Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility

עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו

עריכת צוואה- תמהלך שחשוב לא לוותר עליו
קרדיט - Canva

אנשים רבים המגיעים לגיל מבוגר מרגישים שהמטרה העיקרית שלהם, וטוב שכך, היא לנצל כל רגע בחיים ולחיות חיים מלאים ושמחים. הדבר כמובן חיובי ומומלץ אך עם זאת כדאי גם לחשוב לרגע על כך שהחיים עדיין סופיים ושכדאי להסדיר דברים הקשורים לאותו רגע כל עוד אתם במצב פיזי וקוגניטיבי טוב. אחד הדברים שמומלץ מאוד לא לוותר עליהם הוא עריכת צוואה. צוואה תאפשר לכם לחלק את רכושכם בדרך בה אתם מעוניינים וגם תקל על היורשים כל עוד דברים יהיו כתובים בצורה ברורה. לכן, לשם כך כדאי לגשת אל עורך דין לדיני משפחה אשר יסייע לכם בניסוח הצוואה באופן מסודר וברור כשכל רכושכם ונכסיכם כלולים בתוכה. הוא גם יוודא שהיא כתובה על פי הכללים הנדרשים כך שתקבל תוקף משפטי כשיגיע הזמן לכך.

לנהל את ענייניכם בעתיד בעזרת ייפוי כוח מתמשך

ישנם מקרים רבים בהם אדם חי לפחות מספר שנים כאשר הוא אינו בצלילות מלאה ומתקשה לנהל את ענייניו. במצבים אלה לרוב הפתרון הוא מינוי אפוטרופוס. בשנים האחרונות נמצא פתרון אחר בו, בניגוד למצב בו אדם הופך לחסוי, יש לאותו אדם שליטה מסוימת על חייו גם כשהוא אינו יכול לנהל את ענייניו בעצמו. כדי שכך יהיה, על אותו אדם לחשוב על הדברים קודם, כאשר הוא עדיין נמצא במצב קוגניטיבי ורצוי גם פיזי טוב. הפתרון הוא עריכת מסמך ייפוי כוח מתמשך אצל עורך דין לדיני משפחה שהוסמך לכך. המסמך מקנה ייפוי כוח עתידי לאדם אחד או יותר לנהל את ענייניו של מייפה הכוח כשלא יוכל לעשות זאת בעצמו. הוא יכול למנות אדם לניהול כל ענייניו או למנות לכל תחום אדם אחר. הוא יכול גם להשאיר הוראות כיצד ירצה שהדברים יתנהלו.

כמה דברים שחשוב לדעת על ענייני משמורת

אחת ההחלטות כבדות המשקל שיש לקבל במצב של גירושין עם ילדים הוא נושא המשמורת. אם בעבר האפשרות היתה הורה משמורן שהיה האם, במיוחד עם ילדים מתחת לגיל 6 , ולאב  היו נקבעים הסדרי ראייה, היום רבים בוחרים באופציה אחרת של משמורת משותפת. אפשרות זו משאירה בידי האב אחריות ומעורבות לגבי הילדים המשתווה לאחריות ולמעורבות של האם בחיי ילדיה. במצב זה הילדים ישהו בבית האם ובבית האב באופן שווה, ההחלטות יתקבלו במשותף או כשלכל אחד יש את המקום השווה לקבל החלטות באופן עצמאי. משמורת משותפת מפחיתה גם את משמעותם ואת סכומם של המזונות בגלל חלוקה כמעט שווה של ההוצאות. מזונות משולמים במקרה זה בעיקר כאשר ישנו פער בהשתכרות בין האם לאב.

משרד עורכי דין עודד פסקל מתמחה ומתמקד בדיני משפחה על כל רבדיהם. לקוחות המשרד מקבלים טיפול מקצועי, מעמיק ומקיף ויחס אישי. מוזמנים ליצור קשר.

כתבות נוספות שיעניינו אתכם
להיפטר מסנטר כפול אחת ולתמיד- זה אפשרי
הפנים הם אחד האזורים הבולטים בגוף. כאשר אנו פוגשים את...
כל מה שרציתם לדעת על קניית מזוודות חדשות
נסיעות לחו"ל הן חלק בלתי נפרד מהחיים של רובנו. אנחנו...
סגנונות בניה באזור המרכז
אזור המרכז, בניגוד לאזורים הפסטורליים והמרחבים הירוקים בפריפריה, הוא שוקק...
כל הסיבות להזמין מטבח בצבע לבן
לאחרונה אתם חושבים יותר ויותר ברצינות על האפשרות של הזמנת...
ח"כ גילה גמליאל ביקרה ביום שלישי באופקים
שרת החדשנות, המדע והחלל, ח"כ גילה גמליאל, ביקרה ביום שלישי...
איך אוטמים קיר חיצוני לחדירת מים?
יש אצלכם סדקים או סימני רטיבות בקיר חיצוני? איטום לקוי...
תביעות בתחום לשון הרע – איך עושים את זה בצורה נכונה?
לגלות בוקר אחד שמישהו פוגע בשמנו הטוב זה לא משהו...
יד שנייה או חדש? יתרונות וחסרונות בעולם הרכבים וציוד הקמפינג
טיולי קמפינג הפכו בשנים האחרונות לטרנד פופולרי במיוחד. חובבי טבע...
איך עורך דין לענייני ירושה בחיפה מונע סכסוכים בין אחים?
סכסוך בין אחים סביב ירושה עלול לפרק גם משפחה מלוכדת...
עבודה בסביבה ממוחשבת- הכי פשוט שיש
מחשבים תופסים היום כל פינה בחיינו, אבל למרות זאת לא...