אם אתם בדרך לרכישת מגרש או בעיצומו של תהליך התכנון והחיפוש, כדאי לעצור לרגע ולהביט על התהליך כולו במבט על, כדי לקבל את ההחלטות הנכונות.

אספנו עבורכם את כללי הזהב להתנהלות בדרך אל בית החלומות שלכם, תוך התייחסות לאופי המיוחד של שוק הבנייה הישראלי:

  • כמה עולה עיכוב?

בעלי מגרשים רבים נכנסים אל תהליך הבנייה אחרי שהגדירו לוח זמנים ותקציב. לעיתים קרובות, ובעיקר עקב ריבוי בעלי מקצוע (כפי שנתאר בפסקה הבאה), מתעוררים אילוצים מפתיעים. כאשר בעל המגרש מתנהל בעצמו, ובנפרד, מול כל אחד מן הגורמים – הבלת"מים האלה יכולים לעכב את הבנייה בצורה משמעותית ולהוביל להוצאות בלתי צפויות. לעומת זאת, כאשר מתנהלים מול חברה אחת שמנהלת את כל התהליכים תחת קורת גג אחת, ומתחייבת לתקציב סופי וללוח זמנים המעוגן בחוזה, ההפתעות האלה פשוט לא מתרחשות. כשכל בעלי המקצוע מועסקים בחברה מסונכרנים, מתואמים ומחויבים לביצוע בתקציב ובזמן שהוגדרו, החיסכון כפול: בכסף, ולא פחות חשוב – בזמן.

צילום: שאטרסטוק. התמונה להמחשה בלבד

קבלני משנה או גוף אחד?

קבלן השלד אחראי ליציקת יסודות הבית ולבניית עמודי התווך, המקלט או הממ"ד וכל החלקים שאינם ניתנים לשינוי ואחראים על יציבות הבית למשך עשרות השנים הבאות, ולעמידותו בפני רעידות אדמה ופגעי טבע אחרים. שלב הגמר הוא השלב הבא של הבנייה, ויש בו צורך בתיאום בין מגוון קבלנים: תשתיות ביוב, חשמל ותקשורת, ריצוף, טיח, אלומיניום, מטבחים, חדרי רחצה, איטום גגות ועוד. רבים נוטים לחשוב כי תכנית אדריכלית מפורטת תסייע בידיהם לסנכרן את עבודת קבלני השלד והגמר, אך פעמים רבות מתעוררת בעיות תוך כדי תהליך הבנייה, בעיקר עקב חוסר תיאום. הפתרון היחיד לחוסר התיאום הזה הוא בחירה מלכתחילה בחברה אחת, המרכזת, מבצעת ומפקחת על התהליך כולו והיועצים השונים מועסקים על ידה ישירות.

  • פיקוח משולב ואחריות בחוזה אחד

"מתוך ביטחון מלא במוצר המוגמר שאנחנו מספקים, החברה שאני עומד בראשה מעניקה אחריות  מלאה תחת חוזה אחד. מכיוון שאנחנו מבצעים בעצמנו את כל שלבי העבודה (כולל התכנון), אנחנו יכולים לתת ביטחון מלא וראש שקט ללקוחות שלנו", מסביר אלרם יוסיאן, הבעלים והמנכ"ל של חברת יוסיאן בילדינגס, המתמחה בבנייה פרטית. "הלקוחות שלנו זוכים לפיקוח משולב בשטח הכולל – מהנדס, מנהל עבודה ומפקח. מקבלים דיווח מלא ממנהל עבודה מעודכנים בכל התהליך, ואנחנו אחראים לתוצאות – וזאת המומחיות והייחודיות שלנו. אנחנו עובדים בשקיפות מלאה מול לקוחותינו, ונשארים בתמונה עבורם לכל צורך גם עשורים אחרי מסירת המפתח, ולא לשנים בודדות".

  • הבית פרטי, המחיר סיטונאי

עובדה ידועה היא שללקוח פרטי יש כוח קנייה מוגבל, והמחירים ברכישת חומרי הגמר יהיו גבוהים יותר לעומת רכישת סיטונאית. "הלקוחות שלנו נהנים ממחירים אטרקטיביים אצל כל אחד מן הספקים, ולמעשה מקבלים יותר עבור כספם", ממשיך יוסיאן להסביר. "אנחנו מצליחים לתת סטנדרט גבוה יותר עבור כל תקציב. בשילוב השקט הנפשי ועם ההתנהלות מול מפקח בנייה אחד המדווח ללקוח באופן ישיר – חלום הבית הפרטי, תחת חוזה אחד, הופך למציאות עבור לקוחותינו".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
גישה טבעית לריפוי והחלמה
טיפול בכוסות רוח הוא חלק מהרפואה הסינית המסורתית. שיטת טיפול...
התחפש לאלוף: עילאי עמר – אלוף אופקים בגיימינג
עילאי עמר, תלמיד כיתה יב' בתיכון הרב תחומי עמל אמירים,...
עורך דין צוואות וירושות בצפון המאם חליאל
יש הרבה מה לדעת על הנושא המשפטי של צוואות וירושות...
לדאוג שדברים יתנהלו בדרככם בכל שלבי החיים- איך עושים את זה?
ככל שאדם מתבגר ומזדקן, מתחילות לצוץ בראשו שאלות מהותיות כמו...
מודדים את השטח בעזרת המומחים
כשמדובר בבעלות על נכס, היבט מכריע אחד הוא לדעת את...
עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב...
יוזמה עם חשיבה קדימה הדורשת תכנון קפדני
התקנת עמדת טעינה לרכב חשמלי בבניין משותף היא יוזמה עם...
אולם לבריתה
נולדה לכם תינוקת יפה ומתוקה ואתם רוצים לחגוג את העניין?...
שדרגו את חווית הבישול שלכם
אם אתם אוהבים לבשל ולאפות בוודאי יצא לכם להשתמש בכלי...
פתרונות מחשוב לעסקים
פתרונות מחשוב לעסקים
אם אתם שומעים כל הזמן על פתרונות מחשוב לעסקים אבל...