Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

פיתוח של סטודנטים מבאר שבע ישמור על אנשים עם מוגבלות העובדים במפעל ייצור

פיתוח של סטודנטים מבאר שבע ישמור על אנשים עם מוגבלות העובדים במפעל ייצור
קרדיט ספיר דרעי

סטודנטים מ-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון פיתחו מכשיר חדש לשיפור עבודת אנשים עם מוגבלות במפעל בבאר שבע. במסגרת הפרויקט הסטודנטים ראו כי עובדים עם מוגבלות בפס הייצור של צינורות פלסטיק להשקיה נאלצים לחבר בין צינורות בעזרת כלי עם מים רותחים העלולים לפגוע בהם. הסטודנטים פיתחו מוצר שיקל על העבודה ויבצע את החיבור בצורה בטוחה ופשוטה

המכשיר שיעזור לבעלי מוגבלויות לחבר בין צינורות למחברים
קרדיט ספיר דרעי

פיתוח חדש של שני סטודנטים להנדסת מכונות מ-SCE המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון יסייע לשמור על אנשים עם מוגבלויות העובדים במפעל שיקומי בבאר שבע. במסגרת העבודה במפעל, העובדים בפס צינורות ההשקיה נאלצים לחבר בין צינורות הפלסטיק הקשים באמצעות ריכוך הצינור והמחבר במים רותחים. בשל אופי העובדים במקום, פעולה זו עלולה להסתיים בפציעות קשות וכוויות. הפיתוח החדש של הסטודנטים אדיר דהן ושניר דרעי, שנעשה בהנחיית ד"ר יואב ביטון מהמכללה, יסייע לעובדים לחבר את הצינורות למחברים באמצעות מכשיר חדש ללא התערבות מים רותחים או כל גורם אחר מסוכן.

הכל התחיל כשהסטודנטים אדיר דהן ושניר דרעי החליטו לעשות את פרויקט הגמר שלהם במכללה בזוית חברתית, תכנית של המכללה לקידום פרויקטים בהנדסה למען החברה. לצורך הפרויקט הלכו השניים למפעל שיקומי בבאר שבע המעסיק אנשים עם צרכים מיוחדים. "רצינו לעזור להם אבל לא ידענו עדיין במה" סיפרו שניר ואדיר. "מנהל המפעל עשה לנו סיור במקום וראינו את כל הפעילויות של העובדים ומה הם עושים. כשהגענו לאזור של צינורות ההשקיה ראינו כיצד העובדים, שחלקם עם מגבלות פיזיות, נאלצים להרכיב את הצינור בעזרת ריכוך הצינור במיכל עם מים רותחים. הבנו שמצאנו בעיה שאנחנו חייבים למצוא לה פתרון – גם כדי לעלות את התפוקה של העובדים, ושכך יקבלו יותר כסף עבור עבודתם, אך בעיקר בשביל לשמור עליהם מכוויות, פציעות וכדומה".

המכשיר שיעזור לבעלי מוגבלויות לחבר בין צינורות למחברים
קרדיט ספיר דרעי

לאחר שחקרו את התחום וראיינו עובדים, הסטודנטים פיתחו מוצר חדש אותו הדפיסו במדפסת תלת מימד. מטרת האביזר לחבר בין הצינור למחבר בקצהו באמצעות ידית המפעילה לחץ ודוחפת את המחבר בכח לתוך הצינור. "המטרה שלנו הייתה לתכנן מכשיר שיעזור בחיבור הצינור למחבר ללא טיפול תרמי כשלב מקדים, אך שישמור על אותה האיכות כמו בחיבור ידני" סיפרו הסטודנטים. "המוצר שפיתחנו זול לייצור, נוח לתפעול ומאוד מקל על העבודה וכך גם מגדיל לעובדים את התפוקה. העובד שם את המחבר במקום אחד, את הצינור בקצה השני, מוריד את הידית וזה בפנים. זה גם יותר בטיחותי וגם מגדיל להם את ההכנסה".

לסיכום סיפרו הסטודנטים כי מכשיר אחד כבר עובד במפעל והעובדים המשתמשים בו מאוד מרוצים מהמהירות, הפשטות והבטיחות. "אמרנו למנהל המפעל שאנחנו לא באים למצוא פתרון שיחליף את העובדים, להיפך – המטרה שלנו הייתה לייעל את העבודה. שמחנו לשמוע שהם נהנים מהמכשיר וגם במכללה שמחו על כך והם החליטו לאפשר לנו לייצר עוד מכשירים כדי שנוכל להביא להם למפעל לעוד עמדות".

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...
במעמד שר הכלכלה והתעשייה ניר ברקת: הונחה אבן הפינה למכון התקנים באופקים
אבן הפינה לסניף הדרומי החדש של מכון התקנים הישראלי הונחה...
התקנת חלון אלומיניום
התקנת חלון אלומיניום
האלומיניום ידוע כחומר גלם עמיד, נוח לעבודה, ידידותי לסביבה ולא...
ערבות הדדית בצל התקפת הטילים מאיראן והעדר מיגון ביישובים הבדואים
אתר האירוח כפר הנוקדים הזמין את התושבים הבדואים הסמוכים אליו...
מה עשה רון יוחננוב בקניון עזריאלי הנגב עם עשרות ילדים?
קניון עזריאלי הנגב , אירח את הבלוגר, המשפיען והמתכונאי המוביל...
סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות עם לקוח
טיפול פרטני הוא סוג של פסיכותרפיה שבה מטפל עובד ישירות...
רשת גרג פותחת לאחר חצי שנה למלחמה סניף דגל מחודש בעיר הדרומית שדרות בהשקעה הנאמדת בכ – 550 אלף ₪
כאות הזדהות עם משפחות החטופים יוצב בסניף שלט ענק עם...
כיצד מתנהלות חקירות בעידן המודרני?
הטכנולוגיה המתפתחת חודרת יותר ויותר לחיים שלנו, ומאפשרת לנו לבצע...
החטופה שחזרה מהשבי חגגה יום הולדת עם צוות סורוקה
יום הולדת שמח אלמה!💛 אלמה אברהם  שחזרה משבי החמאס, חגגה היום...